Eller app?
 
Idag fick jag upp fönsterbleck och foder enligt konstens alla regler:) Var lite pyssel att jacka ur fodren men det blev riktigt bra till slut.
Skarvade ett bleck också och blev kanon!
Men de stör mig lite att bleck skruven inte har en tätning som bleck spik har. . Men de ska mkt till innan de kommer vatten dit in
 
Jag tog tätningen från spikarna jag hade och satte på skruvarna :)
 
Ramnemark skrev:
Jag tog tätningen från spikarna jag hade och satte på skruvarna :)
Det var inte dumt! Men du läre man köpa både skruv och spik..
 
D09
Onsdag = lekdag för grabben med dagispolarna så jag har sett på när dom rev upp allt flis jag paddat 😁

Han med och tanka en dunke soppa till traktorn så förhoppningsvis håller den ihop till att dra iordning vägen imorgon kväll så fredsgslasset kan spridas fint 😁😁😁
 
S
Gips gips och åter gips
 
Jag köpte mig en sån här idag så att det ska bli lite roligare, nogrannare och billigare att måla, renovera fönster, installera ventiler, byta avvattningen mm :)

Nu tänker 80% av er att jag ändå borde ha köpt den pga säkerheten och inte för att det är roligt? Fel. Alternativet var att hyra skylift vilket hade blivit sinnessjukt dyrt till alla projekt jag har på utsidan. Att vingla på en stege var aldrig ett alternativ :)
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 3 till
  • Laddar…
D09
Chrissofsweden skrev:
Jag köpte mig en sån här idag så att det ska bli lite roligare, nogrannare och billigare att måla, renovera fönster, installera ventiler, byta avvattningen mm :)

Nu tänker 80% av er att jag ändå borde ha köpt den pga säkerheten och inte för att det är roligt? Fel. Alternativet var att hyra skylift vilket hade blivit sinnessjukt dyrt till alla projekt jag har på utsidan. Att vingla på en stege var aldrig ett alternativ :)
[bild]
Borde ingå som standard i varje hus

Stegen kan skickas åt ...........
 
Varit iväg med en kärra sopor till tippen - vilket betyder att imorgon kan jag alltså packa på nästa lass *wei va kul* :beer:
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
Skooda skrev:
Gips gips och åter gips
Färdiggipsat här i källaren, förutom en bit som inte är möjligt att göra förrän öppningen/nergången i golvet sågats upp till rätt storlek, vilket i sin tur inte kan göras förrän källaren är så klar att vi kan flytta ner tv och soffa mm så länge.. :)
Hann spackla de som var ospacklat en första gång också, snart läge att börja med klinkersgolvet.
 
  • Gilla
Skooda
  • Laddar…
Krilleman
Kört på med taket när stunderna har infunnit sig. Morsan har av och till varit hemma under dagen så jag hunnit med lite. Läkten är helt färdig på ena sidan, ca 25% på andra. Som kvällsläsning försöker jag förstå mig på instruktionen till takfönstret och inklädnadsplåten.

Jag tror plåtisen kommer imorgon, det ska bli spännande att se någon annan arbeta också! (y)
 
Lokaliserat ett elproblem. Jordfelsbrytaren började plötsligt att gå, och jag lokaliserade vilken säkring det var. Efter mycket sök på nätet, inte minst här, började jag metodiskt att gå igenom det som säkringen drev. Sist, men inte minst, så kopplade jag ur infravärmaren i ett uterum och...YES, där låg felet så nu funkar det igen :wow:
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
DSC_0857.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Provade skjuta fast en panelbit på OSBn, bör bli bra med 25mm dyckert. Panelen som ska upp är dock svart. :)

DSC_0862.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Hann spackla en andra gång runt nedgången innan jobbet, samt bära upp lite bråte.
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
S
krilleman_215 skrev:
Kört på med taket när stunderna har infunnit sig. Morsan har av och till varit hemma under dagen så jag hunnit med lite.
Skickar du upp morsan på taket? :wow:
 
Jag har inte gjort så mycket men frugan har oljat och grundmålat halva gaveln☺
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.