20160507_113425.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Byggt en rabatt som ska hjälpa till med insynsskyddet. Tur att man inte är snickare, då hade man skämts :) 1300 liter jord, någon?
 
MissAnpassad skrev:
Ungefär i storleken Skåne. :p
Haha, nästan så jag förväntar mig att se klippt gräs när jag tittar ut snart då :p
 
I dag har frugan varit flitig.. (y) Först gräsklippning sedan meckat med poolen.
Hon fyller på lite vatten just nu och grejar med poolduken.
Själv har jag grejat med ena bilen i skuggan då jag inte har något intresse av att titta på rinnande vatten.:p P5084047.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Har ännu en gång kört 60 mil enkel resa för att klippa gräset.
 
  • Gilla
Manganbangan och 1 till
  • Laddar…
Sommartorparn skrev:
Har ännu en gång kört 60 mil enkel resa för att klippa gräset.
Sommarstuga? (inte ens en övernattning?)
 
Snigla skrev:
Sommarstuga? (inte ens en övernattning?)
Jovisst övernattningar (över helgen). Just så man hinner klippa och röja undan lite ris som klipptes vid förra besöket.....
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Ni kan aldrig gissa vad jag gjort idag? Jo, jag har förvånande nog klippt gräs.:rolleyes: Nu ska jag ut och så squash. Imorgon blir det nya tag med gräsklipparen.
 
Testar lite sten för att se om man skulle stenlägga altanen...

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Mikael_L
Jag har gått runt och kollat så alla buskar, träd och andra växter har börjat få mer eller mindre stora gröna blad. Allt verkar leva, och det är alltid lika mäktigt att inse vilken fart det är på allt växande såhär på våren. :)

Sen har jag också gått omkring och ryckt lite maskrosor, kriget som aldrig tar slut. :|


edit:
Nu har jag också brett ut två säckar trädgårdsjord och en halv säck med gödsel och stödsått med mer gräsfrön, över ett parti dålig gräsmatta som jag tydligen vill få mer klippjobb med i sommar. :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle bara plantera några dahlior som jag övervintrat i matkällaren. Den gamla rabatten är ju kattsäkrad så jag skulle sätta dem invid en stenmur. En sten låg dock lite löst så jag skulle fixa den :)

20160508_194446.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Skulle bara fixa en lös sten

Blev ingen plantering...
 
  • Gilla
Snigla och 2 till
  • Laddar…
johel572 skrev:
Jag skulle bara plantera några dahlior som jag övervintrat i matkällaren. Den gamla rabatten är ju kattsäkrad så jag skulle sätta dem invid en stenmur. En sten låg dock lite löst så jag skulle fixa den :)

[bild]
Skulle bara fixa en lös sten

Blev ingen plantering...
Vilken otur att just den ..lösa stenen låg underst.;)
 
A
Jag har tagit ut en massa pelargoner till trädgården och till min "hjälp" hade jag nya grannens katt, som var hack i häl vart jag än gick.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Idag har jag gödslat gräsmattan, de börjar ta sig och ja hoppas den blir extra fin i sommar
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Arbetet med min/vår nya rabatt fortsätter, idag har det börjat komma ner plantor i den!
 
  • Gilla
Allinug och 1 till
  • Laddar…
Hemmakatten
Ser jättevackert och fint ut! :) Är lite avundsjuk på din energi och ork.

Själva ledsnade vi på gräsklippandet, häckklippningen, pilhamlingen, ogräsrensandet i allmänhet och maskrosrensandet i synnerhet. Så köpte en naturtomt för drygt 10 år sedan. Det enda vårdträdet vi planterade var en underbar magnolia som står i full blom just nu som jag klimattrixat lite med så att den ska trivas.

Mitt stora sorgebarn är köksträdgården som är anlagd på en äng. Anlagd enligt konstens alla regler med högt staket och bokhägg innanför som skydd mot rådjur men nu håller sorkarna att ta över. Tyvärr, snyft, har de ätit av rötterna på tv äppelträd som precis börjat ge frukt, gnagt sönder en hel gavel med bokhäck och gett sig päronträdet.
 
Redigerat:
  • Gilla
johel572
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.