kartong.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Idag var det leverans av några luckor från tyskland! Hoppas nu de är hela och fina under kartongen också..

Om jag inte talat om det tidigare så utgick våra luckor hos Ikea (Grytnäs) innan vi ens hunnit få upp köket (vi köpte ju dem redan förra året - men pga hantverksmissar så blev inte golvet gjort förrän höst/vinter). Hur typiskt är inte det haha..

Iaf så kom vi på att vi troligen ville ha inbyggnadskyl också.. och då var alla luckor i skåne slut (ja, nästan hela sverige faktiskt).. i den strlk alltså.. så jag fick ringa ikea och prata med dem och de hade 11 st kvar i tyskland.. så jag fick beställa fort som attans.. tack o lov var portot helt ok (i jämförelse med när man vill beställa deras gamla stommar..)

Passade på att beställa 1st 180 cm dörr, 2 st 40 x 60 cm dörrar och 1 st 40 x 60 cm lådfront (köpte reserver till diskbänksskåpet.. de brukar slitas fortare.. så ifall att tog jag ett par dit) (y)
 
God mat, gott sällskap och tårta... behöver man säga mer?!
Grattis till mig :)

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


En fördel med att man ska få gäster är att vissa småsaker, som man skjutit upp, blir färdiga!

Köksfönstret är äntligen (ÄNTLIGEN) på plats.. ljuset är åter i huset!
Enorm skillnad mot att ha en osb-skiva som fönster..

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Bästa presenten ever.. (tur att jag målat klart då..) ;)
 
  • Gilla
kulle och 2 till
  • Laddar…
Grattis. 27+ eller? :)
 
Ramnemark skrev:
Grattis. 27+ eller? :)
Du frågar en kvinna om ålder?? du är ny på den här saken kallad livet;)

Mvh fremax
 
Nja mer en observation ;)
Min fru fyller nu mera 27+ varje år och min mor har gjort det i 27 år ;) :rolleyes:
 
  • Gilla
Enolf och 3 till
  • Laddar…
Grattis Snigla.

@Ramnemark: min mamma fyllde 29 år i 38 år... :x
 
  • Gilla
Ramnemark och 1 till
  • Laddar…
Grattis på dagen och till vackert fönster! :)
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Grattis. 27+ eller? :)
Tackar!
27 + låter bra (bättre) .. så det kör vi på (y)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
-RB- skrev:
Grattis Snigla.

@Ramnemark: min mamma fyllde 29 år i 38 år... :x
Tack!

Haha..min pappa är 25 och "inte en dag äldre"..
Han har väldigt svårt att få ihop det här med min ålder.. rent hm.. matematiskt? psykologiskt? biologiskt? haha..

:wow: (y)
 
Marlen Eskilsson skrev:
Grattis på dagen och till vackert fönster! :)
Tackar :)

Mycket bättre med fönstret där.. har haft osb-skiva över halva (ena "bågen") sedan i november typ.. dvs mörkt, trist och dragit! Nu kan jag sitta i köket igen (y)
 
IMG_8754.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mr Plogare var ju snäll och plogade åt oss i vintras.. men olyckligtvis lyckades han en gång få med sig lite väl mycket av vår väg. Så det hamnade på grannens åker.. (visste vi ju inte förrän snön tinat bort). Vi har gruvat oss över hur vi skulle få bort det (och var vi skulle göra av det) men häromdagen var det bara o bita tag i det hela.. (börjar ju växa nu på åkern)

IMG_8760.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Blev ett nedrans skyfflande och ändå blev det en hel del kvar.. men nu är det iaf inte en driva av vårt grus/sten där.. småttingarna försvinner ju i jorden sen därute iaf.. (dan efter kom grannen och gödslade.. kändes som vi hade tur med tajmingen..)

IMG_8764.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi har också börjat ta tag i det här med mullvadshålen.. 160 st tar sin lilla tid.. vi har kommit halvvägs nu och skulle behöva lägga in en växel till (behöver klippa gräset!).. men det är ju inte så lätt.. vädret är inte det bästa för att hålla på ute..

IMG_8763.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sångfågeln är med oss iaf.. och hon somnar lätt i solskenet.. är det inte solsken.. har vi ingen sångfågel (stadshund.. har inte lärt sig njuta av att bo på landet helt än haha.. enda hon uppskattar är fågelbajs haha)
 
SNABBFIX:

IMG_8776.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter att vi rivit hela köket (då menar jag hela..) så lyckades faktiskt tapeten överleva utan några större skador.. och eftersom vi ganska nyligen tapetserat om (bara ett par år sen) så kändes det som om att vi kanske skulle försöka skippa en omtapetsering till just nu.. (jag hittar ingen jag är nöjd med och i köket är det extremt viktigt hehe.. fåglarna är charmiga och jag är van vid dem!). Så det fick bli en "quickfix"..

..när vi rev ner skåp och kakel fick vi tyvärr med en del av lerstensväggen på ett ställe (bilden).. vi putsade igen den lilla skadan och tänkte att en tapetvåt ska vi väl ha sparat sedan vi tapetserade om (!?) - och gick ut i uthuset för att se om vi hade nån tapetstump kvar..

2016-04-17 17.18.53.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pust.. vi hade tur, jag hade sparat en del av en rulle i min "målarlåda".. och vi hade sådan tur att mönsterpassningen fungerade också.. så.. nu i helgen har vi satt upp den sista våden.. och det blev jättebra - som om skadan aldrig hänt (y)

Nu ska jag väl erkänna att det finns en liten "nackdel" med att behålla tapetseringen vi hade innan... den gjordes under premisserna att vi skulle bygga köksskåp på en vägg - vilket vi inte alls gjorde i slutänden.. så den väggen har ingen tapet.. men vi har målat den vit tills vidare (nån gång ska jag väl hitta de perfekta tapeterna!) :)
 
  • Gilla
-RB- och 5 till
  • Laddar…
Tycker synd om mig själv o trädgården.. har ryggskott och det finns miljoner grejer som ska och bör göras i trädgården nu :|

2016-04-23 18.53.14.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


..säckarna vi köpt med jord som jag lastat av i förra veckan.. ca 35 st (vi vet ju varför jag fick ryggskott,..) - kom ner i rabatten igår iaf tack vare maken!

rundel.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här är rundeln som vi arbetar med.. vi passade på att gräva upp den förra året (när vi hade grävmaskin på besök).. men den blev stående.. så att säga.. och nu var (är) det dags att ta tag i den.. innan den var HELT överväxt av ogräs..

plantor.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Plantor har börjat införskaffas.. jord, gödsel och blåkorn också.. (behöver dock en pall med säckar / alt 2 kärror typ.. med jord till.. innan vi kan plantera på riktigt).. går alltid åt mer jord än man tror!

buxbom.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Har också köpt (ett par veckor sedan) några buxbom som jag ska frisera (de var rediga plantor, fina.. och väldigt prisvärda..89 kr st på Netto).. och 6 pioner (3 vita + 3 rosa)

28 meter rabatt kräver dock massa mer plantor.. men men.. ett steg i taget :)
 
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det pysslas på för fullt här hemma, men det är mestadels vanligt "måstegöraspyssel" dvs mycket trädgårdsarbete! När det fina vädret (och solen) kom sa det pang i trädgården.. allt började växa och slå ut!

Tredje svängen för gräsklipparen vankas idag el imorrn..
 
  • Gilla
kulle och 2 till
  • Laddar…
Äntligen!
Idag har jag nog hittat konsoler till köket (till våra planerade hyllplan vid köksbänken).. måste nog åka och känna/pillra och kanske.. köpa! Tur att de inte ligger så långt bort.. (gäller bara till o begränsa sig för själva handlingen, det finns mycket "sköj" där.. som lätt skulle trillat ner i "korgen" om trissvinsten hade infunnit sig..)

konsol.jpg

http://www.qvesarum.se/sv/smide-gjutjaern/konsol-gj.-liten/#.Vz7v7uQQKHE
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.