20160422_094441.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
20160422_094356.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
20160422_114046.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
20160425_143145.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nu börjar det äntligen likna något..
Reglar just nu upp sista väggen som är ytterväggen

När man har våtrumsmatta som ytskikt, måste man ha någon ångbroms eller vindpapp mot isoleringen på ytterväggen?

Man får ju inte ha ångspärr eftersom det aldrig får vara 2 tätskickt i en vägg..
 
Krilleman
Oj oj vad nära väggen brunnen hamnar!

Och vad gör en genomföring i golvet (PEM-slangen) så nära den blivande duschen? Du får ju egentligen inte ha någon genomföring i golv förutom avlopp.
 
Du skrev någonstans att du skulle flytspackla...ska inte Purus plattan vara vänd åt andra hållet då?
 
T
oceanis skrev:
Du skrev någonstans att du skulle flytspackla...ska inte Purus plattan vara vänd åt andra hållet då?
TS ska ha plastmatta som ytskikt, därav är Purusplattan rättvänd:cool:

Men som sagt, varför i helsicke kommer det upp ett vattenrör så nära brunnen, helt galet ju och dessutom är brunnen för nära vägg dessutom:wow:
 
OK. fick för mig att TS skulle ha värme och flyt, men det var nog fel
 
ja vattenröret är ju helgalet i en ny installation.... :confused:

brunnen också men vattenröret är ju liksom bara supergalet
 
När man har våtrumsmatta som ytskikt, måste man ha någon ångbroms eller vindpapp mot isoleringen på ytterväggen?

Man får ju inte ha ångspärr eftersom det aldrig får vara 2 tätskickt i en vägg..
Jag körde med Isover Vario Duplex som är en ångbroms och inte spärr. Den kan alltså andas.

Men du bör nog mer tänka på brunnen och röret som de andra skriver :|
 
  • Gilla
zinken86
  • Laddar…
Vattenröret som ni ser är inkommande vatten till huset, och den kommer upp precis under varmvattenberedaren som hamnar i det där hörnet. Golvbrunnen alldeles intill är där dels för att det hamnar en tvättbänk med blandare och mindre diskho alldeles ovanför, med avlopp rakt ner. Sedan så var det bra om det fanns en golvbrunn i närheten av beredaren

Enligt rörmokaren så ska allt vara installerat enligt säker vatten, så jag kan inget annat än lita på honom😊 👍jag har inte gjort någonting alls inom vvs förutom infästningarna för golvbrunnarna
 
oceanis skrev:
Du skrev någonstans att du skulle flytspackla...ska inte Purus plattan vara vänd åt andra hållet då?
Som tank77 också sa, så ska purusplattan vara rätt enligt beskrivningen som fanns till den..det följde även med en annan platta också men den var för kakel.

Det blir dock en förhöjningsring på denna så det kommer gå bra med flytspacklet ändå👍


20160425_143140.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Ladda ner säker vatten 2016 här

http://www.sakervatten.se/branschregler/branschregler-20161

kolla sidan 24.

Om det varit enbart ett rum för apparater eller värmaren så hade en genomföringshylsa kunnat vara ok och iofs så om man läser så om du inte har annat rum för värmaren så möjligen men det är ju ganska onödigt när det gick att få in det i väggen.
 
Krilleman
Du ska alltså ha en vattenmätare på denna PEM slangen?
 
oceanis skrev:
Ladda ner säker vatten 2016 här

[länk]

kolla sidan 24.

Om det varit enbart ett rum för apparater eller värmaren så hade en genomföringshylsa kunnat vara ok och iofs så om man läser så om du inte har annat rum för värmaren så möjligen men det är ju ganska onödigt när det gick att få in det i väggen.
Vill bara upplysa om att den där golvbrunnen bredvid PEM slangen inte är duschen..
Duschen är på den andra sidan av rummet och när jag läser där på sidan 24 så tolkar jag det som att det är godkänt med en rörgenomföring på det där viset. Dock så insåg jag att det måste sitta en genomföringshylsa där
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.