Det finns ju lätta pengar att tjäna så varför välja de svåra?
 
Härligt med någon som är noggrann tycker jag! Kör hårt Anders!

Vårt kök hade vi en firma som skulle lämna pris, de ville inte köra på rörligt för "de tyckte inte den modellen passade mot privatpersoner" men jag var nog för krånglig/petig, ville behålla / laga putsade väggar och tak och köra med tidsenliga material... de sa tillslut att de inte kunde ta sig an hela projektet framförallt inte på fast pris, men vi fick ropa av tjänster av dem för rörligt om vi ville, vilket vi gjort med rör och el... Jag har även jag haft en tanke att ta in dem för måleriet, men iom jag ska köra linoljefärger så tror jag att jag får lägga ned det...

Så nu har jag stått och putsat kalkputs, kör med diffusionsöppet och linisolering, monterat 100-år gamla fönster, målat med linoljefärg osv. - jäkligt roligt, men tar ju mycket tid... Jag ska inte säga att jag tror att det blir så mycket bättre - några saker är jag övertygad att vana snickare och målare gör både bättre och på kortare tid (konstigt vore ju annars), men jag låter det ta sin tid - vilket ju krävs med de äldre materialen.

Jag tror väldigt stor del av befolkningen nöjer sig med färdigmålade lister med vit spik, eller lister av plast, klickgolv. Några springor i taklisterna spelar ingen roll osv. Säkert finns många hantverkare som fortfarande tycker det är roligare att göra ett riktigt fint arbete, men jag vet inte hur man får tag på dem, jag antar de flesta mäts på låg kostnad och snabb byggtid. Sen får jag uppfattningen att man smackar upp grejjorna för att det ska hålla i 10 år, sen byter man kök, lister, innerdörrar, hela skiten kort sagt.
 
Måla lite väggar måste de väll klara av :)
Tänkte maskera själva så det blir bra
 
S
Vad är det för hjälp du vill ha av en målare? Inget kvar nästan än att rolla på färgen.
 
Gör vi det tar det en månad
 
richardtenggren
Fast i det stora hela blir det väl ungefär 1/36 del av renoveringen, dvs en obetydligt liten del? 🤓😉
Fast så resonerar kanske inte fru Malmgren? 😉
 
Nej det gör hon inte :D
 
Rolla väggar är ju typ det enklaste som finns, tar nån timme per strykning och rum. Betydligt mer tidskrävande att maskera perfekt.
 
Inte helt enkelt heller, sceciellt om du som vi inte vill ha för mycket mönster och vill köra med medium. De flesta målare verkar ta extra om de ska använda finare än grov
 
Redigerat:
AndersMalmgren skrev:
Inte helt enkelt heller, sceciellt om du som vi inte vill ha för mycket mönster och vill köra med medium. De flesta målare verkar ta extra om de ska använda finare än grov
Mediumgrängad roller är mer eller mindre standard och busenkelt att måla med, du gör det själv på nolltid om du inte har båda tummarna på nanomillimetern mitt i handen.
 
Jag har haft två firmor där och båda tog högre fastpris pga det tar längre tid med medium
 
Hemmakatten
När hade vår målare här för målnimg av spåntat tak med helglans, enkelt, likaså enkelt med vattenhärdig, glansig färg i tvättstuga och teknikrum. Våra vitmålade väggar blev tre olika färgprover och rullprover innan vi blev nöjda. Hitta rätt målare är inte lätt. Men tror att målaren tyckte det var roligt med kräsen kund
 
Redigerat:
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Måla lite väggar måste de väll klara av :)
Tänkte maskera själva så det blir bra
Vad är det du tänker på som ska maskeras?
 
En riktig målare maskerar inte ;)
 
  • Gilla
berne88
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.