För att spara tid tänker vi ta in firma för att måla väggarna när snickerierna är klara, om ni vet någon duktig firma i sthlm så tar jag gärna tips.
 
  • Gilla
Stringfellow Hawke
  • Laddar…
Tror ingen i världen vågar rekommendera någon hantverkare till dig...
 
  • Gilla
RoTe och 2 till
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Hej Johan, det blev väldigt bra, hantverkaren gjorde momentet med gipsputs och det blev inte perfekt men ganska bra, vi tillverkade det där röret med 45 gradersvinkel som vi sedan grovslipade gipsputsen med, sedan vanligt spackel och sedan använde vi röret igen med finare sandpapper för sista touchen

Tack, säger du att det blev väldigt bra, ja då kan jag nog lita på att metoden duger, för du är ju rätt noga med detaljerna. Första varvet med gipsputs är uppe... :)
 
Stringfellow Hawke skrev:
Tror ingen i världen vågar rekommendera någon hantverkare till dig...
haha :p
 
JohanLun skrev:
Tack, säger du att det blev väldigt bra, ja då kan jag nog lita på att metoden duger, för du är ju rätt noga med detaljerna. Första varvet med gipsputs är uppe... :)
Grymt, håll oss uppdaterade!
 
Hemmakatten
Jag har fakiskt en målare att rekommendera
Ytterst duktig. Han spacklade en sovrums- och hallvägg 2 respektive 3 gånger innan han och jag var nöjda. Mycket bra finish och rimlig prissättning . Eftersom han för dett mesta har fullt upp så vill jag inte lägga ut hans namn här utan du
 
Du får gärna skicka hans uppgifter på pm
 
T
Förväntar mig 20 sidor som behandlar hur dåligt jobb målaren har gjort, många makrobilder uppskattas(y)
 
  • Gilla
Peternow och 1 till
  • Laddar…
Om den blivande målaren eventuellt råkar läser här så lär det endera bli en väldigt dyr offert eller så väljer han/hon att avstå från att lämna pris......:rolleyes:
 
Nu ska vi inte vara sådana, jag är väldigt lätt att ha att göra med, så länge man håller nivån enligt överenskommelse. Tex räknar jag inte pengarna som många gör, utan det viktiga är att det blir bra
 
Här är en anledning varför jag inte jobbar alls i lgh just nu :D

13055880_10154010121370280_292380530873741520_o.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
AndersMalmgren skrev:
Här är en anledning varför jag inte jobbar alls i lgh just nu :D

[bild]
Fast hon verkar upptagen med annat. Jag hade passat på att jobba lite i lägenheten när hon ändå inte vill umgås med dig ;)
 
  • Gilla
Nyfniken och 3 till
  • Laddar…
AndersMalmgren skrev:
Nu ska vi inte vara sådana, jag är väldigt lätt att ha att göra med, så länge man håller nivån enligt överenskommelse. Tex räknar jag inte pengarna som många gör, utan det viktiga är att det blir bra
Där är vi likadana. Jag betalar vad det kostar, om avtalad nivå hålls. Problemet är att de få hantverkare jag tar in alltid tror att det kommer att bli diskussioner om priset i efterhand och tar därför genvägar. Det hjälper inte hur många gånger man än betonar att det är bättre att det tar lite längre tid och blir bra än att det går fort och blir dåligt.
 
Jävligt jobbigt det där, tar lite udden av att köra rörligt pris kontra fast. Man tycker ju rörligt pris borde kunna ge bättre resultat
 
AndersMalmgren skrev:
Nu ska vi inte vara sådana, jag är väldigt lätt att ha att göra med, så länge man håller nivån enligt överenskommelse.
Det jag menade var att du har en nivå som kanske många hantverkare har svårt att hålla eller inte kan för att det helt enkelt inte är tillräckligt bra/petiga.


Har själv försökt anlita ett antal hantverkare att göra en "grundmur" för vårt uterum. Denna mur skulle följa bergkonturen och ge en plan yta att bygga väggen på. Men ingen av de hantverkare som var och titta ville lämna något pris och de ville inte heller jobba på rörligt pris :x. Så det slutade med att vi satt och kontursåga formen mot berget och gjorde gjutningen själv....... Inte heller ville de, trots löften om löpande räkning, göra vårt förslag på takanslutning, dvs kapa i takstolarna för att få en större och öppnare volym i uterummet.....

Men det blev ett uterum tillslut ändå tack vare hustruns kontakter med en snickare på hennes tidigare arbetsplats.
 
  • Gilla
RoTe
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.