O
Hänga upp sig på smådetaljer... Typiskt kvinnor:p:D
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Tips till nästa firmafest.
27838.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
klaskarlsson och 4 till
  • Laddar…
Lite som när jag skulle bjuda min personal på grillfest och precis fått reda på av ledningen att det var ett glas vin per person som policy. Därför var jag tydlig med att alla skulle hålla ordning på sitt glas när de fyllde på från boxen... ;)
(och nej jag fick inte sparken :) )
 
pjodden skrev:
Lite som när jag skulle bjuda min personal på grillfest och precis fått reda på av ledningen att det var ett glas vin per person som policy. Därför var jag tydlig med att alla skulle hålla ordning på sitt glas när de fyllde på från boxen... ;)
(och nej jag fick inte sparken :) )
Och västra götalands-regionen har infört en "Ingen alkohol"-policy i sina lokaler. Visst, men var de tvungna att ta bort lättölen från matsalen ..
 
elpaco skrev:
Och västra götalands-regionen har infört en "Ingen alkohol"-policy i sina lokaler. Visst, men var de tvungna att ta bort lättölen från matsalen ..
Så att dricka ute är mindre farligt? :x
 
pjodden skrev:
Så att dricka ute är mindre farligt? :x
Det är väl rimligt att man inte dricker vin och starköl på sammankomster i kommunens eller landstingets lokaler (när det nu har inträffat), men att ta bort en måltidsdryck som inte ens barn kan bli berusad på, är ju bara fånigt?
 
D09
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Ramnemark och 2 till
  • Laddar…
Mina flickor 6 och 8 år komm häromdagen och sa att dom ville snickra. Jag var ganska upptagen så jag frågade om dom kunde göra det själva utan att jag behövde vara med hela tiden. Dom svarade att jo pappa det kan vi, var inte orolig vi ska inte använda motorsågen :D
 
  • Gilla
WaldenWoods och 6 till
  • Laddar…
Haha en uppgradering från Alfons Åberg "men akta dig för sågen"?
 
Niq: Påminner mig om när min nu 17-åriga dotter var ca 3 år, och hittade ett måttband och började hålla upp det mot sin kropp på lite olika håll.
"Vad gör du?" frågade jag, med så neutralt valda ord som möjligt.
"Måtte bäga mej" blev svaret (Måste väga mej)
"Vad blev det?" frågade jag, återigen neutralt, inte Hur mycket eller hur många kilo/centimeter eller nåt)
"Pötti Klonel!" (Fyrtio kronor)
 
  • Gilla
Niq och 3 till
  • Laddar…
elpaco skrev:
Och västra götalands-regionen har infört en "Ingen alkohol"-policy i sina lokaler. Visst, men var de tvungna att ta bort lättölen från matsalen ..
Än sen då. Vem dricker lättöl frivilligt?
 
fahlis skrev:
Än sen då. Vem dricker lättöl frivilligt?
Halva Sveriges lunchande befolkning? (I brist på folköl)
 
IMG_10921.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kontorsråttan och 1 till
  • Laddar…
Det hade varit gott.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.