krilleman_215 skrev:
Usch vad tråkigt. Jag är också på G att beställa en fönsterdörr. (Dock inte på byggehmma) Säljaren på XL-bygg rekommenderade att beställa under April månad för att vara garanterad leverans innan semestern. Självklart är det beställningsvara det jag ska ha.

XL äger/är delägare i bygghemma.se så varför jag får billigare priser direkt hos min lokala XL-bygghandel än bygghemma är bra konstigt!

Så det börjar ju tajta till sig lite!
Jasså, ja det var konstigt med priserna men då vet du kanske vad du får iaf hehe.
Får se vad Bygghemma säger eller hur dom löser det, jag krävde en ny dörr skickad under veckan eller så får dom riva fakturan. När man skryter om snabba leveranser ska man också kunna leverera enligt dom
 
holmberg87 skrev:
Suck, telefokö 40 minuter och nu lägger jag på. Får bli mail istället men ikväll försvann verkligen all bygglust!
Kanske får bli en öl och plocka lite byggspill så man får någonting gjort iaf.

Jo jag fick bort lukten ur tvättmaskinen iaf, 2 tvättningar på 90c och ättika så var den bra igen:)
Tråkigt att det blev så. Jag har köpt fönster och dörrar på bygghemma och allt har levererats rätt. På ett fönster saknades en detalj men det skickade dem såfort jag hörde av mig :)
 
Jag har putsat fönster. Det tar sin lilla tid, när majoriteten är kopplade tvåglasfönster, dvs fyra sidor att putsa.
 
  • Gilla
AndersPS
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Tråkigt att det blev så. Jag har köpt fönster och dörrar på bygghemma och allt har levererats rätt. På ett fönster saknades en detalj men det skickade dem såfort jag hörde av mig :)
Jag har också köpt fönster och diverse byggprylar och allt har gått felfritt och snabbt men nu gick allt tvärtemot.

Har faktiskt hunnit med en vända till tippen ikväll när dom hade kvällsöppet och även en tur och köpte virke. Hittade inge nubb att spika asfaltsboarden med dock.
Får ta det imorgon
 
Då hoppas vi att de löser allt :)
 
  • Gilla
holmberg87
  • Laddar…
Målat fasaden, ser nästan ut som fasaden bara var grundad, nu när den vita färgen kommit på en bit. Kör med silikonharts färg från Flugger ( Facade Impredur) man får passa sig för att hålla på för länge bara, frost å skit på natten ibland nu i April, även fast man bort på bästkusten 😀
DSC_0893.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Vi hämtade det lätt begagnade köket igår (5 år gammalt och knappt använt, detta till ett fantastiskt bra pris!), så idag ställdes det på plats provisoriskt för att se hur vi vill ha det och vad vi behöver komplettera med.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersPS och 3 till
  • Laddar…
Y
Fått hem mina utlånade sågar.
Pillat upp massa sten ur "gräsmattan".
Beställt nya backsensorer till völvön ifrån germany.
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Idag har jag satt asfaltboard på fasaden, köpt spikläkt och påbörjat allt innan panelen ska på. Men tyvärr glömde jag att köpa isolering, lära byta någon del där fasaden var rutten. Får bli en sväng och handla imorgon.

Fick också väldigt bra respons av Bygghemma, ny dörr på väg och retursedlar för den gamla i brevlådan:) Berömde dom för deras goda kundservice, trots gårdagens mindre raseriutbrott från min sida hehe..
 
  • Gilla
Snigla och 3 till
  • Laddar…
En bild säger mer än 1000 ord :D
image.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 6 till
  • Laddar…
Hittills har jag skrapat och slipat lister, efter att tidigare ha skrapat, skrapat med värmepistol, lagt på färgborttagningsmedel, skarpat igen och gråtit. Jag ska ALDRIG mer ta bort färg på gamla lister. Aldrig. Det är ett löfte.
 
  • Gilla
toolman77 och 1 till
  • Laddar…
MB77 skrev:
En bild säger mer än 1000 ord :D
[bild]
Inte en bild som innehåller färre än 1000 ord 😂
 
Bytt filter i FTX-aggregatet (Heru 130 S)
Monterat upphängningskrokar i friggeboden
Röjt i verkstan
 
  • Gilla
Goelette
  • Laddar…
P
Börjar bli ordning på badrummet i lägenheten, i morgon kommer rörkrökaren på besök och sen är det lite småpiff att montera upp innan det är klart.

Duschdörrarna från Bauhaus hade levererats med fel gångjärn :thumbdown: jag läser manualen och där står det att man ska maila dem och inte gå in i butiken för att få hjälp. Jag lägger ett mail på söndagkvällen. När jag inte fått svar på lunchen på måndag sticker hem tidigt och tar med gångjärnen till Bauhaus och får all hjälp jag behöver. Hantverkaren kunde montera dörrarna enligt plan...

Jag får svar på mailet 36 timmar efter att jag skickat mitt mail :thumbdown: Det är skitdåligt i vårt moderna samhälle.

Dock får Bauhaus i Barkarby högsta betyg för sin service och kundvård i det här fallet.
 
Snigla skrev:
snedheten..

...och jag säger glatt "Det ska inte vara en rak vinkel någonstans, i ett gammalt hus..".. haha (y)
Rät vinkel menar du. En rak vinkel finns inte :p.
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.