D09
Röjer för fullt på tomten.. Fyller en kärra med bröte.. Ut med skit från källaren.

Snart dags att ta tag i källaren på allvar 😳

Bokat tid med lokala " entreprenören " i området för att fixa till backen..
 
  • Gilla
Snigla
  • Laddar…
Lagt nytt golv i dotterns blivande rum. Vinylklick från K-Rauta, trevligt golv att lägga.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Andra kanske säger att det inte räknas, men då har ni inte sett det innan vi började:
Städat 15-åringens rum!
Trots att det var tip-top till påsk då vi hade övernattande gäster, så var det bokstavligen halvvägs upp till knäna med skärp, smutstvätt, ren tvätt, prylar, sladdar och allsköns bråte.
 
  • Gilla
Goelette och 3 till
  • Laddar…
Anna_H skrev:
Andra kanske säger att det inte räknas, men då har ni inte sett det innan vi började:
Städat 15-åringens rum!
Trots att det var tip-top till påsk då vi hade övernattande gäster, så var det bokstavligen halvvägs upp till knäna med skärp, smutstvätt, ren tvätt, prylar, sladdar och allsköns bråte.
Ungdomar är experter på att fixa kaos...kan aldrig påminna mig om att man var likadan som ung.:p
Har en son som kan förvandla sitt rum från nystädat till en plats med kaos på mindre än 10min.
Hoppas att han får ett jobb och en egen bostad snart.:confused:
 
Äntligen har jag rivit hela gavel! jag håller tidsplanen som var att riva allt under helgen. Nu ska det bytas 2 fönster och en altandörr, sättas luftspalt och ev ny vindpapp på vissa ställen.

Överväger att låta en snickare ta vid och avsluta det här. grovjobbet är gjort så det borde gå snabbt om bara någon har tid. För tid, vem har det när det blir vardag:)
 
Där är väll en 4-5 timmar efter jobbet ;)
 
Ramnemark skrev:
Där är väll en 4-5 timmar efter jobbet ;)
Haha ja det beror på hur man ser det eller när man vill gå och lägga sig:p
 
Jo det är lite slitsamt men man behöver inte rulla runt i sängen och vänta på att somna. Det kommer som en käftsmäll ;)
 
  • Gilla
alex86 och 1 till
  • Laddar…
20160410_160629.jpg

20160410_160121.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20160410_160058.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Färdigställt altanbygget och inhandlat stolar till bordet :)
 
  • Gilla
[SKPG]Zamora och 2 till
  • Laddar…
Y
krattat upp ännu mer grenar ifrån dikena. Igång med traktorn och bort med högar.
Även pillat upp sten ur jorden ifrån förra årets grävningar i trädgården, så gräsklipparna kanske håller fler körningar. Tänk om man haft egen kärra så man slapp göra högar som bara flyttas runt tills man något halvår senare lånar hem kärra för att få bort.
 
Idag fick vi färdigt dotterns rum som behövde piffas. Det tar mer tid än man tänker sig.
Före:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Efter:

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Yrrol
  • Laddar…
Fick äntligen min fönsterdörr från Bygghemma! Men självklart är den vänsterhängd och jag beställde högerhängd! Så sjukt irriterad man blir när jag dessutom fick vänta 4 veckor längre än utlovad leverans...

Nu får dom snart ett telefonsamtal....:)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Suck, telefokö 40 minuter och nu lägger jag på. Får bli mail istället men ikväll försvann verkligen all bygglust!
Kanske får bli en öl och plocka lite byggspill så man får någonting gjort iaf.

Jo jag fick bort lukten ur tvättmaskinen iaf, 2 tvättningar på 90c och ättika så var den bra igen:)
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Krilleman
holmberg87 skrev:
Fick äntligen min fönsterdörr från Bygghemma! Men självklart är den vänsterhängd och jag beställde högerhängd! Så sjukt irriterad man blir när jag dessutom fick vänta 4 veckor längre än utlovad leverans...

Nu får dom snart ett telefonsamtal....:)
Usch vad tråkigt. Jag är också på G att beställa en fönsterdörr. (Dock inte på byggehmma) Säljaren på XL-bygg rekommenderade att beställa under April månad för att vara garanterad leverans innan semestern. Självklart är det beställningsvara det jag ska ha.

XL äger/är delägare i bygghemma.se så varför jag får billigare priser direkt hos min lokala XL-bygghandel än bygghemma är bra konstigt!

Så det börjar ju tajta till sig lite!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Passat på att vara ute i det Goa vädret

Blev lite Mursten monterad :)

Försökte förklara för grabben vad jag höll på med men han tyckte en stump vattenslang var roligare 🤔
 
  • Gilla
Goelette
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.