Svar 66 mm


Ska bygga en lekstuga me tillhörande altan & sandlåda åt barnen. Vore underbart me en grym såg, så man hinner spendera några minuter på badet också.! =) Både jag & barnen håller tummarna.! =)
 
Svar: 1, 66mm

En cirkelsåg är det som ligger näst på min att-köpalista. Har gjort det ganska länge nu men har av olika anledningar alltid skjutit upp just det köpet.

Det måste helt enkelt varit mitt undermedvetna som någonstans vetat att jag skulle vänta på just denna cirkelsågen. Har en massa saker att "avsluta" på diverse olika byggen som den skulle passa perfekt till. :)
 
Svar på tävlingsfrågan: 1 (66 mm)

Motivering: Min gamla rostiga blade runner var från början av 70-talet och outslitlig. Lite smörjning ibland men klingan har aldrig bytts eller slipats. Inga kol har bytts. Sladden av gummi, inte plast, har hållit utan skavanker. Ändå har den använts flitigt till allt från listsågning och fodring till enklare slyavverkning (jodå, det går, men rekommenderas definitivt inte). Efter ett oanmält besök i verktygsboden av någon kreativ person har den dock fått en ny husse. Saknad! Undrar om Hitachis blade runner skulle orka hänga med lika länge? Den som vinner får se.
 
Kapdjupet är 66mm så svarsalternativ 1.

Har för bara en vecka sedan skickat in ansökan för bygglov på vår utbyggnad samt renovering. Bor i en villa från 1938 och senast det gjordes något på huset var i början på 80-talet. Så nu hade vi tänkt att bygga till och totalrenovera den befintliga huskroppen. Tanken är att vi skall få hjälp med att få ett tätt hus men att vi själva skall göra resten inomhus förutom el/vvs. Så en bra cirkelsåg kommer att vara en förutsättning för ett bra resultat!
 
Svar 1
Min man har precis fylt 40 och jag skulle ha köpt en klinga av ett annat märke på gekås i Ullared men den var slut .
Så en annan grön maskin fast mycket bättre skulle nog uppskattas fast det blir en försenad present .
 
Redigerat:
Svar 1. 66 mm
Vinner jag den här Hitachin kan jag äntligen lämna tillbaka svärmors (och vara lite coolare än henne).
 
1, 66mm
Men åhhh vad jag vill ha denna.
Våran nya entre kommer bli så rak och fin med en RIKTIG cirkelsåg.
Tack för att att ni finns Byggahus.se. En outtömlig källa för inspiration och hjälp när man kört fast.
 
V
Svar: 1
66mm

Motivering: Kommer användas flitigt tillsammans med min son och förhoppningsvis inspirera honom inför framtida projekt. Inspire the Next.
 
Svar:66 mm
Jag har ingen annan motivering än att den ser trevlig ut och det skulle vara kul att prova den. Jag hoppas att den går till någon som har ett stort behov och att vi får veta vad vinnaren tycker om den.
 
Svar 66mm

Efter att ha slitit ut 2 sågar från classe och har halva altanen och en friggeboda att göra färdigt i sommar så skulle den sitta helt perfekt hos mig!
 
P
Jahapp!! en sån där såg fick jag hem i onsdag :/kan säga till den lycklige vinnaren att du kommer att bli nöjd! en helt underbar såg!
 
Nr 1
66mm

Sommaren ska spenderas med att bygga ett fritidshus på 85kvm, då jag endast tänkt låna verktyg från jobbet så kan ju en egen såg vara smidigt!

Om den nu mot förmodan slår min Hilti SC 55W!:))
 
Svar 66mm
Eftersom jag sågar stockar till virke själv vore det perfekt med en maskin som klarar grova dimensioner. Då skulle jag kunna göra det efterlängtade bordet med 60mm bordsskiva.
 
Jag är livrädd för maskiner och behöver komma över detta då vi ska riva och bygga nytt på övervåningen.
Jag vill möte min rädsla. Jag vill bygga!!
 
1. 66 mm. Min gamla såg en Sandviken Stradivarius duger bara att spela på och knapp det.

Med en Hitachi C6MEY kan man säga som den gamle Romaren Julius Ceasar "Veni, vidi, vici" jag kom, jag sågade, jag segrade.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.