Vinn designtapeter ur nya kollektionen Wonderland

tapet_boras.jpg

Designern och illustratören Hanna Werning har gjort sig känd för sin tapetformgivning ända sedan hon skapade sitt första mönster 2004. I början av mars i år släppte hon en ny kollektion som går under namnet Wonderland. Det är en lekfull och färgrik kollektion som drar betraktarens tankar åt ord som magi, natur och reflektion.

Nu har du, tack vare Boråstapeter, chans att förgylla ett av dina rum med något av alla mönster i kollektionen. Vinnaren får hem 6 rullar av valfritt motiv!

Totalt värde cirka: 3 300 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur många tapeter finns det i kollektionen Wonderland?


1. 31
X. 32
2. 33

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 8 april.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Boråstapeter. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Boråstapeter för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Lär mig gärna
  • Laddar…
Svar: 1. 31 st


Motivering:

Mönster och härliga färger på tapeter är något jag vill ha, därför hade Wonderland tapeterna passat perfekt i vårt nya hem. Vi själva är i någon slags drömvärld just nu med husbygge på gång. Vore så glad och tacksam för en tapet vinst!
 
Svar: 33 st
Motivering: Familjen behöver ett mirakel! Wonderland-tapeter skulle nog leda till att vår tonåring börjar hålla ordning i sitt rum.
 
hej!

Visst är det 33 olika wonderlandmotiv?

Det vore fantastiskt att vinna dessa härliga, drömlika tapeter, men kanske svårt att välja bara ett motiv???
Det skulle verkligen lyfta och sätta speciell prägel i vårt hem!
Händer det plötsligt?
 
Svar: 33 st

Letade efter katten när jag upptäckte till min fasa
han satt fast i tapeten och började sakta neråt hasa
Jag skrek högt och gällt, det skulle jag inte gjort
för han klättrade upp igen och det väldigt fort
Jag förhastade mig och tog ett stadigt grepp om svansen
då rev han mig så djupt att maken fick ringa ambulansen

Nu är jag hemma igen med de ihopsydda såren
och inser att jag behöver nya tapeter till våren
 
33 stycken
________________________________
För sju år sedan vi byggde ett hus,
nytt och fräscht i alla vrår.
Men våra tre små barn har gillat bus,
och med kritor och pennor satt sina spår.

Maria Viberg
Karlsrovägen 22
89240 Domsjö
 
33 stycken (angenämt problem att få välja bland alla underbara motiv)

Lever just nu med en bredspacklad trappuppgång i hallen till ovanvåningen och vi har inte kunnat bestämma mellan färg eller tapet (och vilken tapet i så fall?) men det är ju lätt att se att en tapet från Wonderlandkollektionen skulle göra underverk på denna plats i vårat hem!
 
Svar 33 stycken.

Motivering: vi har 2 rum som står tomma och inväntar uppfräschning. Det har dom gjort i 2 år nu. Detta skulle hjälpa mig och tjejjen otroligt mycket. Så slipper man skämmas när man bjuder hem folk på besök.
 
Svar: 33 st

Inom en månad måste vi ha valt tapeter till vår nya villa som ska byggas i höst. Och tyvärr är utbudet hos husförsäljaren bedrövligt. Det finns på riktigt inte en enda tapet i den kollektionen vi får välja bland som vi kan tänka oss sätta upp på väggarna, vilket innebär en ny tråkig utgift i vår produktionskalkyl (köpa egna tapeter). Wonderland-kollektionen är verkligen något utöver det extra, och Hanna har än en gång lyckats fenomenalt – i princip alla de 33 olika tapeterna skulle vi med glädje kunna tapetsera vårt nya hem med!
 
Svar 2: 33st

Med ett renoverat ytskikt i hela vårat hus så är alla väggarna vita. Nu har vi bott så här i tre år och börjat känna att det hade varit fint med en tapetserad hall. VInna denna tävling hade varit en perfekt början för oss!
 
Svar : 33 stycken.

Jag har länge funderat på att tapetsera om här hemma men det är alltid något annat som kommer emellan och gräver djupa hål i plånboken. Hoppas på tur helt enkelt!
 
Svar. 2. 33st

Vi vill skapa ett eget Wonderland till våra småbarn!
 
Svar: X.33st

Flyttar nu i april till ett hus som för oss är nytt, men mycket i huset är äldre och inte bytt.
Vilken fantastisk start det vore att få pryda hallen med en färgglad Rävdunge eller sovrummet med ljusblå Koralläng, något som vi länge drömt om men aldrig fått möjlighet till på grund av otillräcklig peng.

:)
 
Svar x 33 st

Har ett hem med vita tråkiga väggar. Skulle behöva få upp lite färg för att få liv och få det hem trevligt. Skulle verkligen behöva detta. Har fullt upp att måla om på utsidan. Så pengarna får gå dit. Så skulle vara kul att få så jag även kan ta insidan.
 
Svar: X 33 st

Motivering i all ära
I dom här tapeterna blev vi käära!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.