Aluminium och 4 mm kanalplast

Vill egentligen ha ett stort växthus, men det verkar ta år innan det händer, så detta lilla vore perfekt att börja med och visa att "jag kan" .
 
Svar: 2 Aluminium och 4 mm kanalplast

Jag och min sambo bor i en pytteliten etta och drömmer om att odla egna grönsaker. Då eget hus ligger ganska långt in i framtiden känns det som att drömmen ligger ljusår bort, men med detta underbara lilla växthus skulle vi få plats med både tomater och kanske lite paprika eller annat gott redan nu!
 
Vilken underbar tävling!
Rätt svar är Aluminium och 4 mm kanalplast.
Motivering: Jag har alltid drömt om att få äga ett växthus i min trädgård. Dock är jag så himla upptagen så jag tror det här lilla är alldeles perfekt för mig. Dessutom tror jag att både min kropp och själ skulle må bra av lite odlings-mindfulness :) Ha det gott!
 
Svar 2

Underbar produkt, vet en perfekt plats i min lilla trädgård där den skulle göra sig, men måste bygga om lite på en grusplätt/gräsmatta och lite annat först, innan den får plats, men det blir ett inlägg i "vad har du gjort i din trädgård" om det den dagen!!
 
Svar 2

Jag älskar odling och allt som växer. Har äntligen fått mig en alldeles egen trädgård och ser så fram emot denna sommar då jag äntligen få plats att odla det jag vill.
Mina tomatplantor kommer att må så gott i det fina växthuset. Drömmer mig till höstens skörd!
zizzy@spray.se
 
Svar: 2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Motivering:
"Ett litet slott där allt jag kan plantera,
Får igång mina gröna fingrar som vill producera!
En familj som älskar blommor och är vegetarian,
Önskar på sin terrass ta naturen till stan!
Till miljön blir det vårt bidrag,
Till barnens trädgårdslek tål växthuset slag!
Skjutdörrar, mycket elegant,
Öppningsbart tak ventilerar galant!
Vårt drömhus oavsett klimat,
Där vi ska odla vår egen röda tomat!
Även kryddor som grannen får gärna smaka,
Multi Grow...för mer grönska och mindre kaka!"
 
Rätt svar är 2.

Jag skulle vilja vinna detta växthus då vi flyttat in i ett hus på landet för 2 år sedan. Min dröm har alltid varit att ha ett litet växthus och med 2 barn, varav den minsta är 1 månad gammal är det bara att inse att det kommer dröja innan jag har tid (och råd) att ha ett stort växthus. Det skulle dessutom vara superroligt att få odla med barnen! :)
 
Hej!

Svar: 2. Aluminium och 4 mm kanalplast.

Motivering: Älskar odling, och alldeles särskilt att fantisera om nya sorter, förså under vårvintern och sedan få njuta av resultatet under sommaren och tidig höst. Efter 25 trogna år har vårt hemsnickrade väggväxthus gett upp, så det skulle vara en riktig drömvinst stt få äga detta smarta, stilrena växthuset! :)

Trevlig helg!
 
2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Jag vill ge mina barn de bästa upplevelserna och möjligheterna i livet,
att äta närproducerad och egenodlade grönsaker i sommar vore drömalternativet!
 
Stort grattis önskar vi vinnaren i veckans tävling, sethakan. Fröodlingarna och plantorna ska få sig ett riktigt hem!

Motivering: Då kontoret nu är fullt av fröodlingar och förrådet i garaget är hem åt ett hemmasnickrat växthus där plantorna hamnar efter kontoret. Det är kostsamt att hålla dom 21 graderna som frö kräver i det kalla förrådet. Med detta lilla Hus kan jag odla frö och driva upp plantorna på samma ställe utan att det kostar skjortan. Fröna på översta hyllan där det är varmast och plantorna längre ner. Just nu bor det 70 frön på kontoret och ca 40 plantor i förrådet. Behöver den snarast
 
MEN va roligt, TACK va glad jag blir:)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.