Har jobbat på föräldrarnas hus idag. Fäst stolpskor med ankarmassa. Verkar sitta bra :). Snart ska de få klart sitt staket som jag började med för ett år sedan :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Spolat avlopp, kommungubbar och slamkillar överallt. Nu hoppas jag bara att det inte blir stopp igen innan vi hinner få skopan i marken och gräva upp ett misstänkt ras på betongrören.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Jag har målat arbetsrummet, åtgärdat läckande vattenlås och beställt ny keramisk insats till blandaren samt tagit emot badkaret som DHL tog 7 dagar på sig att frakta :thumbdown:

Hantverkarna i huset har tapetserat fondvägg i vardagsrum, matsal och sovrum. Imorgon blir det slutbesiktning.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Gjort rent trappan.. 😫

Någon av katterna som varit inneboende ett tag tackade för tiden ( de flyttade ut idag ) genom att spy på trappan.

Saknar kissarna 😂
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Byggt en liten släde för att kunna dra upp solcellspanelerna på stegen till min taklätta då de är lite otympliga att bära upp för stegen..

20160331_135217.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
D09 skrev:
Ha ha tyvärr inte kommit loss 😢

Men ser fram emot att ge den ett försök under påsken :)
What

12000 inlägg i den här tråden.. Borde alla hus vara klara 😳

Noterade att jag fick nr 12000 😎
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
magnetens skrev:
Byggt en liten släde för att kunna dra upp solcellspanelerna på stegen till min taklätta då de är lite otympliga att bära upp för stegen..

[bild]
Det där vill jag läsa mer om! Solcellesprojektet alltså.
 
Mikael_L
D09 skrev:
What

12000 inlägg i den här tråden.. Borde alla hus vara klara 😳

Noterade att jag fick nr 12000 😎
Tråden borde kanske byta namn till
"Stora tråden om projekt som man inte vågar göra en egen projekttråd om." :D
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Tråden borde kanske byta namn till
"Stora tråden om projekt som man inte vågar göra en egen projekttråd om." :D
Det där stämmer bra i mitt fall :)
Jag skulle bli stressad av en egen projekttråd, men det är ju egentligen så jag borde göra.
 
Och jag känner att vår renovering inte är nåt utöver det vanliga och därför inte är värd en egen projekttråd :)
 
Kört lite till bruket.
Köpt el som ska kopplas in i helgen.

Blev sedan tvungen att hjälpa föräldrarnas och min hund sedan 11år att somna in. Otroligt duktiga de där veterinärerna, otroligt värdigt avslut. Man tror inte att man kunde läcka så mycket ur ögonen...

Med vänlig hälsning, fremax
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Skickar mina sympatier fremax! Även de gånger det inte finns någon annan värdig utväg är det fruktansvärt jobbigt :confused:
 
  • Gilla
p.lundgren och 1 till
  • Laddar…
D09
fremax skrev:
Kört lite till bruket.
Köpt el som ska kopplas in i helgen.

Blev sedan tvungen att hjälpa föräldrarnas och min hund sedan 11år att somna in. Otroligt duktiga de där veterinärerna, otroligt värdigt avslut. Man tror inte att man kunde läcka så mycket ur ögonen...

Med vänlig hälsning, fremax
Lider med dig Fremax

Har själv en 11 årig kompis härhemma.

Bara tanken får mig att blöda
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Skruvat upp och kopplat ihop de sista solcellspanelerna på taklättan, 1,6kWp, Har nu totalt 5,7kWp installerat, skönt att slippa elräkningar under det närmsta halvåret, brukar få pengar insatt på kontot istället från Vattenfall ☺

20160401_160732.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
Appendix och 5 till
  • Laddar…
fremax skrev:
Blev sedan tvungen att hjälpa föräldrarnas och min hund sedan 11år att somna in. Otroligt duktiga de där veterinärerna, otroligt värdigt avslut. Man tror inte att man kunde läcka så mycket ur ögonen...

Med vänlig hälsning, fremax
Usch vad trist. Beklagar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.