Någon som har erfarenheter av sonos AMP och heos AMP ?
Vad är skillnaden förutom 2x55w (sonos) och 2x70w (heos) samt priset som skiljer 1100kr just nu ?
Vilken ska man köpa ?
 
Jag har ingen erfarenhet av heos, men Sonos är ju ett helt system. Har du redan Sonos-komponenter är mao valet uppenbart eftersom dom inte interopererar.
 
Har inget av det. Har testat Sonos hos en vän och jag gilla funktionen och smidigheten. Heos ska oxå vara bra har jag hört. Kanske finns andra lösningar som är lika smidigt. Kravet är att jag vill kunna spela Spotify i ett par takhögtalare i kök & matplats, toa, utehögtalare på altan samt välja vart jag ska spela utan att behöva gå in i mediacentralen och skifta kablar mm. Allt ska vara smidigt
 
Vad jag vet har Sonos fortfarande inget stöd för Spotify Connect?
Använder du Spotify mycket ska du kanske välja något annat; Heos tex.
Själv kör jag med Bluesound och är mycket nöjd!

Här finns en lista på prylar med Spotify Connect-support:
http://spotifygear.com/
 
Sonos har stöd för Spotify. Dock inte just det som heter Spotify connect.
Jag har kört Spotify i Sonos i flera år och det funkar bra.
 
Hade jag vetat det jag vet idag hade jag sett över att investera i ett annat system med lägre kostnad per högtalare. Sonosen blir för jäkla dyrt men fungerar riktigt bra.

När jag köpte mina sonosar fanns inte mycket mer att välja på som faktiskt fungerade.
 
-RB- skrev:
Sonos har stöd för Spotify. Dock inte just det som heter Spotify connect.
Jag har kört Spotify i Sonos i flera år och det funkar bra.
Absolut! Men inte lika bra som Connect ;-)
Man missar en del av det man kan göra med den officiella Spotify-mjukvaran.

Är man sen kräsen vad gäller ljudkvalité är Bluesound och en del andra bättre.
 
  • Gilla
MatsNyman
  • Laddar…
Bluesound? Varför valde du ju de? Vad är skillnaden :)
 
  • Gilla
Gisan
  • Laddar…
MatsNyman skrev:
Bluesound? Varför valde du ju de? Vad är skillnaden :)
Har alltid varit ett NAD-fan, så när det var dags att byta ut alla Squeezebox-prylar var valet ganska enkelt.
Då fanns i stort sett bara Sonos och Bluesound. Spotify Connect var ett måste och support för högupplöst nästan ett måste.
http://www.whathifi.com/bluesound/generation-2/review
 
  • Gilla
MatsNyman
  • Laddar…
Har inte börjat kolla och lyssna inför eget val ännu, men hört/läst att båda ger ungefär samma funktion och på samma sätt, men HEOS kanske låter lite bättre än SONOS. Återstår dock att se vad jag/vi tycker om det...
 
  • Gilla
MatsNyman
  • Laddar…
Okey, men jag som bara kör vinyl och Spotify behöver inte högupplöst (?)
 
MatsNyman skrev:
Okey, men jag som bara kör vinyl och Spotify behöver inte högupplöst (?)
Korrekt.
 
  • Gilla
MatsNyman
  • Laddar…
Dayton ma1260 verkar bra, fast då måste man ha nån typ av Sonos Connect eller heos Link till varje zone. Måste finnas nått billigare alternativ än köpa 4-5 linkar? Men ändå som har samma funktion
 
Vill också slå ett slag för Bluesound. Fantastiskt ljud (har Powernode som väl är Sonos Amp-motsvarigheten samt Pulse som motsvaras av Sonos Play 5), grymt bra teknik och snabb och engagerat team med hängivna användare (kolla in deras officiella forum).

Visst kostar det något mer Sonos/Heos, men Hifi-klubben kör kampanjer emellanåt, samt att det dyker upp nåt då och då på Blocket. Men som med så mycket annat: smakar det så kostar det. ;)
 
  • Gilla
MatsNyman
  • Laddar…
Fördelen med sonos är att det är stabilt över tid. Hade jag kört ex hk för för fem år sedan hade jag inte kommit längre då de bytt mellan olika system. sen tycker jag personligen att Spotify är sjukt mycket enklare att hantera i Sonosappen än i Spotifys egna app. Sen är det ju bra med något som gör att man kan byta musikleverantör till annat, kanske när investerarna tröttnat på att hälla prngar över Spotify?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.