Skulle det fungera att lägga en guideslinga som går "utanför" begränsningsslingan?
 
Per_G skrev:
b3astie skrev:
Inspirerad av Bosemannens garage/blomlåda, här kommer mitt bidrag:
[bild]
[bild]
[bild]
[bild][/QUOT
Hej,
Var köper man plast insatsen och vad har den för mått??
Tjenare,
Den köpte jag på biltema
[länk]

Jag filade till kanterna lite på den så den skulle sitta tight intill virket.
 
  • Gilla
Martin E
  • Laddar…
Hmm länken fungerar inte. Kan inte finna den trädgård sektionen.
 
Hej!

Ska strax ställa ut mitt hus till min AM 308:a.
Huset står på marksten, behöver jag skruva fast laddplattan i markstenen?
 
Jag har ungefär samma "problem"/behov så följer lösningen ang fastskruvning av huset. Annars tänkte jag mig att man borrar hål i undre delen av ramen på huset (ca 8mm) och slår ner armeringsjärn i jorden genom dessa hål.
 
Jeck skrev:
Hej!

Ska strax ställa ut mitt hus till min AM 308:a.
Huset står på marksten, behöver jag skruva fast laddplattan i markstenen?
Jag tog borrhammaren och borrade hål i markstenen, pluggade och skruvade fast den med varmgalvad skruv.
 
  • Gilla
Jeck och 1 till
  • Laddar…
Här har ni Roberticos hus.
Typ det första jag någonsin byggt, många kompromisser men jag blev nöjd tillslut 😊
Robertico är av Robomowsläktet och som alla vet är dom ganska storvuxna, måtten är ca 110x130x60
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
b3astie och 3 till
  • Laddar…
Hej,
Är absolut ingen byggare men skulle gärna ha ett garage till min Word som köptes förra sommaren.
Blev glad när jag hittade ett enkelt hus http://m.clasohlson.com/se/Hus-för-robotgräsklippare/31-9012
MEN i deras beskrivning står det att den inte fungerar till Word. Har svårt att förstå varför den inte skulle göra det.
Just nu bor den i ett 90 graders hörn. Känns som det bara borde vara att ställa huset över eller är jag fel ute??
 
mr_tompe skrev:
Hej,
Är absolut ingen byggare men skulle gärna ha ett garage till min Word som köptes förra sommaren.
Blev glad när jag hittade ett enkelt hus [länk]
MEN i deras beskrivning står det att den inte fungerar till Word. Har svårt att förstå varför den inte skulle göra det.
Just nu bor den i ett 90 graders hörn. Känns som det bara borde vara att ställa huset över eller är jag fel ute??
Det måste fungera. Så länge din robot inte är för stor för huset så är det inga problem :)
 
Ja man tycker ju det. Det enda jag skulle kunna tänka mig vore om själva laddstationen inte skulle få plats. Jag får nog ta och kontrollmäta den, hittar ingen info om måtten på den nämligen.
 
mr_tompe skrev:
Ja man tycker ju det. Det enda jag skulle kunna tänka mig vore om själva laddstationen inte skulle få plats. Jag får nog ta och kontrollmäta den, hittar ingen info om måtten på den nämligen.
Läser du beskrivningen så ser du att deras åsikt är att huset bara passar till de med guideslinga! De tror att Worx inte klarar att köra runt huset, men det är precis vad den gör! Skall se om jag tar mig tid att lägga ut bilder på mitt hus till min Worx senare i kväll. Passar måtten, så köp om den tilltalar dig.
 
Worxens lilla hus som den hade hela förra sommaren och det har fungerat hur bra som helst. De första ca. fem gångerna så körde den mot huset på långsidan när den hade gått ut och skulle haka på slingan men om den lärde sig sen eller hur den fungerar vet jag inte men
aldrig att den varit emot igen.

IMG_4157.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMG_4159.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Alexander.j.Eriksson
  • Laddar…
Hej
Det är jätteroligt och läsa era inlägg. Det har varit en inspiration för mig för att köpa en egen robot.
Har införskaffat en Robomow MS1000 och vill gärna bygga ett litet hus till den. Så jag passar på och frågar några saker:
1) Enligt manualen så skall basstationen ligga längs med slingan. Då undrar jag om det finns något sätt och "lura" den och gå in i huset även om den ligger i ca 90 grader till där slingan går? Det blir finare för resten av huset.

2) Bottendelen på huset är ganska enkelt. Men hur gar ni gjort era tak? Är en amatör när det gäller snickeri och skulle uppskatta en enkel ritning på hur man kan snickra ihop det avtagbara taket. Vill helst inte ha en platt tak dock!

Tack på förhand
 
Jag har min klippare under hörnet på altanen. Som jag har dragit så har jag inga problem.
Den hittar hem varje gång och hittar slingan när den skall börja klippa varje gång.
Svart linje är altan,
Röd linje är slingan
Grön box är garage

worxgarage.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.