Aluminium och 4 mm kanalplast

Perfekt för oss som har minimalt med plats här hemma men samtidigt älskar allt från tomater och chili till fina blommor som vi kan placera ut där plats finns.
Med ett smidigt växthus kan vi få dessa plantor att överleva och ge resultat på ett mycket bättre sätt än idag.
 
Svar: 2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Nu kan mina odlingsdrömmar bli sanna - med detta lilla smarta växthuset granna! Börjar så smått med att odla tomat - ska smaka så gott på mitt salladsfat!
 
Svar: 2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Min kära sambo skulle bli helt överlycklig och salig av att få ett litet miniväxthus för alla hennes odlingar, skulle även få tjäna som övervintringshus för alla pelargoner, även om jag får flytta på det två gånger om året, men det är hon helt klart värd! Med andra ord skulle det bli dubbelt så mycket använt. Bonus att jag hamnar på plussidan och kanske kan få köpa den där nya grillen man har sneglat på ett tag..
 
Tänk att byta ur mitt fula plastväxthus till detta snygga hobbyväxthuset Multi Grow House Lean från GOP. Då skulle mina Tomater trivas och bo lika bra som jag gör.
Tidigare inköp från Bygghemma har varit av bra kvalité.
 
Mitt svar alternativ 2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Varför ska jag vinna? Behöver få känna mig glad, få tillbaka glädjen att plantera och odla lite småplantor, njuta av sol och trädgård .. varit några tuffa år och äntligen kom en vändning i höstas. Har alltid önskat mig ett växthus och denna storlek skulle vara perfekt då hälsan inte är på topp.

MVH
Anneli Harrysson
 
2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Tänk ett eget orangeri,
Med vindruvor och tomater i.
Inspireras och ett frö så,
och sund och egen mat få!
 
2. Aluminium & 4 mm kanalplast

Motivering: Vill kunna odla kryddväxter m.m. utan att åter se mördarsniglarna få middag.
 
M
Vi flyttade från jätteträdgården till hus med bara altan. Skönt tänkte vi men nu när våren gör sitt intåg så kliar det trots allt i fingrarna. Vad är väl en sommar utan egna tomater?
Ett perfekt växthus för husbehov, lite kryddväxter att komplettera salladen med vid grillningen. Därför vill vinna!
 
2. Aluminium & 4 mm kanalplast


Det skulle passa utmärkt på torpet. Vi flyttat nyss till landet och har ambitionen att odla för eget bruk. Detta växthus skulle underlätta odlingen samt möjliggöra starta säsongen tidigare. Håller tummarna!
 
2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Hade varit underbart att få sluta drömma om ett eget litet växthus och istället ägna sommaren åt att odla och ta hand om bebisen. Går just nu höggravid och väntar på bebisen ska bestämma sig för att komma.
Har därför nästan givit upp drömmen om ett växthus då man knappast blir rik på föräldrapenningen. Detta växthus är dessutom precis lagom stort både för vår altan och mina odlingsambitioner.
 
Svar : 2, Aluminium och 4 mm kanalplast

Min dotter på 3år behöver bättra på sina gröna fingrar, svårt utan ett eget växthus :)
 
2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Efter husköp och alla flyttkostnader är avklarade så pustar man gärna ut med lite trädgårdsarbete och vårförberedelser. Med ett litet drivhus kan man på ett enkelt sätt förlänga säsongen genom att snabbare och tidigare kunna driva upp sina egna plantor. Och vem blir inte glad av att se så gröna groddar sticka upp ur jorden.
 
Svar: 2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Vore toppen med ett växthus, då kan man nog få skörda lite tomater till hösten.
Förra sommaren blev det bara 3 stycken varav två små gröna.
Det är växthuset som saknas
 
2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Har den perfekta platsen för den. 4 meter rakt ut från ytterdörren mot ett annat hus. Då skulle jag se den direkt varje dag då jag kommer ut från ytterdörren och njuta av den hela tiden
 
Svar: 2. Aluminium och 4 mm kanalplast
Efter att jag har flyttat från min villa till en lägenhet saknar jag möjligheten att odla i större skala. Eftersom jag dock har en ganska stor balkong så skulle detta växthus stilla min hunger att kunna odla lite örtkryddor och blommor till husbehov.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.