phl skrev:
Blomqvistsvarvarna är faktist inte så stora. Klämde in min på en yta där detidigare bara stod en hylla.
Precis, de fanns ju i försvarsmaktens verkstadskärror, så de är jäkligt smidiga. Tror de väger runt 300 kg, stämmer inte det?
 
Tror det stod någon sådant i manualerna. Plockade ner min i källaren i bitar i samband med en renovering så jag kommer inte ihåg. Trevlig maskin iaf, även om tiden till att använda den varit knapp.
 
Den sågen såg fin ut, om man gillar sådan sågar... tycker att nödstoppen ser lite plastig och "hobby-maskin" ut..
 
Det är en julasåg, dock ganska robust vad jag vet och inte som dagens julamaskiner. Vill minnas att någon på forumet har en sån såg.
 
Det förklarar varför den ser ut som den gör :)
 
Gri11en skrev:
[länk]]

Synd jag inte har plats för den...
Haha, jag satt just och läste den annonsen. Har svårt att ta annonser på allvar när texten är formulerad som en enda lång TV-Shop-reklam.
 
Ja, litet konstigt är det, tycker jag, att en såg som är mycket populär, mycket konkurrenskraftig, unikt mångsidig, kvalitativ, för hård yrkesanvändning, proffsens precisionscirkelsåg och högkvalitativ, inte ens har ett namn och en modellbeteckning.

Och så till sist, hör och häpna över den här mångsidigheten.

Klingan kan lutas 45°...

Nej, jag tror jag står över den ;)
 
Den är slående lik sågen i post 184:)
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
Ola C skrev:
Billig gammal kvalitetsbandsåg. Väldigt billig:) (1000:- om man läser annonsen).

[länk]

[bild]
Såld redan annars hade det vart fint :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.