D
Tveksam om de har PIR. Tror de menar rörelsedetektering via kameran. Finns inga I/O på kameran enligt specsen så det är väl email som skickas vid pixeldetektering. Med andra ord inget man bör koppla till larmet med tanke på falsklarmrisken.
Prata med Extronic annars.
Då kan du lika gärna sätta upp en vanlig PIR och sedan trigga en hikvision att ta bild när PIR aktiveras men även logga in på live viewn. Detta var en av de största nackdelarna med Ksenia vilket gjorde att jag gick på annat system.
 
the SNC-VB770 costs about $7,500 for the body only, and you’ll probably have a hard time finding one to buy as an ordinary consumer.
 
DMOL skrev:
Du ska köpa 4Mpxl-varianten istället. Den har större betraktningsvinkel och bättre WDR. Behövs knappt IR om du har mycket utomhusbelysning.
2.8 tar du om du vill få med så mycket så möjligt, så nära så möjligt.
Dagtid kommer du kunna identifera ansikte som är värt som bevis på kanske max 5 meter. Kvällstid sämre än så.
Behöver du inte stor betraktningsvinkel eller få med objekt nära installationen så går du upp i brytning. Tänk dock på att du kanske inte får ut mer än 10m IR som lyser upp ansiktet ordentligt när det är kolsvart.
Menar du denna? http://overseas.hikvision.com/en/Products_accessries_159_i5636.html

Någon som vet vart man kan köpa denna till bra pris (gärna länk).
 
Netgear Arlo, Trådlösa, HD, motiondetction. cloudtjänst för lagning av inspelade filmer, app för iphone o adroid mm
 
Väcker denna tråden igen för nu behöver jag komplettera med några kameror.

Är det fortfarande HIKVision som gäller?

/Mike
 
RilleRock
Leahcim skrev:
Väcker denna tråden igen för nu behöver jag komplettera med några kameror.

Är det fortfarande HIKVision som gäller?

/Mike
Definitivt.
 
Vad jag läst mig till så är det fördelaktigt att välja 4Mpix Hikvision kamerorna då de har WDR.
 
frav skrev:
Vad jag läst mig till så är det fördelaktigt att välja 4Mpix Hikvision kamerorna då de har WDR.
Fler av 4MP kamerorna har bra WDR, men det finns även på flertalet med lägre upplösning. 120dB WDR är det man ska ha.
http://www.hikvision.com/en/ProductsSelector.aspx?c_kind=350
 
  • Gilla
D_a_g_g
  • Laddar…
Vilken kamera skulle ni välja fär att ha ute vid poolen denna är tegen med en DS-2CD2432F-IW 2.8.

Utsikt över en träterrass med en halvtäckt pool, tagen med en DS-2CD2432F-IW 2.8 kamera.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


/Mike
 
D
Leacim, Vad är det du vill åstadkomma som inte den befintliga kameran ger dig?
 
D
frav skrev:
Leacim, Vad är det du vill åstadkomma som inte den befintliga kameran ger dig?
Den skulle inte fungera att ha i vårt klimat ute, och man tar sönder den enkelt.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.