Är det någon som vet om jag kan få mina PDM-I12 att inte blinka rött så fort de "ser" mig? Jag tycker manualbladet är lite svårtolkat vad gäller dipswitcharna.
 
Någon som har koll på hur mycket data spc connect använder på en månad?
 
RilleRock
mks skrev:
Är det någon som vet om jag kan få mina PDM-I12 att inte blinka rött så fort de "ser" mig? Jag tycker manualbladet är lite svårtolkat vad gäller dipswitcharna.
Ja håller med dig de är inte helt solklara.
Du skall ändra läget på Dip 1 "Gångtest".
Standard är att de skall lysa tills man driftsatt detektorn sedan släcker man lysdioden.
I ett större system säg en galleria så använder man istället "WT" ingången på detektorn dvs Walktest för att styra lysdioden och kan på så sätt tända upp alla IR detektorers lysdioder utan att behöva in i varje.
 
Skulle du kunna förklara det där lite närmare? Kopplar man ett ytterligare par in i detektorn från larmet?
 
RilleRock
jockelw skrev:
Skulle du kunna förklara det där lite närmare? Kopplar man ett ytterligare par in i detektorn från larmet?
Yes 1 tråd till från en minusutgång som styrs antingen via en omkopplare av något slag eller via en utgång i resp. adressenhet.
Lämpligt kan vara att göra ett eget larmområde som heter just Gångtest som man knyter dessa utgångar till.
Gångtestområdet lägger man sedan så det bara är teknikerbehörigheten som ser det.
 
Någon som vet hur man styr vad man vill ha sms på? Nu får jag enbart sms på verkliga larm, och det är ju bra! Men vill även ha information runt strömavbrott eller annan störning som skulle kunna vara ett försök på inbrott även det.
 
KristianO skrev:
Någon som vet hur man styr vad man vill ha sms på? Nu får jag enbart sms på verkliga larm, och det är ju bra! Men vill även ha information runt strömavbrott eller annan störning som skulle kunna vara ett försök på inbrott även det.
Misstänker att det är det här du letar efter?

Användare->Användares SMS->Redigera, t.ex "Fel och sabotageaktiveringar".
 
Hej

Hur kopplas sabotage i SPCK420?
Går det via XBUS så man sköter det i programmeringen?
Alltså bara 4 ledare: +,-,och två för xbus?
 
En fråga till:
Om man isolerar en sektion, isoleras sabskyddet i den samtidigt då?
 
RilleRock
johan112233 skrev:
Hej

Hur kopplas sabotage i SPCK420?
Går det via XBUS så man sköter det i programmeringen?
Alltså bara 4 ledare: +,-,och två för xbus?
Det sköts internt via xbus.
 
RilleRock
johan112233 skrev:
En fråga till:
Om man isolerar en sektion, isoleras sabskyddet i den samtidigt då?
Yes.
 
Hej!

Nu är det dags att montera upp mitt larm permanent, några bra tips för hur man kopplar och märker snyggast, kanske med en stolt bild? :) Tänkte sätta muttrar bakom som RikeRock föreslagit sen ska jag in med massa kablar då det sitter två expander i samma låda samt märka varje kabel snyggt och ordentligt.
 
Nu har jag precis installerat och driftsatt mitt larm. Det är två saker som jag inte hittat lösningen på:
1. Inpasseringstimern visas inte på manöverpanelen (K521). Bakrundsbelysningen tänds, och den väntar med att dra igång larmet tills timern gått ut, men jag ser ingen timer. Vid utpassering ser jag timern.
2. Sirenen blippar bara kort vid larm. Samma korta blipp som vid test av sirenen. Summer i manöverpanel ljuder som den ska.
 
Sirenen (SP203) betedde sig visst så när nivån var ställd på lägsta. Nu funkar den som den ska.

Men ska man inte se inpasseringstimern räkna ned på displayen? Jag har aktiverat ljudet nu, så man märker att den vill något, men det hade varit bra att se timern som vid utpassering.
 
RilleRock
Adelson skrev:
Men ska man inte se inpasseringstimern räkna ned på displayen?
Nej.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.