Det är ju bara att kolla fotot på nuvarande växthus-skandal, så förstår ni min motivering... 😉
1458837202928-224859199.jpg
 
  • Gilla
fremax
  • Laddar…
Svar 2

Vi skulle förra året börja odla eget i pallkragar. Blev 0 saker som växte. Vi misslyckades med alla :) så drömmen om eget och närodlat sket sig. Hade varit drömm att få ett eget litet växthus för att försöka igen. Borde ju inte gå att misslyckas då. Nu har vi tappat gnistan lite pga det dåliga växande förra året.
 
svar 2

Jag ska alldeles snart gå hem och vara föräldraledig och min plan är att kombinera det med en örtodling. Detta hade suttit perfekt med ett växthus som gjorde arbetet lättare för mig och bebisens första gemensamma projekt!
 
2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Hej, växthuset skulle passa mig perfekt nu när jag i dagarna skall bli gubbe (40år) och har fått ett intresse för odling! Har fönsterbrädorna fulla med chili, paprika och tomatplantor, som behöver en växtkuvös i vår. 😊
 
Svar 2

Motivering: kul att kunna bjuda svärmor på egenodlade ekologiska grönsaker, då blir man en bra svärson 👍
 
Svar: 2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Med en hejdlös odlarglädje sätter jag varje vår alltför många sticklingar. Vinner jag växthuset kan plantorna flytta ut innan de hunnit växa sig stora och man och barn slipper kliva över växter som står överallt på golven och som effektivt stoppar glada barnlekar och tar upp allt utrymme inomhus.
 
Rackartekla
Svar:2
Jag vill ju ha ett stort växthus men min sambo säger att
jag inte får - för då odlar jag alldeles för mycket och han
är rädd om mig. Ja ja. Jag tror han har rätt..
Men ett litet då?? Jo det skulle nog gå för sig. 😄
Ett som sitter mot en vägg är nog perfekt för jag hade faktiskt
ett i plast för sisådär 20 år sedan och det blåste iväg...
 
Aluminium och 4 mm kanalplast.

Vi har en perfekt mur att ställa den mot.
Skulle vara väldigt roligt för barnen(och mig) att odla gurka, chilli mm där.
 
Aluminium och 4 mm kanalplast.

Vore perfekt till att driva upp småplantor till trädgårdslandet hela sommaren! Håller tummarna!
 
Svaret är en 2:a
Vi bor på landet och frun har ett brinnande intresse för odling och förkultivering och allt vad det heter.
Dessvärre tar hjortarna de mesta innan vi hinner få någon avkastning från de som planterats.

Skulle vara roligt att överraska frun med detta lilla växthus så att vi åtminstone kan få ha något ifred.
Hoppas på tur.
 
Svar 2.

Vår 6-åriga dotter är väldigt odlingssugen, detta skulle passa perfekt till henne! Vore bra om någon i familjen utvecklade gröna fingrar...
 
Svar: 2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Jag hade växthus vid min förra villa. Något som jag nu saknar i mitt nuvarande hus. Detta är lagom stort för mina behov
 
Svar: 2

Oj vad detta lilla smidiga växthus hade passat bra på vår altan i söderläge.
Det bästa av allt är nog att inte några av våra tusentals mördarsniglar hittar dit så vi kan njuta av det vi odlar själva, och inte behöva dela med sig till kaniner, rådjur eller några brun-slemmiga varelser (y)
 
Vem vann?
 
  • Gilla
Farfalle
  • Laddar…
Svar: 2. Aluminium och 4 mm kanalplast.

Sonen (2,5 år) har fått så paprika och lite annat gott. Detta hade varit ett perfekt litet växthus för honom att ha sina egna plantor i, både i år och förhoppningsvis många år framöver.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.