thomasx skrev:
Tänk på att det kan bli dyrt att köpa begagnat, om batterierna är slut, eller nästan slut.
Det är ett vanligt argument, men köper man av säljare med bra feedback på Tradera är man rätt trygg.

Valet mellan att köpa nytt för 4000 kr eller begagnat för 1000 kr är rätt enkelt för mig. I värsta fall har man några kronor kvar att köpa nya batterier för.
 
Jag kör oftast metoden att köpa billigt första försöket, så vet jag om och vad jag behöver till nästa gång. Klarar mig fortfarande bra med min Nobex geringssåg. ;)
 
roli skrev:
Fast det går lika bra med liknande maskiner från andra tillverkare..... som inte börjar på B eller F :rolleyes:
Kanske, men det är så dumt att chansa :D
 
P
Och jag kan inte bestämma mig om jag ska klicka hem Dewalts nya DCD791 eller en Festool C18. det får bli mitt påsk dilemma :|
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
ZipLock skrev:
Det är ett vanligt argument, men köper man av säljare med bra feedback på Tradera är man rätt trygg.

Valet mellan att köpa nytt för 4000 kr eller begagnat för 1000 kr är rätt enkelt för mig. I värsta fall har man några kronor kvar att köpa nya batterier för.
Det kanske finns en anledning till att det är ett vanligt argument ...
Det är inte heller alltid man upptäcker direkt att batteriet är på upphällningen, och sedan är det försent att ändra betyg på tradera.
 
Skulle jag bygga ett garage med skivor och allt skulle jag satsa på en bra kvalite. Arbetstiden är värdefull! Ingenting under 1500 kr. Finndjäveln har helt rätt.
Jag har haft många medelstora projekt och är nöjd med min gröna bosch 12 V som är snart 8 år gammal. Den har inget lyse och ingen batterivakt. Viktigare är tillbehören dvs rediga bitsar. Men tillräckligt med vrid och ork till det allra mesta.
 
De kitten vi sett i tråden med Makita-maskiner, som TS köpte, är så pass billiga att det inte är något att fundera över.
SKa man bygga ett helt garage med allt vad det kostar, och snålar in en tusing på maskinerna, då är man fel ute, tycker jag.

Jag tänker istället som så, att alla de pengar jag sparar på att bygga själv, jämfört med att anlita snickare, gör att jag kan kosta på mig bra verktyg och ändå ha sparat en jäkla massa pengar i slutändan.
 
  • Gilla
Pysslarn och 1 till
  • Laddar…
pleqtiz skrev:
Och jag kan inte bestämma mig om jag ska klicka hem Dewalts nya DCD791 eller en Festool C18. det får bli mitt påsk dilemma :|
Är mycket nöjd med min C18 med de små 2,6 aH batterierna till. Köpte naken med batterier separat. Lätt, smidig, stark. Batterierna håller ändå tillräckligt länge och går väldigt snabbt att ladda.
 
Slår ett slag för metabos dragare med QUICKfäste... dessutom är de kompatibla med festool centrotec och det är ju aldrig fel.
 
Jag har Festool c15 och ti15 från 2011, batterierna är fortfarande bra. Jag har haft ett par makita innan som typ brunnit och en No-name men dens batteri är stendött. Jag kommer inte köpa något annat märke i framtiden.
 
P
Blev en C18 för mig (y) har haft C12,C12LI och C15 så jag är mycket medveten om att jag blir nöjd! :) Dock är jag lite fundersam om jag inte skulle ha provat MIlwaukees nya One key skruvdragare istället.. men det blir nog bra det här med (y)
 
  • Gilla
devizion
  • Laddar…
Slår ett slag för Blå Bosch GSR18V-EC, väldigt lätt med 4Ah batterier jämfört med konkurrenterna och stark är den, ligger bra i handen.mm
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Var precis och klämde på prylar i det där finska varuhuset och blev rejält sugen på Bosch pga handgreppet men priset avskräcker. Fegade ur och köpte Makita 18V paket med dragare + slagare. Synd bara att det dröjer tills man får prova! :(
 
Är Makitan så mycket billigare då?
 
Det skiljer några hundra. Om det inte hade varit 30 mil till Bauhaus hade jag nog köpt deras paket med Bosch dragare + slagare. Norrlandsbekymmer, men det blir nog bra så här också.
 
  • Gilla
mexitegel
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.