Vinn det smarta växthuset för hobbyodlaren

vaxthus_tavling.jpg

Det är klart att du ska odla eget i år! För den som vinner veckans tävling spelar det ingen roll om det fortfarande är lite kallt ute, i potten ligger nämligen det slagtåliga hobbyväxthuset Multi Grow House Lean från GOP. Det är både platseffektivt och väldesignat. Framsidan är bestyckad med skjutdörrar så att du enkelt kommer åt det du odlar, och taket är öppningsbart. Det ingår dessutom både hängränna och väggfäste.

Totalt värde cirka: 2 500 kronor

Så här tävlar du:

Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Vilket material består växthuset av?


1. Aluminium och glas
X. Aluminium och 3 mm kanalplast
2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredag 1 april.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås före fredagen 2 veckor efter det att den dragits.

-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.

Vinsten skickas till vinnaren direkt från Bygghemma. Meddela i den här tråden när vinsten har anlänt hem till dig, så att vi har koll på logistiken.

Vi tackar Bygghemma och GOP för att de sponsrar den här tävlingen.
 
  • Gilla
Annelie Plopp Andersson och 4 till
  • Laddar…
Svar: 2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Vårens odlingar har precis kommit igång och både paprikaplantorna samt kryddväxterna börjar bli för för stora för det improviserade växthuset.
Ett Multi Grow House Lean skulle sitta perfekt på balkongen och låta våra plantor växa sig så stora som de behöver.
 
Elina Blom Westergren skrev:
Vinnaren utses fredag 1 mars.
Typiskt att jag alltid missar deadlinen på dessa tävlingar... ;)
 
  • Gilla
Farfalle och 1 till
  • Laddar…
D09
Svar 2

Det hade varit kul att kunna odla lite på hobbynivå :)
 
2. Aluminium och 4mm kanalplast.

Motivering: det skulle kunna döva det dåliga samvetet jag har då jag i 60-årspresent gav min mor ett "presentkort" på ett växthus kommande vår. Mor är nu 67 år och inget växthus har jag ordnat 😳
 
D
Svar 2.
Tror den hade passat bra på min balkong. Har ingen inglasad balkong så passande att ha något att odla sinna egna kryddor och lite grönsaker större delen av året.
 
Svar 2.

Frun vill alltid vinna tomatracet med grannar och släktingar och med ett miniväxthus skulle vi kanske ha en rimlig chans i år.
 
Svar: 2. Aluminium och 4 mm kanalplast
Jag vill vinna växthuset eftersom att jag som vanligt förodlat alldeles för många och värmekrävande plantor nu på vårkanten och det finns en gräns för hur många skyddade hörn jag har i trädgården. :surprised:
 
Svar 2.

Sonen och hans hustru har nyss blivit med hus, de har intresse men inte tid för tillfället för att bygga eget växthus.
Det här skulle bli en perfekt start för dem.
 
Svar 2 - Aluminium och 4mm kanalplast

Motivering: Vi har precis köpt vårt första hus på landet. Ett hus från 1888 helt enskilt. Vi är överlyckliga att flytta till vårt första hus och min fru ser fram emot att äntligen få en trädgård att odla i och inte bara en balkong. Problemet är bara att vi kommer bli tvungna att lägga nästan alla våra pengar kommande åren på att fixa det viktigaste på huset så budgeten för trädgården är väldigt liten. :( Det vore fantastiskt att kunna överraska med ett sånt här hus :)
 
Svar: 2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Min fru vill ha växthus men jag tycker vi inte har plats för det på tomten.
Men denna lilla smarta variant av växthus som man sätter emot en vägg skulle fungera utmärkt :)!!!
 
2. Aluminium och 4 mm kanalplast
Hemma är det katter i mängder, i stugan smyger rådjuren kring - av mina odlingsförsök blir ingenting! Att kunna ha krukor dolda på rad skulle kunna göra mig som odlare trygg och glad!
 
Svar : 2, Aluminium och 4 mm kanalplast = )

Jag har inte speciellt gröna fingrar, vilket jag vill. Detta tror jag vore en kanonbra hjälp på vägen!
Vore kul att kunna odla sitt eget och verkligen få till det :)
 
Svar: 2. Aluminium och 4 mm kanalplast

Vi hade ett lite större växthus förra året, men det blåste tyvärr sönder i höstens storm, så det vore kul att testa ett sånt här :)
 
Aluminium och 4 mm kanalplast.

Det är alldeles lagom stort för mina odlingsambitioner, pensionär som jag är.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.