Bland det snyggaste jag sett👍👍👍
 
Riktigt snyggt 👍
 
Fick du ordning på uppvärmningen? Hur funkar det att sitta mot stenväggarna?
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Har fortfarande problem med att få upp tempen i bastun. Så nu blir det att isolera under bänkarna mot golv och vägg. Blir ca 10m2 som blir isolerat.
 
Henrikwahlfrid skrev:
Har fortfarande problem med att få upp tempen i bastun. Så nu blir det att isolera under bänkarna mot golv och vägg. Blir ca 10m2 som blir isolerat.
Segt! Kämpa! :)
Hur stor yta är golv och vägg totalt?
 
Ca 20m2 yta för golv o vägg
 
Om ungefär hälften isoleras så kan det ju kanske göra susen. Otäckt att inte veta dock, jag antar att det största problemet är att det tar aslång tid att värma upp hela väggen?
 
stefancrs skrev:
Om ungefär hälften isoleras så kan det ju kanske göra susen. Otäckt att inte veta dock, jag antar att det största problemet är att det tar aslång tid att värma upp hela väggen?
Precis, nu tar det ca 2h att värma upp till ca 45 grader, vilket räcker för oss om man kastar vatten samtidigt. skall man upp i 60-70 grader som annars är normal temp vet jag inte hur lång tid det tar. hoppas bli färdig med isoleringen idag så jag kan göra ett nytt test
 
  • Gilla
stefancrs
  • Laddar…
Hur löser du isolering och vattenånga?
 
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Uppdatering av de sista detaljerna, toaletten är nu kompletterad med handfat och spegel.



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här en även ett prototypbygge på en barliknande bänk.
 
  • Gilla
Snigla och 1 till
  • Laddar…
Är det inte risk att isoleringen blir blöt och äcklig i bastun?
 
Polos skrev:
Är det inte risk att isoleringen blir blöt och äcklig i bastun?
ja det finns ju en risk, men detta blir lite på prov. jag isolerade ju även golvet under bänken men det blev motsatt effekt då golvvärmen inte värmde nånting där och rummet fick en lägre "starttemperatur". men nu tog jag bort golvisoleringen igår så vi får se hur det blir nu.
 
Äntligen!!! Kan vi säga att vi nu är KLARA 👍🏻 efter troligtvis tusentals timmar är nu sista listen satt, sista fogen lagd. Nedan ser ni bild på loungen och baren. Just nu sitter vi och ritar på en ny utbyggnad av hall och ny planlösning på övervåningen. Undra om man har någon bokstavskombination 😂nu image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Johan Olsson och 7 till
  • Laddar…
Riktigt trevligt :).

Har du impregnerat teglet med något? Tänkte att det blir dammigt annars?
 
  • Gilla
A....H
  • Laddar…
Fan vad najs! Men var är humidoren?!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.