D09
Fått hem ett nytt fördelarlock till traktorn..

Monterat men den har stått ett tag så jag får nog ge den lite mer innan den startar..

Sen ska vi se om det blir lite mer kräm i järnhästen
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
DSC_0622.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fått dit lite slang, fyf_n för att dra slang i plåtreglar, hann få ett utbrott och dra sönder lite slang innan jag kom på tekniken (styra med tummen i öppningen på regeln).

Har hjärnspöken ang. skivskruvningen (45mm reglar).. känns rangligt - men andra säger ju att det ska gå så. :)
 
  • Gilla
mexitegel och 3 till
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Har hjärnspöken ang. skivskruvningen (45mm reglar).. känns rangligt - men andra säger ju att det ska gå så. :)
Jag har för mig att jag satte några plastkilar mellan reglar och bakomvarande vägg, så att regeln inte skulle svikta så mkt när jag skruvade.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Mattläggaren har varit i farten :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
altaxis och 7 till
  • Laddar…
Gills det att ha införskaffat material så ingen ursäkt finns att inte slutföra ett av projekten?
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Cicaro skrev:
Gills det att ha införskaffat material så ingen ursäkt finns att inte slutföra ett av projekten?
Absolut, men ingen säger ju nåt om tiden ;)
Hade plåtreglar liggande i källaren i över 1år, kan ha varit 2 tom. innan nuvarande ryck påbörjades, efter påtryckningar från 5åringen som mer än gärna är där nere med mig och grejar. :)
 
  • Gilla
AndersPS och 1 till
  • Laddar…
scim skrev:
Jag har för mig att jag satte några plastkilar mellan reglar och bakomvarande vägg, så att regeln inte skulle svikta så mkt när jag skruvade.
Ja i värsta fall är det väl ett vinkeljärn mitt på mot lecan bakom. :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Idag har det inte hänt så mycket, fick en arbetsfri kväll, vart hela familjen på Pizza Hut och en påskbord öl :)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Haha ja i mitt fall är det väl kanske dags att få allt klart nu innan sista plattorna på spisen också lägger av :p men vill ta det en helg när jag vet att jag hinner klart. Inge skoj att stå utan spis och lär väl ta några timmar att bygga om till häll och ugnar med flytt av skåp etc :-o
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Hus och hus, men det är på fastigheten i alla fall.

Jag har börjat organisera material, trött på att det ligger virke i vägen överallt. Håller på och bygger ett materialförråd på cirka 15 kvadratmeter i det som ska bli mitt lilla snickeri i gamla ladugården. Djurens foderbord är nästan två meter brett och ett dött utrymme som inte används, och att bila bort det och gjuta nytt golv känns för mäktigt just nu. Istället blir det ett virkesstick på det långsmala utrymmet. Trots att foderbordet är upphöjt från golvet är det ståhöjd uppepå.
Har byggt klart ett stick för skivmaterial (liggande skivor) och spillvirke, nu ska jag börja med sticket för virke på långa längder (upp till 5,5 meter) med grenar för åtminstone 12 olika sorter. Det blir även utrymme för annat material som någon isoleringsbal, papprullar, golvpaket och sådant som man brukar ha liggande.
 
  • Gilla
Jumos och 3 till
  • Laddar…
DSC_0625.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Det går ju att skruva på 45reglar.. (y) :surprised:
3 OSB uppe på ena långväggen!
Svårt att inte ta en till och en till och... Ska vara hemma och vabba med äldsta imorgon, kanske hinner få dit nån till då.
 
  • Gilla
fremax och 2 till
  • Laddar…
Har kopplat ihop husets nya hjärta :).
Kul med leksaker :)

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR och 4 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Har kopplat ihop husets nya hjärta :).
Kul med leksaker :)
Lagom storlek!
 
Mikael_L
D09 skrev:
Fått hem ett nytt fördelarlock till traktorn..

Monterat men den har stått ett tag så jag får nog ge den lite mer innan den startar..

Sen ska vi se om det blir lite mer kräm i järnhästen
Brum brum !! ??
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Mikael_L skrev:
Brum brum !! ??
Ha ha tyvärr inte kommit loss 😢

Men ser fram emot att ge den ett försök under påsken :)
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.