Hm. Får inte kontakt med Zipaboxen när jag försöker lägga in den i Imperihome. Köpte precis PRO versionen. Konstiga att den inte känner av att jag har PRO versionen då det står " buy PRO version...." När jag kör igång den. Vad gör jag för fel!!!?? Gäller Android versionen
 
RilleRock
Mattias_Jo1 skrev:
Hm. Får inte kontakt med Zipaboxen när jag försöker lägga in den i Imperihome. Köpte precis PRO versionen. Konstiga att den inte känner av att jag har PRO versionen då det står " buy PRO version...." När jag kör igång den. Vad gör jag för fel!!!?? Gäller Android versionen
1 öl för lite kanske?:D
 
  • Gilla
Mattias_Jo1
  • Laddar…
Haha..tar mig en whiskey eller 2 snart😉
 
Den hjälpte inte....hittar inte min Zipabox. "No Zipabox found" irritation Via Imperihome IPhone var det inga problem.
 
Mattias_Jo1 skrev:
Den hjälpte inte....hittar inte min Zipabox. "No Zipabox found" irritation Via Imperihome IPhone var det inga problem.
Agg..var ett mellanslag på slutet av användarnamnet som jag missat :-/
 
  • Gilla
power650
  • Laddar…
Då fick man upp den på väggen. Snyggt fäste dock blir ladd kontakten inte tillgänglig om man har en 7" med kontakt på kortsida. Får hitta på nått.

Mer tips om vad man mer behöver är välkommet, skriv vad ni har!

Appar

Ica Handla hemma
Kalender
Anteckningar
Påminnelse
Heos/Sonos app

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
RilleRock och 1 till
  • Laddar…
Tips, om du "långtrycker" på din Composite sensor så får du upp konfigurationsinställningar där du kan sätta en egen etikett, typ "Utomhus" eller vad som nu kan passa.
 
Mattias_Jo1 skrev:
Då fick man upp den på väggen. Snyggt fäste dock blir ladd kontakten inte tillgänglig om man har en 7" med kontakt på kortsida. Får hitta på nått.
Ser att du - precis som jag - köpt det där väggfästet som Kjell säljer och som effektivt döljer laddningskontakten. Lämnade tillbaka paketet till Kjell och köpte den här istället: http://goo.gl/JkMrfe

Så här ser mitt väggfäste ut (var inte klar med sladdragningen när jag tog bilden):

IMG-20160315-WA0006.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Tänkte modifiera mitt fäste.
 
Ser att Elgiganten kör påskkampanj på Lenovo Tab 2 A10 som diskuterats i denna tråd. Men den har blå baksida som spontant inte känns så tilltalande. Ni som har den, hur mycket ser man av det blåa när plattan sitter på väggen? Något ni stört er på?

Om någon är intresserad av en 7" kör Dustin en kampanj på Lenovo TAB 2 A7 för 555 kr. Ganska billigt. :)
 
  • Gilla
RilleRock
  • Laddar…
Eftersom man har displayen framåt så ser man ju inte baksidan😉..inga problem!!!
Hmm..blev jag sugen. Min samsung tab4 har sjukt dålig batteri tid av någon anledning😡
 
Plattan som ska sitta i vardagsrummet kommer att vara synlig från sidan men på bilderna ser det inte ut som det blåa går runt kanten allt för mycket så det är nog ok som du säger. Får ta en tur till butik och titta på den.

Jag hade egentligen tänkt att skaffa en vit platta för att den ska smälta in så mycket som möjligt. Huaweis 10" (som bl.a. ICA säljer) ser inte ut att ha något som helst tryck på framsidan vilket är riktigt trevligt. Lenovo 10" finns även den i vitt men då är det 500 kr upp mot Elgigantens kampanj på den "blåa".

Detta med färg och design är ju också lite avhängt vilket upphängningssätt man väljer. Bygger man in den så spelar ju utseendet inte så stor roll. Har inte bestämt mig riktigt på denna front ännu. Tycker Tomas A lösning med plexi är snygg, särkilt med LED bakom. Annars har jag sneglat på Vogels universalvariant.
 
Någon som har en bra lösning för att bygga in den helt och hållet?
 
AndersPS skrev:
Någon som har en bra lösning för att bygga in den helt och hållet?
Här finns ett tips på ungefär hur det skulle kunna se ut.

http://hemmatrivsel.se/vaggfaste-ipad/

Men du kanske menade helt integrerat i väggen!
 
  • Gilla
Husägaren87
  • Laddar…
Freddan101 skrev:
Ser att Elgiganten kör påskkampanj på Lenovo Tab 2 A10 som diskuterats i denna tråd. Men den har blå baksida som spontant inte känns så tilltalande. Ni som har den, hur mycket ser man av det blåa när plattan sitter på väggen? Något ni stört er på?

Om någon är intresserad av en 7" kör Dustin en kampanj på Lenovo TAB 2 A7 för 555 kr. Ganska billigt. :)
Synd att dom inte var vita bara :/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.