Svar 2.

Kanske kommer jag med Färgbygge AB hitta en färg som passar mina dörrar. Gult är svårt....

IMAG0783.jpg
 
Svar: 2. Vatten, pigment, mineraliskt fyllnadsmedel, vegetabilisk olja och kaseinlim.
Jag är en entusiastisk hobbyfixare med ett stort gammalt hus. Jag gör mitt bästa för att försöka renovera ekonomiskt, hållbart och miljövänligt. Med denna färg skulle jag var miljövänlig mot mitt hus och även kommande generationer !:)
 
Svar 2

Jag skall renovera min lägenhet och har bestämt mej för att inte tapetsera utan måla alla väggar istället. Mycket färg blir det....
 
Fråga: Vad består ECO Proffs väggfärg i huvudsak av?
Svar:
2. Vatten, pigment, mineraliskt fyllnadsmedel, vegetabilisk olja och kaseinlim.

Vi flyttar i april till nytt hus och dottern på 7år ska få ett eget rum. Nu är rummet ljust gulmålat och slitet. Hennes dröm är färgsprakande i lila och turkost. Det vore en dröm att med en säker och miljövänligare färg få uppfylla hennes önskedröm om nytt rum.
 
Svar 2

Jag skulle vilja vinna(y)!
Jag har flera rum i huset jag skulle vilja fräscha upp med ny färg på väggarna! Särskilt sovrummet som jag skulle vilja bygga om garderoben till något modernare med skjutdörr och sedan lite ljusare färger på väggarna. Att det är miljövänligt är väldigt bra också, har bättrat på mig senaste åren när det gäller att ta hand om naturen.
 
Svar: 2) Vatten, pigment, mineraliskt fyllnadsmedel, vegetabilisk olja och kaseinlim.

Mina tonårsgrabbar ska få renovera och måla sima rum själva. Nu spacklas det för fullt, sedan behövs....färg! :)
 
2. Vatten, pigment, mineraliskt fyllnadsmedel, vegetabilisk olja och kaseinlim

Har haft planer att måla om i källaren på de pustsade betongväggarna.
Eftersom denna färgen inte bara är miljövänlig utan också diffusionsöppen så funkar den ju utmärkt till källarväggarna.
Då kan väggen andas om fukt skulle tränga in utifrån :) !!!
 
2) Vatten, pigment, mineraliskt fyllnadsmedel, vegetabilisk olja och kaseinlim.

Efter att hunden med sina tassar gjort rivmärken i tapeten, har hallen blivit ganska sliten. När hon till slut fick somna in, skulle vi med denna vinst göra entrén miljövänligt fin.
 
Hej!

Rätt svar:

2 - Vatten, pigment, mineraliskt fyllnadsmedel, vegetabilisk olja och kaseinlim.

Vi har äntligen köpt vårt kråkslott-renoverings-dröm-objekt och önskar skapa en så giftfri inomhusmiljö som möjligt för vår lille sons skull, färgen låter som det optimala alternativet för att komma en bra bit på vägen!
 
Svar: 2

Jag skulle aldrig unna mig att köpa färg som kostar 4000 för 20 liter. Ge mig chansen att känna lyxen!
 
A
Svar: 2

Köpt nytt hus, givetvis alldeles för dyrt. Då det mesta i huset är gjort med omsorg, kärlek och påkostade material, vore det helt fantastiskt att kunna måla det sista med denna färg, speciellt sedan kassakistan är tömd.
 
Alternativ 2 ska vsra det rätta om jag läst allt rätt

Vi har ganska nyligen flyttat in i en villa byggd 67. I trappan och källaren satt strukturtapeter som någon målat blodröda. Känslan av billig bordell störde mig så en dag tog jag itu med att befria väggarna från tapeten. Under det lagret och två andra murriga lager hittade jag så mintgröna väggar. Ibte värre än de röda, visst. Men lite väl passande färg hade jag verkligen blivit glad över
 
Svar: 2

Som fastighetsägare finns det alltid väggar som skulle må bra av ett lager med ny färg. :)
 
Alternativ 2.

Skall bygga ett timmerhus i sommar och då passar en miljövänlig färg perfekt, eftersom det är inomhusmiljö med så lite kemikalier som möjligt som står i fokus för oss.
 
svar 2:

Flyttade in i huset 2014 alla väggar är vita. Har stort behov av att måla om och få lite liv. Speciellt för grabben som har ett tråkigt barnrum idag. Behöver även måla om en bod ute och balkong räcke så det finns gott om projekt att spilla färg på.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.