K
Halloj,

Har planer på att skaffa hemlarm och haft besök av Verisure och insett att jag inte vill ha betala-för-livet larm utan jag vill äga mitt larm själv och koppla till valfri larmcentral med åtgärd.

Hur vet jag vilket bolag som är "från trakterna"? Finns det någon larmkarta eller något man kan kika på? för att se täckningen etc. Anledningen til latt jag frågar är för att jag ringde Rapid för prisbild och han rekommenderade mig att välja någon annan firma för snabbare åtgärd, då dom ligger 25km bort.

Ringde även G4S/Sector alarm, dom var endast intresserade av att installera sitt eget larm. Så dom gick bort.

Någon som har tips att dela med sig? Dom flesta grannar etc har Verisure eller Sector vad det verka, så det hjälper ju inte mig..

Har ni samlat på er prislista så är även det roligt att se :)
 
25 km bort är nog rätt nära. Väktare kör inte för att ta tjuvarna, de kör för att återställa och vista åtgärder efter inbrottet, exempelvis laga rutor o liknande.
Hade inbrott på jobb en natt, G4S har kontor 2 km bort, tog 35 min innan de åkte dit.
 
Du kan anlita samma väktare som verisure och sector skickar, även när det går larm i ditt egna friköpta larm.

Jag vet inte med Sector Alarm, men verisure skickar Securitas Sverige. Kontakta dem direkt med prisförfrågan
 
Är väl självklart att du ska ta utryckningsväktare från det bolag som har bäst närvaro där du bor! (Fast larmcentralen måste ju inte vara från samma).
Securtias är ju störst på utryckningsbiten och sedan har andra firmor nischat in sig i olika orter. Kan ju vara lite klurigt att lista ut, och kan variera över tid beroende på avtal o kontrakt, särskilt om det inte gäller en större centralort. Började själv med att fråga en av väktarna där jag jobbar och sen var jag och pratade med några som sköter inpasseringen på ett annat företag som ledde mig till rätta ansvariga personer i mitt område. Kolla även hur de sköter nyckelförvaring. Nycklar kan ibland vara långt borta och då är det mindre kul den gång de behövs.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.