Blev av med frysboxen i garaget, mer plats nu.. (Den lite defekta - inte vår nya) :)
 
Snigla skrev:
Lampan kan bli ett problem :rolleyes: :D
Pst, vad är det för garderobsdörr? Snygg!
(Hörngarderob rymmer massa - perfekt i hall)
Var och köpte plafonder idag och marginalen var på min sida efter att jag vänt lamputtaget 180'... ;)


20160313_162519.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Jumos och 3 till
  • Laddar…
P-plats skrev:
Var och köpte plafonder idag och marginalen var på min sida efter att jag vänt lamputtaget 180'... ;)


[bild]
Piece of cake ;)
 
  • Gilla
P-plats
  • Laddar…
Var ute häromdagen och tog ett par bilder på den nya balkongen. Vi är rätt nöjda med både gjutning och räcket.

20160311_123628.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


20160311_123712.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det är faktiskt ingen mäklarhimmel. Det var så fint väder.
 
  • Gilla
sinuslinus och 9 till
  • Laddar…
Snyggt!
Huset ser maffigt ut! (y)
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
-RB- looking good (y)
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
P
Det drar ihop sig till badrumsrenovering i lägenheten. Bara en vecka kvar... Det enda som jag planerar att göra själv är att sätta på dörrarna på badrumsskåpet och plocka ut och sanera allt som ska behållas. Kommer att vara på landet mesta tiden.

Så idag har jag förberett för hantverkarna genom att köpa hem toa, handfat, badrumsskåp och armaturer för badrummet. Duschdörrar, toasits och dusch kommer att handlas under veckan.
 
p.lundgren skrev:
Det drar ihop sig till badrumsrenovering i lägenheten. Bara en vecka kvar... Det enda som jag planerar att göra själv är att sätta på dörrarna på badrumsskåpet och plocka ut och sanera allt som ska behållas. Kommer att vara på landet mesta tiden.

Så idag har jag förberett för hantverkarna genom att köpa hem toa, handfat, badrumsskåp och armaturer för badrummet. Duschdörrar, toasits och dusch kommer att handlas under veckan.
Begär att när det är dags få kolla gjutningen av golvet (fallet) innan dom bygger vidare. Nästa gång jag lejer ut ett badrum blir det en sån klausul i kontraktet... Det löste sig till slut för vår del, men man blir ju trött på att kvalificerade hantverkare även dom uppenbarligen kan göra basala fel.
 
trattalask
Slipat dörrfoder, satt återställare bakom elementet (vilket tog enorm mycket tid och tålamod) och påbörjat räcket till trappan... Men det sket sig då mina dominofräsbits trollat bort sig. ='(
 
P
jonmo skrev:
Begär att när det är dags få kolla gjutningen av golvet (fallet) innan dom bygger vidare. Nästa gång jag lejer ut ett badrum blir det en sån klausul i kontraktet... Det löste sig till slut för vår del, men man blir ju trött på att kvalificerade hantverkare även dom uppenbarligen kan göra basala fel.
Bra tips med att ha det i kontraktet - jag kommer att kolla det var så säker. Har kikat på några badrum som de renoverat och det har set schysst ut, men alla kan ha en dålig dag på jobbet.
 
8
Inte idag iof men glömde uppdatera i lördags.
Nu har även vardagsrummet på.övervåningen fått ny beklädnad. Några små detaljer med lister kvar som vanligt men annars klart 👍 bara den gigantiska undervåningen kvar då 😯
2016-03-13 09.04.23.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Med en 4åring vid sin sida blir det lite rörligare att lägga, men det gick 👍 lumpappen funkar kar bra som ritpapper, kul minnen om man själv byter i framtiden eller ev nya ägare 😃
IMG-20160312-WA0007.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Anna_H och 6 till
  • Laddar…
p.lundgren skrev:
Bra tips med att ha det i kontraktet - jag kommer att kolla det var så säker. Har kikat på några badrum som de renoverat och det har set schysst ut, men alla kan ha en dålig dag på jobbet.
Jag hade anlitat mina killar till två mindre jobb innan dom fick ta badrummet och var imponerad av noggrannheten, men det räckte inte. När jag påpekade felet fick jag svaret att "de kan bli så"... :(
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
DSC_0589.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Precis som för Kent kommer här ett avslut, det är dags att gå vidare - sista bilden på limmade stålskenor på källargolvet.

Samlade kraft i helgen och limmade de 2 sista i hörnet under trappen. Med facit i hand var det nog bra att de inte var på plats när öppningen bilades större.
Öppningen i taket ska ta upp ytterligare 60cm åt höger när golvet i vardagsrummet läggs om framöver, kommer möjliggöra lite humanare lutningen på trappen ner.
Nu ska det bara bestämmas plats och skruva dosor för el, högtalare, nätverk och antenn.
Sen ska skivor upp.
 
  • Gilla
D09 och 4 till
  • Laddar…
FredrikR skrev:
Precis som för Kent kommer här ett avslut, det är dags att gå vidare - sista bilden på limmade stålskenor på källargolvet.

Samlade kraft i helgen och limmade de 2 sista i hörnet under trappen. Med facit i hand var det nog bra att de inte var på plats när öppningen bilades större.
Öppningen i taket ska ta upp ytterligare 60cm åt höger när golvet i vardagsrummet läggs om framöver, kommer möjliggöra lite humanare lutningen på trappen ner.
Nu ska det bara bestämmas plats och skruva dosor för el, högtalare, nätverk och antenn.
Sen ska skivor upp.
Vad limmade du dem med? Funderar på att göra samma sak i tvättstugan där jag inte vill skruva.. (Vet ej var/hur golvvärmen är dragen..).

:)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Snigla skrev:
Vad limmade du dem med? Funderar på att göra samma sak i tvättstugan där jag inte vill skruva.. (Vet ej var/hur golvvärmen är dragen..).

:)
Jag har använt Essve's EssTack Easy, härdar på 24h.
Bra grejer, inte speciellt kladdigt. :)
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.