S
AndersMalmgren skrev:
Helvete i satan, det där var nog det mest misshandlade vattenpass jag sett :)
då har du inte sett många
 
Bara mina egna, helt rena och fina. Förstår inte varför man ska slabba så mycket.
 
S
AndersMalmgren skrev:
Bara mina egna, helt rena och fina. Förstår inte varför man ska slabba så mycket.
många jobbar mycket och hinner inte göra rent
 
Det är ju även ett mindsett under själva arbetet, att inte slabba. Men absolut, sedan gör man rent verktygen direkt, gjorde ont i hjärtat när jag såg mina hantverkare misshandla verktygen, tex inte göra rent betongvispen direkt efter jobbet.
 
  • Gilla
Putte G...
  • Laddar…
S
AndersMalmgren skrev:
Det är ju även ett mindsett under själva arbetet, att inte slabba. Men absolut, sedan gör man rent verktygen direkt, gjorde ont i hjärtat när jag såg mina hantverkare misshandla verktygen, tex inte göra rent betongvispen direkt efter jobbet.
joo. nog är det är fördel att ha rena verktyg. gör mycket för jobbet också.
 
Håller med er båda faktiskt. Viktigt att rengöra, dock inte alltid man hinner. Finns andra saker som kommer ivägen. Mitt största kall här i livet är att vara pappa och make.

På senare tid har jag planerat in 5-10 minuter i tidsåtgång till å rengöra verktyg när jag ska putsa/mura.
 
20160312_151951.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Vi ficke till strukturen som vi ville :)

/Daniel från Josefins mobil.
 
S
FruJosefin skrev:
Håller med er båda faktiskt. Viktigt att rengöra, dock inte alltid man hinner. Finns andra saker som kommer ivägen. Mitt största kall här i livet är att vara pappa och make.

På senare tid har jag planerat in 5-10 minuter i tidsåtgång till å rengöra verktyg när jag ska putsa/mura.
måste man planera in städ och rengörning kanske måste fundera lite vad man håller på med
 
D
Hur menar du?
 
Riktigt kul att läsa här, ni jobbar verkligen på :). Vi har ett lite liknande hus (gult tegel 1plan med källare 1960) och jag har nu själv börjat på en renoveringstråd, men ibland känner jag mig lite lat när jag kikar i den här tråden... Bra jobbat!
 
D
Kul att höra, tack för att du tog dig tiden att skriva här. Ska kolla din tråd med. Ta det lugnt, men kämpa på :)
 
D
Har fått upp bänkskiva+ho+blandare, men eftersom huvudvattenkranen plötsligt och högst olägligt slutat fungera (vrider, men vattnet stängs ej av) så får vi vänta ett bra tag innan vi kan få tvättmaskin+blandare kopplat.

Det var ju lite tråkigt att det skulle strula på sista momentet som vi planerade göra.

Men vi kommer framåt steg för steg iaf :)
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Y
Har du inte två avstängare vid din vattenmätare?
Passapå och sätt kulventiler(avstängare) i början på ledningen i badrummet så inte hela huset måste stängas av. och ventiler till varje sak du ska koppla in, vilket vvsmontörer ibland tycker är onödigt men skönt den dagen när en blandare krånglar men man vill att resten av badrummet ska fungera. :)
 
Redigerat:
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
De verkar vara helt anti ballofixer/avstängare/kulventiler allmänt tycker jag.. alla rörmokare jag haft o göra med.. både här, i uppland och i sundsvall bara muttrar när man pratar om installera sådana. Jag vill ha dem lite överallt för att kunna stänga av där det behövs.. medan alla vvsare hellre visar mig stora avstängningen och sedan gladerligen berättar att de där små avstängarna oftast inte håller mer än max två år...

Nu vet jag att så inte är fallet, eftersom mina hållit längre.. men då går jag å vrider på dem ibland också (precis som jag gör med handbromsen på bilen.. - som inte används normalt).

Dock förstår jag vad de menar, de funkade aldrig när vi bodde i lgh.. :thumbdown:
 
D
Yrrol: vi har två kranar. Ingen funkar. Konstiga är att rörisarna stängt av vattnet 2 ggr nyligen.... Vi ska byta till nya kranar.

Vi kommer inte installera kulventiler i tvättstugan den här gången, men tack för tipsen. Kommer överväga det när vi renoverar badrum.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.