Y
danpih skrev:
Man lär sig otroligt mycket av att bara hänga på BH och av att titta på rörmokare/elektriker.
Blir inte yrkesmännen väldigt distraherade när du står där i bara BH? :D
bra3.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
mr_dan och 3 till
  • Laddar…
D
Tror inte yrkesmännen hade märkt det även om det stått en man i bh o tittat på dom. Det är vardagsmat i dagens moraliskt förfallna Sverige ;)
 
D
Murat lite till för att överkant bänkskiva ska hamna på ca 90 cm, efter tips från rörmokaren. Gipsputs går bort. Putsar med b-bruk.


IMAG0153.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


IMAG0155.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Nära nog. Bråkar ej mer med den.
 
  • Gilla
FruJosefin
  • Laddar…
D
Maskerat inför putsningen. Ska köpa blandare å ho i helgen.
 
Helvete i satan, det där var nog det mest misshandlade vattenpass jag sett :)
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
En nyfiken fråga, varför murar du upp väggar?
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
jag tänkte samma sak om vattenpasset, har det fått knäcka extra som putsbräda?
 
D
Nädå, bara varit med om mycket mätning i samband med gjutning/putsning/murning.

Det är inga väggar, det är bänkar. :)
 
Hört talas om ben?;)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
Jag tror bänken kommer bli riktigt grym!
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
D
Jonatan79: hur tänker du? Jag tänker att om man vill ha puts på murverk stående på klinker, så vill man ha så stadig grund som möjligt och så mycket yta mot golvet som möjligt. Det är väldigt utsatt när det står fritt och när det inte är fäst i väggen och om murverket rör sig, riskerar man putssläpp.

Nu är det ju för sent för å ändra, men är mycket intresserad över alternativa konstruktioner och idéer, då det känns ovanligt att göra såhär o då jag ägnat en del tid på å fundera. :)
 
Ska du ha en bänkskiva ovanpå? Den skulle man annars kunna fästa med tex ben eller konsoler. Blir ju massa onödigt jobb och tar mycket utrymme på detta sätt. Kanske dumt att kommentera detta nu men alltid bra med andra ideer för framtiden tänker jag.
 
D
Aa det blir bänkskiva.

då är jag med. Anledningen att vi gör så här är för att vi vill ha just murat och putsat, för att vi gillar hur det ser ut. :)
 
Mycket jobb blir det, hoppas ni får till det snyggt.
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
Ja, det har du rätt i. Blir nog totalt 10 timmars jobb på dom. Har putsat färdigt dom idag :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.