Status
Tråden går ej att kommentera.
Ser att du tejpat noga men gå en sväng med lite latexfog om du har några springor eller genomföringar kvar att täta.
 
Jag har lite till jag ska täta men det mesta är tejpat och tätt. Vill inte ha spackel i bjälklaget :)

Tack för tipset ändå :)
 
Hur länge bör man provtrycka golvvärmen? Rörläggaren var här och började trycka kl 9 imorse. På eftermiddagen skulle en annan kille komma och koppla in shunten men pga misskomunikation så hann han bara hit och titta (vid 3) och sa då att trycket höll sig bra och allt var okej. Men efter det så har trycket sjunkit mer. Nu börjar jag bli orolig om det läcker eller inte? Eftersom rörläggare nr 2 sa att det var godkänt när tryckningen egentligen skulle stoppats så borde den vara okej? Är det att rören expanderar?

Nu känns allt skit eftersom jag inte kan prata med rörläggaren och han kommer hit vid lunch imorgon :/. Nu blir det väll inget sova inatt :/

Kl 12 idag

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Kl 20

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Är de provtryckt med luft eller vatten? Men med tanke på trycket ser de ut som luft?
 
Redigerat:
Luft :|

Det jag reagerade på var att rörläggaren var här och sa att slingan var okej, sen sjönk trycket efter det. Hade han kopplat in shunten då hade man inte sett tryckfallet ....
 
Kan detta hjälpa? detta är DOCK för uponors golvrör

Skärmklipp.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Jag läste något liknande om LK Men tyckte det var konstigt att trycket sjönk efter 9 timmar. Vi får se vad rörläggaren säger. Det stod något om att rören kan expandera lite när man trycker med luft, det är kanske det som skett :/
 
Har själv bara provtryckt med vatten, tyckte de verkade enklare =)
 
Om man läser på bilden du länkade så höll ju mina rör trycket under 6-7 timmar (vilket är mer än 90min som var kravet)
 
Ja de kan expandera. Men skall du verkligen trycka de så länge?
 
Fråga rörläggaren, jag trycker inget....
 
Med vatten så ser man ju oftast var det läcker.......

En rörkrökaren som använder gängtejp..... får inga pluspoäng från mig :thumbdown:.
 
Finns det någon fara med att trycka länge? Han var stressad när han kom hit så han kanske glömde att släppa ut luften. Jag kan göra det nu men jag vet ju inte helt hur/vad som bör/skall göras. Därför har jag lejt bort det
 
Men har du fortfarande tryck efter så många timmar i ett sånt litet rör så bör ju de vara tätt? Men som du sa så expanderar röret också.
 
Ja den har tryck men det är ju typ hälften av vad det var från början. Slingan borde väll inte ta skada av att vara under tryck ett dygn? Han kommer ju imorgon och kopplar loss det och gör klart golvvärmeboksen... Jag var bara orolig över att den läcker
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.