Hehe, fast jag har iallafall fått igenom 104" bild ;)
Bilden är viktigare än ljudet för mig och det är ju inte dåliga grejer jag har köpt/kommer köpa när det kommer till ljudet heller :D

@ludbig Jo det är rätt mycket pengar, men Tab Tension kostar en del och sedan kostar React-materialet rätt mycket den med, men helt klart värt det då bilden blir helt knivskarp och svärtan är som en OLED-TV även i ett vardagsrum med ljusa väggar.
 
  • Gilla
ludbig och 1 till
  • Laddar…
Robert63 skrev:
Hur funderar du runt relationer till dina grannar?
Jag bor i en betongbunker till lägenhet, samt att jag bor i en sluttning, så bor på BV, men har balkong, alltså ingen granne under mig. :)

Självklart behöver jag dock ta hänsyn, men det fina med att använda PA-grejer som jag gör (brorsan är ljudtekniker, därav tillgång till lite speciella grejer) är att ljudet från en sådan anläggning slår dig mer i ansiktet än att vibrera neråt som t.ex. en random hembio-sub gör, sedan får jag göra mitt bästa på att dämpa så det inte resonerar ut över hela området.

Därav akustiktaket, basfångare i hörnen, osv, samt så kommer grejerna stå på betongklossar med absorbenter mellan, för att fånga upp ev. vibrationer.
Någon som har tips på att stoppa upp att ljud läcker ut i trapphuset ändå? tätningslist på dörren?

Planen är alltså att ha en lägenhetsbio som slår dig i ansiktet och känns omslutande på ett mäktigt sätt utan att man nödvändigtvis behöver bli lynchad av alla grannar i huset!

Det mesta av det här är dock i teorin änsålänge, kan höra av mig om jag blir vräkt.. :D


@AndersMalmgren
Hänger med!
Ska bli väldigt intressant att se skillnaden Edge:n (som iaf sägs vara en skaplig duk) mot min halvgrå noname duk jag köpte på blocket för X år sedan :)
 
Redigerat:
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
ludbig skrev:
Det mesta av det här är dock i teorin änsålänge, kan höra av mig om jag blir vräkt.. :D
Aha, intressant att veta, såg nästan framför mig att få se dig i "Grannfejden" :)
 
  • Gilla
ludbig
  • Laddar…
Robert63 skrev:
Aha, intressant att veta, såg nästan framför mig att få se dig i "Grannfejden" :)
Haha!
Så illa tror jag inte det kommer att vara :)
Hoppas inte det iaf.. hehe

Förresten @AndersMalmgren
Har du hunnit testa din CleanAir modul till spisfläkten än?
Ska beställa en egen i helgen, skulle vara kul att höra från någon som använt en!
 
Redigerat:
ludbig skrev:
Haha!
Så illa tror jag inte det kommer att vara :)
Hoppas inte det iaf.. hehe

Förresten @AndersMalmgren
Har du hunnit testa din CleanAir modul till spisfläkten än?
Ska beställa en egen i helgen, skulle vara kul att höra från någon som använt en!
Hehe, nej, det är lite läskigt, har ju köpt massor med vitvaror och grejer genom åren nu som aldrig testats, ska bli kul och se om allt fungerar :D Men Siemens kolfilter ska ju höra till de bästa om jag förstått saken rätt.

edit: Ramspända dukar är ju tacksamt, du får mycket duk för lite pengar...
 
AndersMalmgren skrev:
Hehe, nej, det är lite läskigt, har ju köpt massor med vitvaror och grejer genom åren nu som aldrig testats, ska bli kul och se om allt fungerar :D Men Siemens kolfilter ska ju höra till de bästa om jag förstått saken rätt.

edit: Ramspända dukar är ju tacksamt, du får mycket duk för lite pengar...
Haha!
Samma här. Är väl en ganska klassisk renoveringsgrej antar jag.
Men beställde en http://www.prisjakt.nu/produkt.php?&p=2440115&gclid=COCEkJWdp8sCFesAcwodsHAHzw med CleanAir-modulen nu iaf :)

så blir det en
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=1797256
snart också, och behöver ju en ugn också, uh. dyrt det här med renovering! :)
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
ludbig skrev:
så blir det en
[länk]
snart också, och behöver ju en ugn också, uh. dyrt det här med renovering! :)
Jag har samma häll och är väldigt nöjd.
 
  • Gilla
ludbig
  • Laddar…
falkn skrev:
Jag har samma häll och är väldigt nöjd.
Hur brett skåp fällde du den i?
Jag har ett 60-skåp, med 400mm tjock ekskiva, lite orolig att den ska paja lådorna i skåpet bredvid då den har en nischhöjd på typ 520mm.

http://screencast.com/t/hQW4aS9wSx21

Har fått bud från båda sidor, de flesta tror att det inte ska vara några problem.
 
ludbig skrev:
Hur brett skåp fällde du den i?
Jag har ett 60-skåp, med 400mm tjock ekskiva, lite orolig att den ska paja lådorna i skåpet bredvid då den har en nischhöjd på typ 520mm.

[länk]

Har fått bud från båda sidor, de flesta tror att det inte ska vara några problem.
800 skåp med 33 mm Carrara C bänkskiva så kan inte uttala mig om den typen av problem. I en 40 mm skiva tror jag dock inte det kommer behöva jackas något i stommarna, men det är ju inte i hela världen.
 
  • Gilla
ludbig
  • Laddar…
Här går det sakta men segt framåt

I grabbens rum ska det bara till lite foder runt dörr och fönster samt hela klabbet ska målas en sista gång
DSC_0984.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vardagsrummet och entren/hallen är det som görs nu
DSC_0980.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


DSC_0982.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ludbig
  • Laddar…
1år kvar då?
 
  • Gilla
Peternow och 2 till
  • Laddar…
Noseone skrev:
1år kvar då?
På snickerierna? Nja, men kanske en månad eller så
 
vad har ni gjort med sockeln under fönsterna ?
 
Smygen? Där ska vi inte ha någon sockel
 
Lite udda lösning ,ser ut som ni glömt en bit .
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.