Status
Tråden går ej att kommentera.
Med tanke på vad Bridge verkar kunna göra så tycker jag att priset är helt OK, framför allt om man jämför ex Fibaro, frågan är bara när den släpps, vi får hoppas närmsta dagarna.
 
Det var några andra produkter på sidan du länkade till.
Det stod att dessa var Z wave plus.
Undra då om Nexa gör egna Z wave plus grejjer
 
K
cullberg skrev:
Är inte Telldus nya Tellstick Znet lite egentligen samma pryl. Eller vad skiljer dom åt?
Funderar också kring detta. Båda är ju en kommande produkt.
Får tillgång till vårt första hus ( 1 plan och källare 90+90 kvm ) om några veckor och kommer att bygga ut ett smart-hem-system.
Blir nog lite termometrar,styrning av ljus,ringklockor etc.
Så frågan är ju vilket system man skall satsa på.
 
Tellstick Znet Pro verkar vara liknande som Nexa Bridge.


Skulle kunna tro att när Tellstick Pro kommer ut så hamnar säkert priset kring 2000kr, och som indikationen säger i Reklamen så verkar Bridge hamnar på 2500kr


För mig ser gränssnittet trevligare i Nexa

Om jag förstår rätt så i Tellstick så gör man alla programeringar in till en molntjänst?

I Nexa Bridge kommer allt ligga i enheten samt att man via moln kan styra utifrån hemmet, rätta mig gärna om jag har fel.


Jag kommer iallafall satsa på Nexa
 
K
Håller med om att gränssnittet i Nexan såg väldigt trevligt ut.
Till och med så att sambon skulle förstå ;)
 
Är det nån som vet om Appen till Brodge är klar ?
Kommer den lanseras samma dag som produkten?
 
Vad jag hörde idag, så verkar det dröja till minst mitten av April innan diverse zwave certifieringar är klara...
 
Undrar hur den är att integrera övervakningskameror. Intressant kan kanske tänka mig denna. Har en Zipabox nu som kanske är ett lite för ambitiös bygge.
 
znobben skrev:
Vad jag hörde idag, så verkar det dröja till minst mitten av April innan diverse zwave certifieringar är klara...
Jaså ?
Hur säkert vet du det ?
Är ju i sånt fall 4-5 månader efter utlovat datum.

Segt....
 
Mick3 skrev:
Jaså ?
Hur säkert vet du det ?
Är ju i sånt fall 4-5 månader efter utlovat datum.

Segt....
Ja, riktigt segt, du är inte den enda som väntar. Just nu är hela huset kittat med all belysning samt en hel del andra Zwave sensorer, men har ingen kontrollenhet än då jag väntar på Bridge.

Jag hörde en konversation från Nexakontoret... :)
 
znobben skrev:
Ja, riktigt segt, du är inte den enda som väntar. Just nu är hela huset kittat med all belysning samt en hel del andra Zwave sensorer, men har ingen kontrollenhet än då jag väntar på Bridge.

Jag hörde en konversation från Nexakontoret... :)
Aa man har ju utrustat en del där hemma.
OK, fy fanken vad segt
 
Finns det stöd för RestAPI:er?
 
Ingen som har mer info gällande releasedatum?
 
falkn skrev:
Ingen som har mer info gällande releasedatum?
verkar vara som sagt innan, slutet av april
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.