Vanbeasten skrev:
Allt för att slippa klippa gräs? :D
(y)
 
Mathias12 skrev:
Ser ut att bli en stor altan. Det blir fint med alla trappor gillar de olika nivåerna.

//Mathias
Tack, ja man vill ju helst inte få "helikopterplatta"-känslan
 
eppeee skrev:
Snyggt blir det! Men satan vad plint! Jag drar mig nästan för att göra de 2 jag behöver för vår nya trappa :D Gör du jobbet själv?
Ja ca 115 plintar har gjutits :D
Har två superkillar som jobbar här sex dagar i veckan. Pedanter, är en fröjd att se dem jobba!
 
Vi trodde nog du fixade detta själv....
 
  • Gilla
camaro1969
  • Laddar…
Noseone skrev:
Vi trodde nog du fixade detta själv....
Ja jag hade nog fixat det, men hade förmodligen tagit några månader att bli klar för att hitta tiden. Med bebis på väg inom en vecka är det inte riktigt läge!
 
Blev plötsligt väldigt tydligt hur avlångt vårt land är, det här är utsikten från mitt fönster på jobbet. Snön ligger djup än. :) image1.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Sjöolsa
  • Laddar…
Det gäller att det inte behövs dräneras på ett tag:)
 
Varför så extremt med plintar? tyckte att jag överdimensionerade med 64 plintar till min altan på 160kvm.
 
Andreas Blomkvist skrev:
Varför så extremt med plintar? tyckte att jag överdimensionerade med 64 plintar till min altan på 160kvm.
Går en del extra till olika nivåer och trappor. Beror väl också på hur man konstruerar det. Enligt senaste beräkningen så blir det 160 kvm.
 
FRS05 skrev:
Det gäller att det inte behövs dräneras på ett tag:)
;) ingen risk iofs, är ERGE krypgrund med allt inkl bjälklag i betong. Och vårt område är gammal sandbank, blir bara mer och mer jättefinkorning sand ju längre ner man gräver. Är snustorrt under huset. Så det är väldigt bra naturligt dränerat :)
 
Äntligen lite trall på plats
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
falkn
  • Laddar…
Ser bra ut. Hur gör du med belysning på däcken?
 
Haha fy f*siken vilket pyssel! Imponerande! Förstår dock inte varför du valde bort markduk och singel? Det måste ju vara en anskrämlig investeringssumma i sammanhanget.
 
falkn skrev:
Ser bra ut. Hur gör du med belysning på däcken?
Jag har en plan, typ...
I alla fall ska det med tiden blir ledstrip under trappstegen, blir en kant nedåt på stegen där den kan döljas. Har bara hittat hide-a-lite som har samma strip som vi har i köket - och du med :) - och en ulist och skyddsglas som är gjort för utomhusbruk. Blir dock väldigt mycket pengar för det antal metrar som är aktuellt här. Så får bli en lite senare investering.
Sen även några infällda decklights på icke ännu bestämda ställen. Har el framdragit så det är förberett den dagen jag har råd och tiden att montera det (för det gör jag själv ;) )

Infällda sådana här
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


LED-strip i utomhusversion

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gott att du har en plan och har förberett med slang. Också kul att se något annat än Julas armaturer :p
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.