D
Blir dåliga bilder när jag "live-rapporterar". Ska se till att ta med mig dslrn ner o ta lite bättre bilder snart

Testar "sala" dörröppningen med gips. Ska bli spännande. Den är 45 cm djup. Därav gips.
 
Grymt bra jobbat! Håller på att kakla nu också, men med 25x40 plattor :) och mycket mindre yta än du har :)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
Känns som allt går i snigelfart nu. Hade hoppats på att foga allt, men måste köpa en påse till, då det inte räckte. Så skumt.... 15 kg räckte inte.

Men imorgon borde jag iaf kunna mura.

mr_Dan: låter nice. Har du någon bild?
 
D
Nu är nästan allt fogat. Sista påsen. Kommer köra mjukfog längs golv. Insåg inte att man kunde köra vanlig fog och tyvärr slarvade/misslyckades jag lite med vissa kapningar.


IMAG0131.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix
  • Laddar…
D
Som ni ser är det inte rakt i hörnet. Finns lite snarlika misstag i rummet.

Puts+kakel+klinker var lite väl svårt för mig. Nästa gång jag gör det, kommer det gå bättre. Dock är jag nöjd m. tanke på omständigheterna. :)
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Det blev inte helt rakt för mig heller, men det är bara vi själva som kommer se det när allt är klart. Av det jag ser på bilden tycker jag du lyckats kanonbra!
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
Nu är det fogat. Äntligen! Nu ska vi städa, sen sätta mjukfog, hoppas hinna ställa ut murblocken för å se var dom ska va, sen kapa.

Elektrikern kommer fredag, så nu äre rätt lugnt!
 
Ett tips, gör alla jobb klart & städa innan mjukfog & ev silikon.
 
D
Du har en poäng där!!

Ska spara alla mjukfogar, förutom golvets. Det blir lite för svårt att komma in bakom det murade annars. Men tack för tipset, jag sparar resterande fogar. :)
 
Ett tips till, tänk på att det kan samlas vatten (vandra uppåt) bakom kaklet om du sätter mjukfog ist för kakelfog i större mängder (golv/vägg). Inget farligt med ibland kan det se lustigt ut då plattorna "ändrar färg". Jag skulle lägga kakelfog överallt eller åtminstone bakom det murade om det ändå inte syns. Där du använder silikon, använd den dyrare typen, s.k sanitetssilikon som inte missfärgar lika snabbt som standard.
 
  • Gilla
hama65 och 1 till
  • Laddar…
Jag bjuder på två bilder, lämnar sista raden längst ner till efter att golvet lagts.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Här har jag "spacklat" upp i karmhöjd, karmen stack ut 1-1,5mm. Kommer gå med kakel och Kakellist i vit aluminium runt karmen. Vill inte ha foder. Min nästa utmaning.
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
danpih och 1 till
  • Laddar…
Kakla till karmen och sätt foder runt dörren. Kakellist runt dörren lär ju se lite så där ut. Det är iallafall min uppfattning.
 
Fuska inte, kör foder :)
 
D
IMAG0132.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här planeras det för fullt.

Hoppas få plats med duschkabin i hörnet. Ska prima, sen chilla, sen mura första blocket med fix, sen fortsätter jag med bruk.
 
D
IMAG0133.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Primat
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.