Bokrean 2016

Hittade en bok om snickeri på bokrean "Snickra steg för steg" är översatt från UK. Finns på ICA och cdon åtminstone för strax under 80kr.
Vad jag sett efter att ha bläddrat i den så verkar den vara en bra bok för nybörjare, men även en del för de som kommit lite längre.
 
  • Gilla
elpaco
  • Laddar…
Shakula skrev:
Bokrean 2016

Hittade en bok om snickeri på bokrean "Snickra steg för steg" är översatt från UK. Finns på ICA och cdon åtminstone för strax under 80kr.
Vad jag sett efter att ha bläddrat i den så verkar den vara en bra bok för nybörjare, men även en del för de som kommit lite längre.
Jag såg den också 😊

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
B
Shakula skrev:
Bokrean 2016

Hittade en bok om snickeri på bokrean "Snickra steg för steg" är översatt från UK. Finns på ICA och cdon åtminstone för strax under 80kr.
Vad jag sett efter att ha bläddrat i den så verkar den vara en bra bok för nybörjare, men även en del för de som kommit lite längre.
Köpte den på Coop idag för 79:-
Passade även på att få med Steffos spritbibel för 129:-, måste väl klassas som nån form av verktyg... :p
 
Tog en paus från blöjbytena och rev en vägg som förvandlade ett trång skrubb på 4,8kvm till ett lagom stort barnrum/gästrum på 8,2kvm. Nästa steg är att bryta upp golvplankorna i det som var skrubben, sedan tänkte jag försöka dra lite vp-rör för framtida el i rummet nedanför. Sedan sala på golvåsarna så de hamnar i nivå med golvet till höger. Därefter råspont eller golvspån på golvet, gips på väggarna och papptak.

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
FredrikR
  • Laddar…
B
scim skrev:
Tog en paus från blöjbytena och rev en vägg som förvandlade ett trång skrubb på 4,8kvm till ett lagom stort barnrum/gästrum på 8,2kvm. Nästa steg är att bryta upp golvplankorna i det som var skrubben, sedan tänkte jag försöka dra lite vp-rör för framtida el i rummet nedanför. Sedan sala på golvåsarna så de hamnar i nivå med golvet till höger. Därefter råspont eller golvspån på golvet, gips på väggarna och papptak.

[bild]
Bra verktygstips (y) ;)
 
breakman skrev:
Bra verktygstips (y) ;)
Sömnbrist som nybliven förälder? Nä verkligen inte 😂😴💤
 
Shakula skrev:
Bokrean 2016

Hittade en bok om snickeri på bokrean "Snickra steg för steg" är översatt från UK. Finns på ICA och cdon åtminstone för strax under 80kr.
Vad jag sett efter att ha bläddrat i den så verkar den vara en bra bok för nybörjare, men även en del för de som kommit lite längre.
Hade precis tänkt tipsa om den boken. En kul grej ska bli att få lite svenska termer på saker som jag bredare känner till de engelska namnen för.
 
  • Gilla
pär h
  • Laddar…
Kan vi återgå till tipsen tack? Jag tipsar först om tråden "vad har du gjort på ditt hus idag?"

Granngården har just nu 50% på reapriset. Varorna varierar per butik, men det kan vara värt en sväng förbi!
 
  • Gilla
trattalask
  • Laddar…
Proffsmagasinet.se har 20% på samtliga maskiner från Hitachi till den 6/3
 
Mikael_L
Willy N skrev:
Hylte Jakt & Lantmänn säljer Hitachi DS 14DSAL för 1295 kr. Verkade billigt så jag beställde en idag då min Bosch börjar ge upp och jag vill ha maskin med 13mm chuck,
[länk]
Fantastiskt bra pris för en mycket trevlig maskin.
Jag har en sådan, och slog även till på storebror 18DSAL med 18V när XL-butikerna hade drive för ett år sedan ungefär.
Detta för att med 18V-maskinen så fick jag en bättre möjlighet att skapa mig ett system med maskiner som använder samma batteri/laddare. Nu har jag även köpt en borrhammare DH18DSL som naken maskin - billigt.

Men det är ingen direkt brist på styrka i 14-voltaren, så om du inte tänkt bygga upp en arsenal med maskiner som delar batterier så är det där köpet ett riktigt riktigt klipp. (y)
 
  • Gilla
kioskdavid och 1 till
  • Laddar…
DSC_0528.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så, kunde inte hålla mig, tanken på relativt? dammfri slipning i källaren fick mig att slå till.
Kinadoften spred sig i garaget när slipen plockades ur kartongen, men förhoppningsvis kommer den klara uppgiften. :)
 
  • Gilla
saiter och 5 till
  • Laddar…
va vare för pris på giraffen där?
 
Det är en bra maskin så du blir säkert nöjd. Jag har inte haft några problem alls med min.
 
  • Gilla
FredrikR och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.