Hehe ja vi lär väl få med tiden om inte annat :) Tillträdde huset i maj förra året, i höstas var det mycket äpplen men ändå hanterbart mycket (men alla sa att det var dåligt äppelår) Ett av träden är dock helt nyplanterat förra sommaren så det ger ingen frukt än på säkert 4-5 år

Visste sen visningen att det fanns flera äppelträd men att det var över 10 var faktiskt en överraskning även för oss, det dök upp fler och fler vartefter vi fick undan allt ris/sly som växte där det en gång i tiden varit gräsmatta. Är dock rätt fantastiskt att få plats med alla på en tomt som är strax under 1000 m2
 
Idag kom inbyggnadsfrysen in i köket, från garaget där den stått sedan förra sommaren då jag köpte den på blocket :) Jisses va tiden går fort ibland.. kunde ju ha tyckt att det skulle ta lite kortare tid att forsla den 30 meter.. :rolleyes:

Har nu lagt in mattan i skåpet med lite uppvik längs kanterna, så att ev läckande vatten rinner ut på framkanten ist får bakåt eller stannar i stommen (duktigt av oss..) och vi har så fint fått in den på plats.. (trots att mattan inte direkt ville ligga kvar..tog några irriterande försök) ..och nu inser vi att jaha.. vi kanske skulle ha satt fast gångjärnen till dörren också.. INNAN vi satte in frysen i skåpet .. haha (mindre duktigt)

Söndag är vilodag, eller vad är det man brukar säga?
 
  • Gilla
Em_A
  • Laddar…
Micro skrev:
Jag skulle nog försöka att behålla det fina trätaket om det nu inte är sönder någonstans.
Det är ju nog inga större problem att slipa ner färg och att spackla spikhålen och måla det på nytt.
Är lite avundsjuk då det bara finns takskivor i mitt hus och dom är ditsatta innan innerväggarna byggdes.:(
Ja det är helt och jättefint så vi planerar att göra iordning det :)
 
Krilleman
Jag har varit på taket och dubbelkollat den totala ytan av mitt tak.

I en offert (som jag redan har tackat nej till) så har dom skrivit 160m² tak.

Mitt tak är 14x5 meter på båda sidorna av sadeltaket. Alltså 140m².

Riktiga idioter!

Nu blev jag bara ännu nöjdare att jag beslutat att göra jobbet själv.
 
  • Gilla
Excel och 2 till
  • Laddar…
D09
Fixartarmen sa till mig att såga några hål i väggen




image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Edit

Vad tror ni om att måla vägg och högtalare väldigt mörk?

Fan.. Med min gamla Yamaha sub så blev det helt ok ljud för att kolla på film :)

Imorgon kommer nog resten av högtalarna.. Har bara ca 20 st till att montera i huset 😳
 
Redigerat:
  • Gilla
FredrikR och 2 till
  • Laddar…
trattalask
Slipat skarvarna i väven, målat tre varv, målat sista lagret på murstocken, beställt en rulle tapet, monterat tillbaka brytare och uttag och avslutat med att mäta upp reglarna för huntoniten som ska upp nästa lördag.
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
Tittat på sambon när han målat halltaket... (ja, jag är klen idag, inte bra efter influensan). Trodde jag skulle orka både måla och tapetsera, men...
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Fått upp foder å lite lister, fogat å spacklat dom, så i morgon kan jag måla de:)

Även behandlat min trösklar
Med samma färg som golvet.
Ska hämta ek virke i morgon för, matsalsbord och vardagsrumsbord

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
S
Fått upp trappräcket till slut!
image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder



image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 10 till
  • Laddar…
Bytt en läckande säkerhetsventil för varmvattnet och fortsatt att isolera och regla upp för panelen på vinden.
 
Ha.. nu är frysen på plats (inte en millimeter plats kvar, trodde inte den skulle gå in) .. OCH dörr/gångjärn likaså!

Nu ska vi bara försöka hitta en anvisning om hur själva "inbyggnadsdelen" funkar.. dvs hur man fäster luckan på frysdörren.. :x

Det bli dock en annan dags projekt.. nu är det kväller..
 
Idag har det inhandlats golv till vardagsrummet och tvättstugan samt en massa golvlister och foder.
Frugan hade inga invändningar att köra med släpet efter bilen då jag hade ont i håret.;)
Snubblade även över en teleskåp trappa som passade perfekt till min glugg upp till vinden.
Den var dyr men efterlängtad då jag nu kan stryka denna "att göra post från 2004" :p
Fick även tid att montera denna nu på kvällskvisten och slipper nu mera att ta in en vanlig stege för att komma upp på vinden(y) IMG_1216.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Aldrig sett liknande högtalarplaceringar, är det några specialhögtalare?

D09 skrev:
Fixartarmen sa till mig att såga några hål i väggen

Edit

Vad tror ni om att måla vägg och högtalare väldigt mörk?

Fan.. Med min gamla Yamaha sub så blev det helt ok ljud för att kolla på film :)

Imorgon kommer nog resten av högtalarna.. Har bara ca 20 st till att montera i huset 😳
 
sinuslinus skrev:
Fått upp trappräcket till slut!
Snyggt med detaljer som är lite arbetade, istället för bara 45 x 23 eller vad det kan vara!
 
D09
Jonatan79 skrev:
Aldrig sett liknande högtalarplaceringar, är det några specialhögtalare?
Ha ha special-billiga kombinerat med "lite" okunskap om högtalare ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.