trattalask
Målat murstocken, satt väx på väggarna, handlat färg och tillbehör, spacklat skarvarna på väven och lite småpyssel.

Imorgon blir det måla av det!
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Lagat upp skadorna som blev när tvättställ och frimärke rök.

Börjat fundera på om jag inte skulle ta och måla inne på toaletten med S 1500-N när jag ändå är igång..


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Mikael_L skrev:
Har det hänt något på denna fronten då?
Nope, har börjat hålla utkik men inte hittat något till ett vettigt pris än :)

De jag sett hitills ligger på runt 500kr 😱
 
D09
Börjat markera upp hålen för inbyggnadshögtalarna i V-rummet..

Slarvat bort ett verktyg så håltagningen får bli imorgon..

Funderar på att skita i tillhörande infästning och limma upp skiten.. Behöver tydligen vara riktigt tätt mot väggen för att ljudet ska bli så bra det går
 
Tidigt i morse var jag iväg och hyvlade till en list som ska sitta vid altandörren som avslut på boarden , han inte mycket mer då vi var bjudna på kyrkbröllop och var tvungna att hjälpa till lite innan.
Förhoppningsvis blir det ett nytt golv och golvlister till vardagsrummet inköpt i morgon om jag nu bara kan övertala min hustru att köra bilen med släp efter , själv håller jag mig på passagerarsidan då det blev alkoholhaltiga rusdrycker till den goda maten efter bröllopet.:beer:
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
Idag har jag fixat taket i badrummet och fått upp spottarna :)


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Excel och 4 till
  • Laddar…
trattalask
Ramnemark skrev:
Idag har jag fixat taket i badrummet och fått upp spottarna :)


[bild]
Eh, en spot verkar sitta lite löst. ;)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Det är inte en spot, det är taklampan. Men skruvarna var lite för korta så den fick hänga tills frugan kom hem med ett par längre ;)
 
trattalask
Ah, så pass! =)
Är der förresten huntonit briljant du har som tak?
 
Rivit innertak i köket, vi hade egentligen inte tänkt att göra det förrän köksrenoveringen i höst, men det hade börjat släppa ganska rejält och vi var lite oroliga vad som orsakat det..visade sig vara ganska klena spik som höll plattorna uppe.
20160220_111214.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Tobas skrev:
Ah, så pass! =)
Är der förresten huntonit briljant du har som tak?
Nej det är Huntonit Symfoni :)
 
kulle
lilla frugan skrev:
Rivit innertak i köket, vi hade egentligen inte tänkt att göra det förrän köksrenoveringen i höst, men det hade börjat släppa ganska rejält och vi var lite oroliga vad som orsakat det..visade sig vara ganska klena spik som höll plattorna uppe.
[bild]
Det gamla taket ser ju jättefint ut (y)
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
Jag skulle nog försöka att behålla det fina trätaket om det nu inte är sönder någonstans.
Det är ju nog inga större problem att slipa ner färg och att spackla spikhålen och måla det på nytt.
Är lite avundsjuk då det bara finns takskivor i mitt hus och dom är ditsatta innan innerväggarna byggdes.:(
 
  • Gilla
lilla frugan
  • Laddar…
Hm vet inte om det räknas som vad jag gjort med hus, men om man får ta med trädgården så har 2 av våra 12? äppelträd fått sig en vårbeskärning.

IMG_2765.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

OBS: Kanske ska passa på att tillägga att det INTE är jag jag som vanställt träden och gått lös på dem med motorsåg, det hade tyvärr någon "snäll" person hjälpt förra ägaren med när han inte orkade med trädgården själv. (Fotot visar dock det träd med minst skador ty det andra vill jag inte att någon ser förens jag har fått tillbaka en form på det.)

Edit: Kom på hur jag ska motivera varför träden gills i tråden vad som gjorts med huset. Det var ju trädgården som fick oss att ge oss an detta renoveringsprojekt från början :D:)
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Mikael_L
Självklart räknas trädgårdsarbete i denna tråd ! :)



12 ! äppelträd !!!

Ni får mycket äpplen varje höst, kan jag tänka. ;)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.