Blir spännande att se det! =)
 
danpih skrev:
Nu har vi lagt klinker.

Börja med kakel i helgen. Funderar på hur man ska blanda det bruna och det vita kaklet så det blir snyggt.
Men då är den stora frågan...



Vart är bilderna? :D
 
D
IMAG0102.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Operation "rädda ingipsad dosa" gi k sådär haha.

Dagens asgarv :D livet som glad nybörjare (y)

Tur att det ska på 30x60 kakel. :)

Bilder kommer snart, ska ta med systemkameran...
 
  • Gilla
Appendix och 2 till
  • Laddar…
Du kommer aldrig ens i närheten av han som gjort elen i vårt hus? Han har missat varenda dosa 😄

image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
D
Hahaha... Lider med dig och även med han som gjorde elen.....
 
D
Då ska vi se. Golvet är fogat och klart, ska bara städas lite. Är hyfsat nöjd. 30x30 med fall var svårt. Hade varit enklare om jag hade flytspacklat nytt fall, men eftersom det enligt damen på länsförsäkringar räckte att "bygga smart", så kände jag att det inte var lönt, utan "jag kör med 10x10-kam" och hoppas på det bästa tänkte jag.

Inte många plattor som tandar. Så 30x30 är helt möjligt med fall. Runt golvbrunnen blev det inte väldans fint dock, men det blev en bra lösning allt som allt!

IMG_0306.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

ättrig fog. blev bra med grå mot dom svarta plattorna. Har märkt att plattorna nästan är åt det bruna hållet dock. här kan man även se de gipsskruvar som jag spacklat 2ggr. 600 skruvhål går på 45 minuter att spackla och ca 25 att slipa ifall någon undrar :D

IMG_0307.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Fick slipa ner runt golvbrunnen lite efter min gjutning - hela huset fullt med damm ännu en gång och brandvarnarna gick som vanligt. Men fick dit klinkerramen fint ändå. Jag bestämde mig för en såndäringa kuvertskärning och med väldigt stort lokalt fall, blev det svårt att sätta plattor, men det gick! Så nu har vi bra fall i hela rummet mot golvbrunnen och sen lokalt fall precis vid golvbrunnen.

IMG_0308.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Här var det en liten klack i betongen, vi behöll den. Vi ska sätta en list där och sen 2 stolar som man kan chilla i. Eftersom golvbrunnen nu inte har sitt skyddslock längre, kan min hustru och tillika modern till mina barn tvätta enklare än hon kunnat de senaste 2 månaderna, då jag kan styra dräneringsslangen från tvättmaskin till golvbrunnen.





Lysande (y)

Nu samlar jag krafter för att maskera och måla taket. Blev i denna ordning, så jag kunde vila psyket efter gipsskruvandet. Barnet är beräknat den 9e Mars och jag tror vi hinner!
 
Redigerat:
  • Gilla
boschkenta och 2 till
  • Laddar…
D
Ska börja kakla nu i helgen och eventuellt mura tvättstugans bänkar. Sen ska dom putsas och slutligen ska vi sätta upp lite bänkskivor och ett tvättställ.
 
Vad bra du har jobbat på och mycket snyggare än jag vågat hoppas på :)
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
Jäklar vad snyggt jobbat 👍🏼
 
  • Gilla
danpih
  • Laddar…
D
Frågan är om man inte skulle ha en "bardisk" och några stolar istället för bara stolar... Ska överlägga med Josefin. :)
 
D
Om ni hängt med i tråden ett tag, vet ni att jag fick tag på kakel för 25 kr/kvm. Har cirka 20 kvm av detta och har nu inhandlat ungefär 20 kvm vitt kakel i samma storlek. Vi ska ha mest vitt kakel, för att få det fräscht, men vi vill spara pengar och vi tycker det andra kaklet ser väldigt fräscht och exklusivt ut.

Men: hur ska vi sätta det?

Förslag:

IMG_0309.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

1. Som pelare på diverse ställen.

IMG_0310.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

2. Utspridda plattor.

IMG_0311.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

3.

IMG_0313.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

4. Vågrät rad.

5. En hel vägg med brunt.

Jag är mest inne på ettan eller femman. Kanske bakom duschkabin och i chillhörna, så kan man sätta upp en växt eller något mot det bruna. Typ såhär:
982.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


eller hel vägg
zoom_trend_complect70[4].jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
D
om man kör en pelare med en plattbredd så blir det 1 kvm brunt kakel. helst skulle vi använda minst 5-6 kvm av det bruna.
 
D
Man skulle kunna ta hela "chillhörnan", då är det nog nästan 10 kvm, det vore fint. och sen sätter man upp spegel + växter

typ försöka få denhär stilen:
wood-look-ceramic-tile-bathroom-idea-mirage.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


och sen köra det vita i resten med någon pelare till.
 
  • Gilla
Ramnemark
  • Laddar…
Blir nog fint hur du än väljer att göra, och det är nog lättare att avgöra vad som ser bäst ut på plats än via bilder... Men personligen gillar jag förslag nr 1, fast med kanske 2-3 eller till och med 4 plattor i bredd.

Har du hela väggarna bruna så blir det ju ett brunt rum. Brunt är mörkt, och kräver mycket ljus som kompensation för att upplevas ljust och fräscht. Däremot så är det ju en mysigare färg än vitt, som är väldigt stelt istället. Bara lite reflektioner från min sida. :)
 
  • Gilla
danpih och 2 till
  • Laddar…
En större yta eller hel vägg röstar jag på. Blir så plottrigt annars.
 
  • Gilla
danpih och 2 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.