Hej,

Mitt i brinnande ombyggnation av huset och flytt av köket så har vi kommit till att välja vitvaror.
Jag är på jakt efter en häll där det finns något "mer" än bara touch.
Jag har tröttnat på pipande pga fukt och hällar som inte känner av fingrar.

Därför är jag inne på en häll från NEFF med deras "Twistpad" funktion. Är det någon som har erfarenhet av dessa hällar?
Ser att man kan få dom till en riktigt bra pris i tyskland.

/ Sofia
 
Hej!

Köpte denna i december månad när vi renoverade köket. http://www.bobselektro.de/kochen-ba...86-x-t55t86x2-flaechenbuendiges-kochfeld.html

Mailade butiken och fick då betalningsuppgifter och annan information lätt och smidigt på engelska. En vecka senare får jag den hemlevererad via DHL till dörren.

Hällen i sig är grym, är precis som du säger jätteskönt att använda pucken och slippa touchen!
 
Tack för svar!
Det är precis den där fast "med ram" som jag spanat in.
Känns skönt att höra att du är nöjd med hällen och "pucken".
Är lite jobbigt att det inte finns någonstans i närheten så man kan känna och klämma på dom innan?

Du köpte möjligtvis inte någon ugn till av samma fabrikat?
 
Köpte ugn från Siemens. Hos Kvik i Helsingborg finns både häll ugn och mikro från Neff att klämma och känna på.
Prova hör av dig till närmaste Kvik där du bor.
 
Även jag har sneglat på Neff till husbygget!

Fastnade på konceptet med puck även om jag inte riktigt fattar hur den funkar, ni som har använt en, kan ni förklara? =)

Jag gillade även att man kan få ugnar med en lucka man skjuter in.
 
  • Gilla
danie
  • Laddar…
De hade häll och ugn i lund så jag passade på att prova.

Bra känsla i båda prylarna!
 
Jag kan bara instämma att bobs electro är kanon att ha och göra med. Köpte också twistpad och ugn med inskjutbar lucka och är supernöjd.
 
  • Gilla
Berglyckan
  • Laddar…
Victorcloetta - Vilken häll och vilken ugn köpte du? Är i köksplanering och letar vitvaror.
Upptäckte Bobselectro och undrar ju om det verkligen kan stämma?
 
T55T86X2 spishäll
B45CR22N0 ugn
Z11TF36X0 bästa tillbehöret till ugnen - glidskenor
Bobs electro är inte billigast i Tyskland men en av få som levererar till Sverige. Men de svarar snabbt på mail och vi fick hem alla vitvarorna till köket på 6 dagar.
 
Vi har en neff med puck. Den har även touchkontroller som är känsliga för fukt etc och det är störigt. Likaså att pucken är inkonsekvent ibland får man vrida mer än ett halvt varv innan nåt händer och andra gånger drar den iväg snabbt.

En bra idé men helt klart en bit kvar till en riktigt bra lösning.

Sedan tycker jag att vår är klen på högsta effekt och helt meningslös på de lägsta effekterna. Så till den grad att jag misstänker något fel. Tänkte mäta effektförbrukning på plattorna på olika lägen någon dag.

Även vi köpte från Tyskland. Inga problem med själva affären som sådan. Handlade via Amazon har jag för mig.
 
När jag köpte min häll (Som då blev Siemens) Har jag för mig även de har med puck? Mycket nöjd med hällen, även om just min är utan puck. Borde kanske vara lättare att testa "lokalt" Beställde även jag från Tyskland, när Euron stod "som lägst"

Edit:
Efer att ha kikat aktuellt sortiment såg jag att de har både magnetpuckar, verkar som en per platta samt hällar i kombination med ugnen, om man då har inbyggnadsugnen under kan man ha riktiga vridreglage på den. Det går åt rätt håll igen.

Elektrolux hade ju tidigare hällar med separat front för styrning. Men det var nog innan induktion kom.
 
Redigerat:
Lite nyfiken Viktor, vad är det för skåpstomme du monterat hällen i?
Mycket intressant projekt ni driver förresten? Imponerande.
 
Redigerat:
Det är en 80 Ikea skåpstomme men det är väldigt tight. Tack så mycket kul att höra :)
 
Hällen, T55T86X2, det står "Utan ram för infällt montage i sten eller klinker bänkskivor".
Inga problem att lägga den i vanlig laminatskiva på 28mm?
Förstår inte riktigt vad dom menar?
Kommer montera ev. häll i mitten av 2 60 skåp.

En fundering till, ugnen, vad är det för språk i menyerna?
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.