Tyvärr har jag ju ingen rak och fin kant och jag vill även delvis skydda kanten från flisning.

Jag har sett den sidan innan richardtenggren. Jag lägger ett mail till dem, men jag misstänker att det är löjligt dyrt :p
 
För er som undrar vad som händer här hemma så står det inte helt stilla. Vi håller på med innerdörrarna, vi har några stycken trots att vi plockat av några (3) på de ställen där vi inte tycker det behövs. Kvar har vi då 7 st. plus pardörrarna till vardagsrummet och skjutdörrarna mellan matsal och vardagsrum. Vi har då även gjort iordning entrédörrarna som är klara.

WP_20160113_003.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20160113_005.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20160113_006.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Jag tror inte jag har lagt upp några bilder på garderoben i hallen tidigare, men såhär blev det i alla fall.

WP_20160113_007.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20160113_010.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20160113_012.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett litet kollage nedan på inredning till hallen.

6tag-2283454602-1158212306086652972_2283454602.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
  • Gilla
-RB- och 1 till
  • Laddar…
Vad snyggt det blir när man lägger ner lite energi på jobbet. Bra jobbat!
 
Kul att se att man inte är ensam om att göra dörrarna trärena, många slöar och bara slipar lite, ser inte bra ut om man gör så
 
-RB- skrev:
Vad snyggt det blir när man lägger ner lite energi på jobbet. Bra jobbat!
Tack! :)

AndersMalmgren skrev:
Kul att se att man inte är ensam om att göra dörrarna trärena, många slöar och bara slipar lite, ser inte bra ut om man gör så
Nej, det var inget alternativ för oss. En del sorts skador och flagor i färgen, speciellt vid profileringar, är extremt svårt att spackla upp. Därmed går det i princip snabbare att skrapa bort färgen än att hålla på och spackla 20 gånger och ändå få ett halvtaskigt resultat. Det tar väl ca 5-6 timmar effektiv tid att skrapa ner en dörr. Ytterligare 2-3 timmar att slipa den där 2,5 timme är profileringen som slipas för hand. De stora ytorna slipas med maskin. Sedan totalt 3 lager färg (1 grund, 2 slutstryk) på varje sida (30 min per omgång) ger en total tid på ca 12 timmar per dörr.

Skulle vi lämna dem på lackering hade det kostat ca 2000 kronor per dörr, men då hade de bara spacklat lite grann, slipat och sedan sprutmålat dörren i en för blank kulör. Vi vill ha den handmålad och matt (glans 10).
 
Redigerat:
Det beror på hur den är målad innan, tyvärr är det ju oftast så tjock färg att profilerna knappt syns. Då är det bara trären som gäller
 
AndersMalmgren skrev:
Det beror på hur den är målad innan, tyvärr är det ju oftast så tjock färg att profilerna knappt syns. Då är det bara trären som gäller
Så har det dels varit här, samt att det har varit mycket krackeleringar i färgen just i profilerna.
 
Var och hämtade 45 meter kvartsstav idag som förhoppningsvis ska räcka till resten av lägenheten. Beror på lite hur mycket spill det blir. Jag gillar inte att skarva i onödan.

Vardagsrummet klart nu i alla fall 😊

6tag_170116-142443.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB-
  • Laddar…
Det var någon vecka sedan jag uppdaterade nu. Lägenheten är ju i princip färdig. Kvartsstaven är satt i hela lägenheten.

Just nu håller jag på att bygga en TV-bänk och 2 sängbord som ska lämnas in på lackering (se separat tråd).

Namnlös.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vi har två dörrar helt klara och ytterligare några på gång.

6tag-2283454602-1163231275415760754_2283454602.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Det som kvarstår är att byta plattorna i badrummet under spegeln och över så vi kan montera belysningsarmaturen. Vi har även radiatorn i matsalen som ska målas, men just nu sågas det för mycket där :p Vi har även lite småfix i köket. Sockeln under bänkskåpen ska byggas på på baksidan lite så den går fritt förbi tvättmaskinen som sticker ut längre än benen på underskåpen.

Idag får vi dessutom leverans av vår nya säng och gavel från Vikingbeds :) Ett litet kollage nedan.

6tag-2283454602-1161075565353496128_2283454602.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Ska bli kul att se sängborden, svårt att hitta snygga tycker jag.
 
Sängen på plats :) Hade dock inga plugg till gaveln så den kommer inte upp förrän imorgon. Den ska lyftas ca 15 cm.

WP_20160128_003.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Det har varit lite uppehåll i de sista detaljerna p.g.a. möbelbygge senaste 2 veckorna. Idag har jag fortsatt lite på det temat och snart gjort klart skåpet som ska sitta över elcentralen i hallen.

WP_20160213_003.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20160213_004.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20160213_005.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20160213_007.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20160213_008.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Häromdagen satte jag också äntligen sista biten sockel i köket :p Jag fick bygga på för att komma förbi den integrerade tvättmaskinen.

WP_20160208_001.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20160213_009.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


WP_20160213_010.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
-RB- och 2 till
  • Laddar…
Ramlade precis på din tråd. Riktigt imponerande projekt du gör! (y)
 
vad blir det för färg på luckan till elcentralen?:)
 
Limmat upp socklarna? Hela klabbet blir kanonbra i alla fall!!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.