Brandsläckare är ju normalt ingen prydnad, men nu har det kommit en designad pulversläckare i koppar (6 kg) som faktiskt inte är helt fel att ha framme. Den här veckan tävlar vi ut två stycken!

housegard-600076-60.jpg

Så här tävlar du:

Ta en bild på var du hade tänkt placera pulversläckaren och motivera varför den passar bäst hos just dig.

2 vinnare till varsin pulversläckare utses fredagen den 19 februari.
 
  • Gilla
ohag
  • Laddar…
Hade passat perfekt på den lilla vita väggen
Och även färgen till kaminen image.jpg
 
Redigerat:
  • Gilla
D09 och 1 till
  • Laddar…
IMG_20160212_191949.jpg

Eld och lågor. Mys och gos. Brandfilt nära till hands. Släckaren dock undangömd, en ny finare hade fått en central plats med sin gamla charm och moderna säkerhetstänkande.
 
  • Gilla
Goteborg och 1 till
  • Laddar…
Helt OT, men ändå... Vilka snygga sphynxar Hammarfall!
 
De är fina de små grisarna :)
 
Bästa grisarna man kan ha, vi har tre sphynxgrabbar 😍

- slut ot, jag lovar 😊
 
  • Gilla
Hammarfall
  • Laddar…
D
hallen.jpg

Tror den hade passat bra i hallen med nya tapeten.
:)
 
IMG_2992.JPG

Jag skulle hänga den här i hallen, som är mitt i huset, nära till båda kamin och spisen i köket.

Eftersom den faktiskt till skillnad från se flesta andra är snygg så blir en placering där alla ser den perfekt!
 
Det får bli där den gröna sopborsten står, så det blir något snyggt och viktigt på den väggen istället för den fula borsten :)

IMG_6604.JPG
 
P
Jag röstar på att Hammarfall ska vinna! Två frusna sphynxar behöver mycket värme, vilket ökar risken för en brand då eldstaden används ofta. :D
 
  • Gilla
Jumos och 1 till
  • Laddar…
image.jpg Bra tävling, insåg nämligen att vi glömt att sätta upp släckare i utbyggnaden där grabben skall sova :eek: Motiveringen är således klar, klart grabben skall ha en släckare!
 
DSC_0248~5[1].jpg

Här i hallen, väl synlig och lättåtkomlig, står min befintliga släckare. Den har tydligen en pysläcka och blir allt tommare med tiden. (Kom just på att jag inte skakat om den på länge.) Vacker är den inte, men den hänger ju inte heller mitt på en vägg.
(Spiralsladden är mest tänkt som dragavlastning för vägguttaget när jag dammsuger.)

Ovanför hänger en kombinerad barometer, hygrometer, termometer, som var så populära en gång i tiden. Numer mest till prydnad och skulle onekligen göra sig bättre ovanför vinstsläckaren.
 
Här hade den verkligen passat! Alldeles för snygg för att gömma undan. Den hamnar i så fall i köket, nära trappan upp och samtidigt nära altanen där grillen står.

image.jpg
 
Den här nya snygga blanka brandsläckaren skulle passa att placera bredvid ytterdörren och samtidigt matcha vår gamla vattenså i koppar som vi förvarar veden till kakelugnen i.
 
  • IMG_0634[1].jpg
  • Gilla
kulle och 5 till
  • Laddar…
En brandsläckare är ju en livräddare så kanske kan den också agera som en äktenskaps räddare :D
Troligen inte, men i vilket fall så hade jag placerat den hos min exfru under det lilla fönstret vid altandörren. Eftersom hon numera är helt såld på kopparfärg / föremål som inredningsdetalj så hade nog brandsläckaren matchat resten av hennes inredning och gjort henne ganska glad.

Värt att observera är att bilden är gammal och därmed syns inte hennes nya föremål som t.ex pojkvän m.m.. :rolleyes:

20140815_185358.jpg
 
  • Gilla
Modig
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.