mattiasp skrev:
Tack för tipset! Det blev en ankarspikmaskin eftersom det inte längre går att få tag i spik till min befintliga kombinerade stom/ankarspikmaskin. Det är väl inte konstigt att som privatperson ha 8 spikmaskiner...?
Definitivt inte konstigare än att inte ha någon alls?
 
  • Gilla
jonmo
  • Laddar…
slacker skrev:
Vertygsladan kör utförsäljning på en del Tjep Spikpistoler;

[länk]

Den där D15-50 är ett bra komplement till standard 1.2mm dyckert tex för spont i tak - Riktigt nöjd med min.
Är Tjep ett bra märke? Ska man ha 17graders spikpistol?(lätt o köpa spik mm??)

//

M
 
Den där Tjep rean har legat ganska länge där, måste i alla fall vara 1 år nu. Hur bra är priserna och hur nya är modellerna?
 
mattiasp skrev:
Det är väl inte konstigt att som privatperson ha 8 spikmaskiner...?
Ju fler, desto bättre (y)
 
Den funkade helt ok va? Ska slipa väggar i ett badrum på måndag, kanske läge att slå till nu då
 
Mikael_L
Men kan det verkligen vara värt att köpa en giraffslip bara för ett rum, eller ett helt hus för den delen?

Använda någon timme, ta upp förvaringsplats i tusentals timmar !!! :eek:
 
nino skrev:
Den funkade helt ok va? Ska slipa väggar i ett badrum på måndag, kanske läge att slå till nu då
Sägs ju funka ok, dock är det väl kampanj nu och då på den.
Men ska du slipa på måndag så. :)

Återkom gärna med resultat om du slår till.

Mikael_L skrev:
Men kan det verkligen vara värt att köpa en giraffslip bara för ett rum, eller ett helt hus för den delen?

Använda någon timme, ta upp förvaringsplats i tusentals timmar !!! :eek:
Egen härd, är guld värd - eller hur går talesättet? ;)
 
Mikael_L skrev:
Men kan det verkligen vara värt att köpa en giraffslip bara för ett rum, eller ett helt hus för den delen?
Använda någon timme, ta upp förvaringsplats i tusentals timmar !!! :eek:
Nej inte om det bara vore ett badrum, bygger en lgh i ett hus jag har nu också och badrum ska jag väl göra några fler hoppas jag... har lämnat offerter på några till :)
För ett hus vore det väl lätt värt pengarna, man kan ju kasta den efteråt
 
  • Gilla
Mikael_L
  • Laddar…
Fast en giraffslip köper man ju inte för ett rums eller hus skull, eller förvaringen, man köper den för sina axlars skull ;)
 
  • Gilla
Tokslut och 1 till
  • Laddar…
Mikael_L skrev:
Men kan det verkligen vara värt att köpa en giraffslip bara för ett rum, eller ett helt hus för den delen?

Använda någon timme, ta upp förvaringsplats i tusentals timmar !!! :eek:
Absolut värt att ha ytterligare en maskin.....har du sådana begränsningar har du köpt för litet hus ;) ;)
 
  • Gilla
Tokslut och 2 till
  • Laddar…
Var förbi Dala Trä i Vårby/Glömsta idag.
De ska lägga ned butiken och säljer ut allt till inköpspris.
Det var rätt utplockat på verktygssidan, hittade lite borrar o en ryggsåg,fanns dock en del byggrelaterat kvar om man är inne i renoveringssvängen.
Fanns även mycket planhyvlad ek kvar på brädgården även furu. Priset var ca en tredjedel mot typ Beijer.
Som tur var hade jag takräcket i bilen o fick med mig lite ek hem.
 
Mikael_L skrev:
Men kan det verkligen vara värt att köpa en giraffslip bara för ett rum, eller ett helt hus för den delen?

Använda någon timme, ta upp förvaringsplats i tusentals timmar !!! :eek:
Jamen, det är ju själva ägandet som är det roligaste med verktyg!
 
Den som har flest prylar när man dör vinner, eller?:p
 
nino skrev:
Den funkade helt ok va? Ska slipa väggar i ett badrum på måndag, kanske läge att slå till nu då
Det är inte samma sak som en Flex, bara så man inte tror det. Polaren har den och dammuppsamlingen är sämre samt den är mer tungjobbad, framförallt i tak. Motorn sitter i fram och balansen är helt fel. Ska man köra ett jobb om året kanske den duger....
 
  • Gilla
nino
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.