Den här veckan tänkte jag att vi ska inspirera varandra till snygga och smarta lösningar i hemmet och tävla på samma gång. Vinsten är en Kärcher ångtvätt SC 2, ett verktyg för städning som lär döda 99,9 % av bakterierna och även om den inte tar bort kalk så kan den bland annat användas till att tvätta bort både smuts från kakelfogar och kvalster i sängen. Läs mer i tråden Rengöring med ånga

angtvatt.jpg

Så här tävlar du:

Ta en bild på det du är mest nöjd med i ditt hus eller lägenhet och visa i den här tråden. Beskriv vad bilden visar och varför du tycker att det är det bästa med bostaden.

Vinnaren utses av juryn fredagen den 12 februari.

---

Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren. Se till att ha en uppdaterad adress i medlemsprofilen så att vinsten kan skickas till dig.
 
20141227_122152.jpg
Älskar trappan på mitt lilla hus, trappan har förmiddagsol så där sitter jag på sommaren och dricker kaffet, och barnen kommer direkt ut på gräsmattan där de kan leka :)
 
nikasp
Extremt nöjd med att ha väldigt insynsskyddat och skog på båda sidor fast vi bor en liten bit norr Stockholm. Bor dessutom mkt nära skridskois och stort naturreservat. Vi har än så länge inte några särskilt speciella inredningsdetaljer men det kommer. Har klurat på ångtvätt för badrum och inredningstvätt i bil bland annat.

01d4f8330964af1b7aac94dff753d1cf64629789b7.jpg
 
image.jpg

Hönsgården är vi mest nöjd med! Färska ägg på morgonen. 👍
 
Extremt nöjd med min gräsmatta som jag jobba hårt med förra året.
Första kortet är från sommaren 2014 när jag hade en explosion av rönnsumak vilket höll på och knäcka både mig och gräsklipparen.
Andra kortet från sommaren 2015 en riktigt fin gräsmatta efter otroligt slit med rötter och annat ogräs i mattan.
image.jpg

image.jpg
 
  • Gilla
  • Wow
Modig och 2 till
  • Laddar…
Vår 4åriga dotter älskar att dansa och önskade sig en dansspegel till rummet. Resultatet blev en färgglad spegel med snakeskin effektlack. Dottern blev överlycklig och det dansas i massor 😃
Jag lackade med flera färger som grund. Efter det lade jag ett nättyg över ramen och sprayade ett topplager med brytande färg. Slutfinish med flera lager klarlack.

image.jpg

image.jpg
 
Min fru ville inte ha vara med på bild här, men hon är klart det bästa med vårt hus.
Utan henne hade inte huset varit de hemmet det är.
 
  • Gilla
Modig och 13 till
  • Laddar…
Är väldigt nöjd med ett skåp till tvättmaskinen jag byggde med automat för toapapper inbyggd (magasin för ca 15 rullar) samt att jag fick till att forma betongskivan efter tvättmaskinen.

14547902595571406813337.jpg

1454790289010-807248611.jpg

1454790311711519999797.jpg

1454790336540-566766342.jpg

14547903786631610302947.jpg
 
  • Gilla
[SH] och 5 till
  • Laddar…
En snabb och smart sandlåda hos svärföräldrarna av spillvirke från altanen jag byggde där.
DSC_1106.jpg DSC_1107.jpg
 
  • Gilla
Aaron och 1 till
  • Laddar…
En bokhylla som en vägg åt mamma. Här är den inte inmålad vit eller listad som den är nu i verkligheten men hade ingen bild på det.
DSC_8742.jpg DSC_8747.jpg
 
  • Gilla
Modig
  • Laddar…
En anpassad barnsäng så att det skulle vara så lätt som möjlig för min flickvän med RA att amma så länge som möjligt och slippa tunga lyft mm.
Blev även ett "nattbord" med mobilhållare ;)
DSC_0889.jpg
DSC_0892.jpg
Sitter fast med snöre och hållare från persienner :)
DSC_0894.jpg
DSC_0891.jpg
 
  • Gilla
Aaron och 1 till
  • Laddar…
Fick fria händer att bygga en bänk så gjorde en prototyp i trä som jag kunde ställa vinkel och höjd på tills jag vart nöjd.
Sen bara göra samma stycken och ställa dom i placering och planka igen :)
DSC_1152.jpg
DSC_11612.jpg
DSC_1257.jpg
DSC_3115.jpg
 
Här byggde jag en skön plats i solen med lite "hinder".
Reglade upp allt så locken gick att öppna fritt, satt dit balkskor med lösa balkar i sig sen på med trall såga upp och fina handtag :) brunnen går lätt att komma åt med.
DSC_050606.jpg
DSC_0550.jpg
DSC_0613.jpg
DSC_0630.jpg
DSC_0661.jpg
DSC_0788.jpg
 
Har så fruktansvärt litet kök (eller mycket saker?) så alla skafferisaker va här och där och smalt i ett hörn så ryms inget köpt skåp.
Mätte upp det som var störst (mjöl) och byggde ett så grunt skåp som möjligt och anpassade hyllorna till vad som skulle vara där, sen på med samma färg som till väggen.
Svärmor undrade när jag skulle göra klart skafferiet som hon visste jag hade börjat med.....
Va bara att det stod där dom senaste 4 ggr som hon va och hälsade på men är så gått som osynligt om man inte tänker på det ;) (fanns inget handtag då).

DSC_2431.jpg
DSC_2440.jpg
DSC_2434.jpg
 
  • Gilla
Modig
  • Laddar…
Byggde mej superskön hängmattaställning av en bild jag sett.
Allt är ihopsatt med gängade rör och bult så går att skruva isär den.
---SOMMAR!!---
DSC_1863.jpg
DSC_1871.jpg
DSC_1865.jpg
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.