HenFre skrev:
Jag skulle passa mig för "VÄNTA" i en regel som ska rulla för evigt. Har en tendens till att låsa boxen.

Såhär skulle jag lösa uppgiften.

[bild]

[bild]
Yes, den modellen borde stjäla mindre resurser och minska risken att boxen "låser sig".

Tack!
 
  • Gilla
HenFre
  • Laddar…
Är det någon mer som har fått "upgrade to pro" alternativet? Plus att länken till gamla UI:n är borta?
Jag trodde att man som användare före fw 1.0 skulle få alla nya features som kom före fw 1.0 gratis.
Vad har jag missat?
 
Jag ser inget sånt (än...)
Minimikravet är väl att det fungerar anständigt på nuvarande nivå och det gör det ju inte utan gamla UI.
Vissa saker går ju inte att göra med det nya UI:t.

En "uppgradering" till Tellstick Znet är kanske en bra väg att gå om Zipato kör "i diket" när det gäller att se om sina kunder?
 
mikael jtkg46 skrev:
Är det någon mer som har fått "upgrade to pro" alternativet? Plus att länken till gamla UI:n är borta?
Jag trodde att man som användare före fw 1.0 skulle få alla nya features som kom före fw 1.0 gratis.
Vad har jag missat?
Länken till "gamla" API:t ligger i överkanten. Har det sett annorlunda ut så har jag aldrig sett det. Började 2015-12-15.

2016-02-01 01 API.JPG
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Redigerat:
Hmmm, vad händer om du trycker på "Upgrade to Pro"?
Ställ frågan i Zipatos forum, där hittar jag inget om detta.
 
mikael jtkg46 skrev:
[bild]
Ser ut som om du saknar Regelskaparen Pro? Den saknade jag också från början. Jag begrep inte bättre och köpte den. Sedan skapade jag en "Ticket" och frågade vad som gällde. Då fick jag pengarna tillbaka men bara som "Cedits". De kör lite fula tricks.

Skapa en ticket och fråga varför du inte har "Pro".
 
När jag klickar på upgrade to pro så vill dom ha ett gäng credits, 99 tror jag det var. Jag har gjort en ticket på det. Det är inte första gången som dom har försökt ta betalt för saker som dom lovat att det ska vara gratis för oss beta-användare. Det gäller att vara på tå när det gäller zipato. Jag har haft tur med mina ärenden som tur är. Jag har oftast fått hjälp omgående.
 
De konstiga är att jag har kvar alla "pro"-funktioner. De funktionerna har dom tagit bort en annan gång. Då fick jag tillbaks dom efter att jag gjort en ticket.
 
Lite konstigt att de håller på såhär. När jag började hårdtesta och visa dem på brister skrev de tillbaka att jag absolut inte fick skapa regler i "gamla" APIn. Den var inte längre supportad och skapar mängder av fel.

Här är ett svar:
Dear Henry,

We have checked now and everything seems alright.
As I said before it is old Rule creator and you can expect issues.

Best regards,
Pero Zovkic

Här har jag klippt i ett annat svar på en "Ticket":

It is not possible to delete a variable in Rules creator, but it is possible to change its value. I have
discussed this with our developer in charge and he informed me that it might cause problems in
our system so it will not be implemented.It was also not possible to do it in the old UI but our users
used a bug in the old Rules creator to do it. Also please don't use the old UI as a reference since
it is obsolete and no longer debugged.
 
Redigerat:
Man kan säga mycket om dem men supporten är snabb och hjälpsam. Det är utveckling och felrättning som inte riktigt verkar klara uppgiften.
 
  • Gilla
MatforsLars
  • Laddar…
Nu på morgonen fick jag samma problem!
 
Jag med! Har dock kvar unlimited devices på enhetshanteraren.
 
Samma här, men förlusten av det gamla UI:t är ju illa, då det nya inte funkar i en massa situationer!
 
Hej alla kluriga hemmapysslare. En fråga som dök upp nu är kan jag skicka värdet från en variabel till tex ett excelark för att logga antal starter på min pelletsbrännare? Hur? Borde gå eller hur? Att få in allt i zippan är redan klart men sedan att få en logg på detta som sker varje dygn vore ju super!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.