Mycket fina gångjärn. Om det är tidstypiskt för din nya lägenhet eller inte överlåter jag till någon annan, men jag tycker det är snyggt. Sen får du ju fråga dig vad du gillar bäst, man ska ju trivas med att bo där också. Det är ju ändå inget museum... och dessutom har du ändå frångått tidstypisk standard på flera andra punkter, så vad gör en (snygg) detalj till?
 
Tackar, jag gillar dem också, tror nog det får bli så även om det inte är 100 procent tidstypiskt. Som du säger så är ju inte allt tidstypiskt dock snickerier och dörrar kör jag orginalstil på.
 
Nu kommer stenfriman om 60 min och monterar, spännande!
 
AndersMalmgren skrev:
Nu kommer stenfriman om 60 min och monterar, spännande!
Då kan ni väl flytta in sen? :p
 
More or less :)
Ska bara målas 500 meter med snickerier etc :p
 
Det är därför det är bättre att flytta in. Gå upp innan jobbet och måla lite, sen målar du igen efter jobbet och en gång innan läggdags :)
 
Du har inga barn hör jag :) nej pallar inte att bo där innan 99 procent är klart :)

Men jo restiden dit är ju klart negativt
 
Nej, jag planerade lite bättre :p
 
  • Gilla
AndersMalmgren
  • Laddar…
Det var ju en ytskiktsrenovering lite orättvist att jämföra tycker jag.

Edit:fast du kanske tänkte på barnbiten? :p
 
AndersMalmgren skrev:
Det var ju en ytskiktsrenovering lite orättvist att jämföra tycker jag.

Edit:fast du kanske tänkte på barnbiten? :p
Ytskiktsrenovering är väl lite att ta i, men ja, jag syftade på barnbiten.
 
Allt är relativt :) Tänke mest att man inte vill bo i en lägenhet när man bilar bort 6 ton golvmaterial ner till bjälklaget :)

Rätt skönt att inte bo i en byggarbetsplats, samtidigt har det ju nackdelar som att man kan ju inte småfixa när det passar utan man måste åka dit osv
 
Det är ju 3 år sedan du höll på och bila :p
 
Fast det är ju typ senaste halvåret bara som den kommit upp i samma status som tex du hade i utgångspunkt :D Du spårade iof rör har jag för mig, det dammar ju som fan. Men då bodde du inte där va?
 
2015-06-01 hade ni börjat grunda (Länk)

Då tillträdde vi och började riva ut kök och bila för el. Nej, vi hade en månad då vi inte bodde där. Dagen innan vi flyttade in (2015-06-30) såg det ut såhär i hallen:

WP_20150625_19_10_06_Pro.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mig veterligen flyttade jag inte in i en lägenhet med spacklade och grundade väggar och al el fördragen i rör i väggarna ;)

Visst är det så att hade vi haft barn, så hade det säkert tagit lite längre tid.
 
Färdigt undergolv, lyx! :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.