Polos skrev:
Så här såg det ut på toaletten på mall of Scandinavia

Inte så kul och gå in där med sin treåring
Äh, det kanske kan få honom eller henne intresserad av elektroämnet. Och det behöver vi fler som blir! Det skall böjas i tid! ;)
 
  • Gilla
twoody
  • Laddar…
lars_stefan_axelsson skrev:
Äh, det kanske kan få honom eller henne intresserad av elektroämnet. Och det behöver vi fler som blir! Det skall böjas i tid! ;)
Ja, skyddslocket verkar ju vara fastsatt, vad är problemet? :)

Skämt åsido, hela MoS är ett skräckexempel på undermåliga elinstallationer, har jag hört av folk i elektrikerbranschen.
 
Yaken skrev:
hela MoS är ett skräckexempel på undermåliga elinstallationer, har jag hört av folk i elektrikerbranschen.
...säkert hempulat...;)
 
  • Gilla
jbr och 4 till
  • Laddar…
"Billig" arbetskraft kanske???
 
Elektrikerna som jobbade där verkar inte ha följt mallen så det blev mallpulerat istället......
 
Det var otroligt tidspressat inför invigningen , det är väl det man ser lite här och där i den gallerian
 
Inget farligt och det finns en förklaring, men det såg roligt ut. Det är inkopplat för test och skall inte belastas. Apparatskåpet lär inte nå sin fulla potential med den anslutningen.
20160126_114431.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
tommib och 2 till
  • Laddar…
Jordfelsövervakning via strömtrafon?
 
Bob_the_builder
rickardg skrev:
De verkar även ha tänkt på dragavlastning genom att knyta kabeln runt metallbenen på centralen ;)
Ja, annars hade ju tåtarna riskerat att lossna av kabelns egentyngd...
 
corre skrev:
Jordfelsövervakning via strömtrafon?
Det finns varken jordfelsövervakning eller strömtrafo i skåpet. Jordledaren är dragen genom en ferritring. Fasledarna från inkommande plintar till frekvensomriktaren är 95 mm² RK. Inkommande matning går i 2,5 mm² RK. Det är en 45 kW frekvensomriktare för 230V.
 
  • Gilla
corre
  • Laddar…
tommib
Avemo skrev:
Det finns varken jordfelsövervakning eller strömtrafo i skåpet. Jordledaren är dragen genom en ferritring. Fasledarna från inkommande plintar till frekvensomriktaren är 95 mm² RK. Inkommande matning går i 2,5 mm² RK. Det är en 45 kW frekvensomriktare för 230V.
Vad ska den styra för motor? Det är en rätt biffig sak för att driva på 230V, men det här var väl det apparatskåpet som skulle till Norge som du frågade om i någon annan tråd?
 
tommib skrev:
Vad ska den styra för motor? Det är en rätt biffig sak för att driva på 230V, men det här var väl det apparatskåpet som skulle till Norge som du frågade om i någon annan tråd?
Det stämmer. Det är till en hiss. Om motorn vet jag inte mer än att det är en asynkronmotor och att den går med pulsgivare.
 
Avemo skrev:
Inkommande matning går i 2,5 mm² RK.
Med så fri och öppen förläggningen så hade det väl räckt med 1,5mm² gott och väl? ;)
 
Mikael_L
Den här lampan hittade jag över dörröppningen in till ett kök.
lamplampsockel-01.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

lamplampsockel-02.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ja barn lär väl i alla fall inte nå upp. ;)
 
Mikael_L skrev:
Den här lampan hittade jag över dörröppningen in till ett kök.
...
Ja barn lär väl i alla fall inte nå upp. ;)
Det där var ju ett spännande fall. För att vara fel så är det ju inte dåligt gjort. Sockeln ordentligt uppskruvad och allt. Det enda som egentligen stör är väl eltejpen (som jag inte ser nyttan med).
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.