Jumos skrev:
Efter att äntligen ha grundmålat klart trappräcket och börjat grunda en dörr roade jag mig med att bryta bort det "fina" pizzavalvet!
Tänk att det är så roligt att riva 😁

[bild]
Du skulle satt ut det på Blocket. :)
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Mikael_L
D09 skrev:
Hade loss förgasaren, gjorde rent tändstift och kollade fördelarlocket.. Men hittade inget..
Ja det är just det med fel på fördelarlocket. Ofta syns det absolut inget, eller så bara en otroligt tunn, spindelvävstunt litet spår som kan likna en spricka, typ.
Men där vandrar en del av strömmen som ska ge en ordentlig gnista, och kvar blir bara kraft att tända bränsleluftblandning på tomgång.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
thomasx skrev:
Kört med snöslungan! Det får man bara tillfälle att göra en gång vart femte år, här på västkusten, så det är alltid en höjdpunkt att få plocka fram den :)

Å för er som bor i Göteborg, så kan jag meddela att nattens snöfall berodde helt säkert enkom på det faktum att jag igår satte ut vår snöslunga på Blocket.

Så om någon är intresserad av en 10hk snöslunga med banddrift och elstart, så skicka ett PM ;)
Du har inte lust att lägga ut en baden baden stol till helgen? ;-)
 
  • Gilla
iSnobben och 3 till
  • Laddar…
D09 skrev:
Ha ha förstår dom :)

En maskin är en maskin ��

Fick med 100 meter väg också ��

Imponerad av hur den tuggade sig upp för Isbacken med. Den är ju bra brant men det var inte ett bekymmer ��

Kan tänka mig att de större modellerna med band är rejält grymma då

Denna är ju en gammal gilson 5hk som jag köpte för 500kr ��
Min var just lite rejälare 10 hk med banddrift, tog sig fram överallt utan problem, men nu är den såld, tror det var rätt bra tajming att lägga ut den igår kväll ;) Lämnade ett stort tomrum i pumpen ;)
 
Redigerat:
  • Gilla
D09
  • Laddar…
alex86 skrev:
Du har inte lust att lägga ut en baden baden stol till helgen? ;-)
Det var en god tanke, måste inhandla en först i så fall ;)
 
AndersMalmgren skrev:
Ibland är det bra att vara störst, jag blev påkörd av en Stadsjeep för många år sedan, med farsans Cadillac Seville STS 2004, sista modellen innan de gick över till SAAB Chassi. Vart bara en liten plåtskada på farsans bil. Den andra var helt demolerad.
Det beror nog mer på att jag träffade han i sidan mer än storleken. För han hade en Volvo 740 så storleks mässigt vann han. Jag är förvånad att hans pansarvagn blev kaputt :wow:
 
Idag har jag dragit om ventilationsrör, byggt tvättnedkast och lagt golvspån.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Alla pizzerior har väl redan ett 😆
 
D09
Mikael_L skrev:
Ja det är just det med fel på fördelarlocket. Ofta syns det absolut inget, eller så bara en otroligt tunn, spindelvävstunt litet spår som kan likna en spricka, typ.
Men där vandrar en del av strömmen som ska ge en ordentlig gnista, och kvar blir bara kraft att tända bränsleluftblandning på tomgång.
Ska syna den rejält imorgon :)

Nu står den i garaget och torkar upp :)

Får jag inte ordning på den imorgon så får det bli att beställa nytt lock 😄👍😄
 
D09 skrev:
Ska syna den rejält imorgon :)

Nu står den i garaget och torkar upp :)

Får jag inte ordning på den imorgon så får det bli att beställa nytt lock 😄👍😄
Korkad tanke (länge sen jag mekade motorer) dock värd att fråga eftersom ibland glömmer man det mest uppenbara. Har du kontrollerat att du inte har ett igensatt bränslefilter? Det borde kunna ge samma symptom, fungerar på tomgång men så fort du gasar så räcker inte bränsletrycket efter filtret?
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
-RB- skrev:
Installerat nytt trådlöst nätverk i huset med för tillfället 2 Ubiquiti Unifi AP-AC Lite igång. En tredje kommer att läggas till när vinden är färdig. Det trådade nätet blev också uppgraderat med nya switchar från Netgear. Det gjorde en hel del på upplevd prestanda jämfört med den gamla dlink-routern vi hade innan.
Var har du lyckats köpa Unifi AC Lite?
 
www.senetic.se
Tysk eller möjligtvis polsk firma. Det är lite oklart, men de har gott rykte och verkar leverera som de skall.
 
Inte idag, men igår. Skottat snö till förbannelse, samt byggt snökoja med barnen!
winter.png
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
Igår kom jag hem till ett hantverkarmirakel.
1. Ett arbete utfört snabbare än beräknat.
2. Ett arbete utfört med en kvalitet jag är nöjd med.

Postar bilder på köksgolvet när jag ställt tillbaka alla prylar.
 
  • Gilla
xdigger och 4 till
  • Laddar…
jonmo skrev:
Igår kom jag hem till ett hantverkarmirakel.
1. Ett arbete utfört snabbare än beräknat.
2. Ett arbete utfört med en kvalitet jag är nöjd med.

Postar bilder på köksgolvet när jag ställt tillbaka alla prylar.
Vänta du bara, till fakturan kommer ;)
Skämt å sido, gött å höra! ☺
 
  • Gilla
fremax och 3 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.