Idag har jag byggt lite på tvättnedkastet och även spikat tillbaka lite panel runt fönstret.

Efter det körde jag in till stan och passade på att krocka bilen. Första krocken på 9 år :/

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 1 till
  • Laddar…
KnockOnWood skrev:
Och det stavas mikroskop.

Men vad har du det till i köket?
[bild]
Kollar in mjölbaggarna på nära håll vettu ... ;)
Hehe..
 
  • Gilla
kulle
  • Laddar…
S
Ramnemark skrev:
Idag har jag byggt lite på tvättnedkastet och även spikat tillbaka lite panel runt fönstret.

Efter det körde jag in till stan och passade på att krocka bilen. Första krocken på 9 år :/

[bild]
Vinter även i Halland. 😉
Skämt åsido, sånt är ju jobbigt.
 
Ramnemark skrev:
Efter det körde jag in till stan och passade på att krocka bilen. Första krocken på 9 år :/
Trist. Verkar varit en lindrig kontakt dock.
 
Korvgubbe
Plåt är lättare att laga än människor sa man förr, men med dagens bilar antar jag att man får byta ut det till plast. Hur eller hur så hoppas jag att det gick bra för alla inblandade!
 
Installerat nytt trådlöst nätverk i huset med för tillfället 2 Ubiquiti Unifi AP-AC Lite igång. En tredje kommer att läggas till när vinden är färdig. Det trådade nätet blev också uppgraderat med nya switchar från Netgear. Det gjorde en hel del på upplevd prestanda jämfört med den gamla dlink-routern vi hade innan.
 
-RB- skrev:
Trist. Verkar varit en lindrig kontakt dock.
Min bil klarade sig okej. Som tur har blev ingen skadad för den andra bilen gick direkt till skroten.
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
Mekat med traktorn

Blir trött på den.. Den går igång.. Går på tomgång men dör vid belastning.

Lyckades ploga 10 meter innan den dog och då var det 20 cm.. Vänta.. 20 cm.. Vänta..
Till slut så dog den..

Hade loss förgasaren, gjorde rent tändstift och kollade fördelarlocket.. Men hittade inget..

Blev förbannad och hasade mig genom snön till garaget för att fixa till snöslungan.. Riktade upp skoveln till utkastaren.. Plockade ihop allt..

Drog i snöret men den ville inte rulla tillbaka snöret

Svor lite och klättrade i snön och tog en kaffe istället 😈👻😩

Kaffekokaren funkade iaf 👍🏼


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpeg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Appendix och 4 till
  • Laddar…
Ramnemark skrev:
Min bil klarade sig okej. Som tur har blev ingen skadad för den andra bilen gick direkt till skroten.
Ibland är det bra att vara störst, jag blev påkörd av en Stadsjeep för många år sedan, med farsans Cadillac Seville STS 2004, sista modellen innan de gick över till SAAB Chassi. Vart bara en liten plåtskada på farsans bil. Den andra var helt demolerad.
 
Kört med snöslungan! Det får man bara tillfälle att göra en gång vart femte år, här på västkusten, så det är alltid en höjdpunkt att få plocka fram den :)

Å för er som bor i Göteborg, så kan jag meddela att nattens snöfall berodde helt säkert enkom på det faktum att jag igår satte ut vår snöslunga på Blocket.

Så om någon är intresserad av en 10hk snöslunga med banddrift och elstart, så skicka ett PM ;)
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
thomasx skrev:
Kört med snöslungan! Det får man bara tillfälle att göra en gång vart femte år, här på västkusten, så det är alltid en höjdpunkt att få plocka fram den :)

Å för er som bor i Göteborg, så kan jag meddela att nattens snöfall berodde helt säkert enkom på det faktum att jag igår satte ut vår snöslunga på Blocket.

Så om någon är intresserad av en 10hk snöslunga med banddrift och elstart, så skicka ett PM ;)
Tack för snöfallet, det blev ett hiskeligt ryggpass i morse!
 
D09
Fick avlösning från barnpassningen och kunde skruva lite

Fick in traktorn i garaget, hoppas nu att det problemet löser sig

Fick igång snöslungan.. Inte helt rumsrent men det gick o köra och satan vad jag älskar den 😍

Soppan tog givetvis slut men en tank räckte till ca 1 timmes körning och jag är mer än nöjd


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder




image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kulle och 6 till
  • Laddar…
S
D09 skrev:
Fick igång snöslungan.. Inte helt rumsrent men det gick o köra och satan vad jag älskar den 😍
Det där är ju en del snö och befogat med snöslunga.
Hos mig kör folk snöslunga i 5 cm snö på 20 meter minitrottoar och 25 kvadrarmeter uppfart...
 
  • Gilla
D09
  • Laddar…
D09
sinuslinus skrev:
Det där är ju en del snö och befogat med snöslunga.
Hos mig kör folk snöslunga i 5 cm snö på 20 meter minitrottoar och 25 kvadrarmeter uppfart...
Ha ha förstår dom :)

En maskin är en maskin 😋

Fick med 100 meter väg också 😜

Imponerad av hur den tuggade sig upp för Isbacken med. Den är ju bra brant men det var inte ett bekymmer 😳

Kan tänka mig att de större modellerna med band är rejält grymma då

Denna är ju en gammal gilson 5hk som jag köpte för 500kr 😍
 
  • Gilla
Jumos
  • Laddar…
Efter att äntligen ha grundmålat klart trappräcket och börjat grunda en dörr roade jag mig med att bryta bort det "fina" pizzavalvet!
Tänk att det är så roligt att riva 😁

image.jpg
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
p.lundgren
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.