Arkitekten Cage Copher har ritat ett passivhus med inbyggd pulkabacke, ett hus som knappt syns från vägen men har bästa sjöutsikten.

Du kan läsa artikeln här: Takterrass och pulkabacke i ett
 
L
Gillar läxhörnan lika mycket som pulkabacken!
 
Mitt drömhus! förstår dock inte hur man kan använda plyfa till hyllorna i trappen och sedan en helt annat material på köket. Krockar helt i mitt huvud. Pulkabacken är ju fantastisk, jag hade planerat om tomten lite så att man skulle kunna åka från taket 180gr vänstersväng och sedan ner mot framsidan. Privat skidbacke för barnen liksom :D
/Skidentusiasten!
 
G
Vad fint! I läshörnan kan man sitta och titta ner den lilla röda stugan och se hur vanligt folk har det.
 
Ser ut som ett kontor...
 
Nya utemöbler till våren ?
 
Ett trevligt hus som smälter in bra. Dock förstår jag inte hur de tänkte med köket, det fungerar inte riktigt designmässigt enligt mig. Jag gillade inte heller de galvade räckena på tak och balkong, gav lite för mycket industrikänsla.
 
Det ser inte alls bra ut. Hur kan man bygga ett så fult hus??
 
hangun skrev:
Det ser inte alls bra ut. Hur kan man bygga ett så fult hus??
Smaken är som bekant olika, det finns säkert många som tycker det där huset är snyggt. Själv skulle jag nog få självmordstankar om jag tvingades bo i det där åbäket.
 
Är entrén rakt in i vardagsrummet? Vad gör man med snöiga skor? Går rakt över vardagsrumsgolvet till ett kapprum längre in? Det märks att arkitekten kommer från San Diego :)
 
Nej entrén är inte in i vardagsrummet
 
Fränt hus som fått till lagom industrikännsla ihop med boende. Kul med pulkabacken och nivåskillnaderna. Tycker köket va snygg kombo av nordiskt ihop med industri, ska själv ha vitmålad glasskiva som stänkskydd. Kul när de vågar lite, så som de stora glaspartierna från golv till tak.
 
G
Knasigt. Der hela känns lite krystat, men vackra rum. Hoppas det är fint i verkligheten.
 
Barack 6A beställd av försvaret?
 
G
Bygga hus med pulkabacke är som att bygga ett dyrt badrum med en liten barntoalett installerad. Verkade bra när man planerade det, men blir hur tokigt som helst i efterhand när man märker hur lite, och under hur kort tid, det faktiskt utnyttjades.
För övrigt är huset modernt, trendigt och kanske ganska praktiskt. Men snyggt?? Om 50 år kommer folk att undra hur i hela friden arkitekter tänkte under den här epoken. Bygga villor som ser ut som svarta industribaracker!?!
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.